• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-10-13 11:52:06 följande:
    Hej kära vänner!

Har legat lite lågt på FL-fronten. Känner att jag bara stressar upp mig just nu och vill försöka tänka på annat fram till UL som är om drygt en vecka.

Hoppas ni mår bra!
    jag udrar VARFÖR tänker du så då ?
    Du ska inte tänka på otäcka saker utan bara NJUTA {#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • MCT79
    sofy skrev 2010-10-13 11:24:15 följande:
    MCT;

Haha nä ja sitter här o klurar på va "gle" står för.. o HB på 8,5 nä.. Omöjligt! Men som sagt, de är ju danmark - har ingen större koll på hur dom skriver sina grejer därnere så svårt o svara på resten då..

Hur gick de för dig hos läkaren? Eller ska du dit?
    Ska vara där 14,30..
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 11:26:04 följande:
    På pappret står det somjag kan tyda det till hmm få se tror det står Hg6 ? Hg ??? vet ej men sen 6,8 sen står det som jag kan tyda det till hmmm gle ??8,5 och efter står det Tger jerntilskud /tillskot 
    Men efter denna besök 13/9 hade jag ännu lägre blodvärde :-senligt honom 
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig.. vet inte vad han menar. Det jag kan säga att det är alltid vansligt att kontrollera blodvärde i fingertoppar eller öron. Om man klämmer för mycket när man tar provet så klämmer man sönder de röda blodkropparna och du får ett sämre resultat.

Du får nästan fråga när du ska dit nästa gång hur man översätter ditt blodvärde till de svenska ramarna. Säg att du inte förstår.:)
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 12:03:43 följande:
    jag udrar VARFÖR tänker du så då ?
    Du ska inte tänka på otäcka saker utan bara NJUTA {#emotions_dlg.flower}
    Anledningen att jag stressar upp mig här på FL är att jag läser om allas symtom och hur illa folk mår etc och då blir det desto tydligare avsaknaden av mina egna symtom och då blir jag orolig. Men jag vet att jag borde njuta! Det känns liksom inte verkligt än bara. Har fått ett plus på stickan bara, men bebis känns väldigt avlägset liksom.
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2010-10-13 12:07:50 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig.. vet inte vad han menar. Det jag kan säga att det är alltid vansligt att kontrollera blodvärde i fingertoppar eller öron. Om man klämmer för mycket när man tar provet så klämmer man sönder de röda blodkropparna och du får ett sämre resultat.

Du får nästan fråga när du ska dit nästa gång hur man översätter ditt blodvärde till de svenska ramarna. Säg att du inte förstår.:)
    Tack ..
    Ska försöka hitta papprena från svenska sidan och titta hur det då ser ut .
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-10-13 12:09:18 följande:
    Anledningen att jag stressar upp mig här på FL är att jag läser om allas symtom och hur illa folk mår etc och då blir det desto tydligare avsaknaden av mina egna symtom och då blir jag orolig. Men jag vet att jag borde njuta! Det känns liksom inte verkligt än bara. Har fått ett plus på stickan bara, men bebis känns väldigt avlägset liksom.
    Vilken vecka är du då i om jag får fråga ?
    Du ska skita i vad vi har det och hur vi mår utan du ska bara tänka på dig själv ochvi ska kunna hjälpa varandra gott.
    Du ska inte gå omkring och tänka på något annat utan det ska bara varaen underbar graviditet.
    Alla våra bebisar är normala och friska och mår toppen
    Du ska bara se åt ljuset och bara njuta snart är det jul oxå gumman min Hjärta
  • mallanis
    Pancakes- Jag har inte heller mycket symptom! I stort sett bara svullna bröst. Försöker att intala mig att allt är bra ändå ;) Har mitt första vul i morgon på 6+3 så jag hoppas iaf att se en hinnsäck men vågar ännu inte hoppas att se ett hjärta.

Önskar egentligen att jag hade tid först nästa vecka så jag var inne i v 7... Ni som varit på VUL i v 6 har ni fått se hjärtat?
    Tredje gången gillt!?
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-13 12:22:23 följande:
    Pancakes- Jag har inte heller mycket symptom! I stort sett bara svullna bröst. Försöker att intala mig att allt är bra ändå ;) Har mitt första vul i morgon på 6+3 så jag hoppas iaf att se en hinnsäck men vågar ännu inte hoppas att se ett hjärta.

Önskar egentligen att jag hade tid först nästa vecka så jag var inne i v 7... Ni som varit på VUL i v 6 har ni fått se hjärtat?
    Jag kan ju bara svara för mig, de är så olika. 5+0 hinnsäck på 4 mm, 5+6 hinnsäck + gulesäck. 7+2 foster me hjärtaktivitet :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-13 12:22:23 följande:

Åh, vad spännande! Jag tror säkert de kan se nåt! Det är ju flera här som sett hjärtat då.
    Skönt att du också är ganska symtomfri. Svullna bröst är ju i alla fall ett tydligt symtom! Jag har bara den där molvärken som kommer och går + flytningar. Men det är svårt att "njuta" av dessa symtom eftersom de tillsammans känns som missfall hela tiden.

Jättestort lycka till imorn! Vad avis jag är! Mitt är inte förrän om nio dagar!
  • sofy
    Alla graviditeter är unika vännen. Jag hade inte heller mycke i början men sen kom de andra, men de va inte förrän senare.. De e helt normalt :) Vissa mår ju bra rakt igenom, som min mamma - hon mådde bättre än innan hon blev gravid me mig. Inge illamående, inga ömma bröst, inga finnar, inge konstigt humör - ingenting. Hade inte magen växt där i januari (jag va beräknad i början av maj..) så hade hon inte trott på de..

Tänker på dig! De kommer gå bra.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma