• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 12:14:28 följande:
    Vilken vecka är du då i om jag får fråga ?
    Du ska skita i vad vi har det och hur vi mår utan du ska bara tänka på dig själv ochvi ska kunna hjälpa varandra gott.
    Du ska inte gå omkring och tänka på något annat utan det ska bara varaen underbar graviditet.
    Alla våra bebisar är normala och friska och mår toppen
    Du ska bara se åt ljuset och bara njuta snart är det jul oxå gumman min Hjärta
    Åh, vad du är gullig! Man påminner sig om varför man hänger här. Alla härliga stöttande tjejer!

Går in i vecka 8 imorn så det är fortfarande rätt tidigt.
  • Pancakes

Har inte läst tillbaka så långt i tråden, men hur går det för Mabaja? Har det kommit nån bebis?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-13 12:44:13 följande:
    Ja hon fick en flicka den 101010
    Men åh, vad kul! Var inne och kollade bilden, vilken sötnos! Vilket födelsedatum också, coolt!
  • Muffe80

Riktigt coolt födelsedatum

hoppas ditt VUL går bra, det är svårt att inte oroa sig innan man ser att allt är ok där inne och att det verkligen finns något, jag vet hur du känner.
    Jag börjar själv bli nervös för UL nästa vecka, även fast vi sett hjärtat slå.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-13 12:49:52 följande:

Riktigt coolt födelsedatum

hoppas ditt VUL går bra, det är svårt att inte oroa sig innan man ser att allt är ok där inne och att det verkligen finns något, jag vet hur du känner.
    Jag börjar själv bli nervös för UL nästa vecka, även fast vi sett hjärtat slå.

Det kommer nog alltid vara nervöst med UL, även när man sett hjärtat slå. Men du har gått förbi vecka 12 nu väl? Måste vara skönt!
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-13 12:33:10 följande:
    Åh, vad spännande! Jag tror säkert de kan se nåt! Det är ju flera här som sett hjärtat då.
    Skönt att du också är ganska symtomfri. Svullna bröst är ju i alla fall ett tydligt symtom! Jag har bara den där molvärken som kommer och går + flytningar. Men det är svårt att "njuta" av dessa symtom eftersom de tillsammans känns som missfall hela tiden.

Jättestort lycka till imorn! Vad avis jag är! Mitt är inte förrän om nio dagar!
    hihi, molvärken är nog också ett annat tydligt symptom pc! =) Det är så lätt att peppa andra men det händer så lätt att man tvivlar på sig själv och symptomen, gött att ha FL! 

Sofie- Åh hoppas jag åtmindstånde får se det du såg i vecka 5! =)
    Tredje gången gillt!?
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-13 13:00:49 följande:
    hihi, molvärken är nog också ett annat tydligt symptom pc! =) Det är så lätt att peppa andra men det händer så lätt att man tvivlar på sig själv och symptomen, gött att ha FL! 

Sofie- Åh hoppas jag åtmindstånde får se det du såg i vecka 5! =)
    Jag hade tokmolvärk i början, riktigt ont emellanåt & massa flytningar.. sen kom illamåendet i v 8 eller 9.. på riktigt ;p Men inte alla som drabbas av de heller!

Jaa, de trorja absolut :) Hinnsäck + gulesäck borde du se. Allt annat e bara plus så tidigt :) Vilken tid ska du va där?
  • Muffe80
    Pancakes skrev 2010-10-13 12:57:12 följande:
    Det kommer nog alltid vara nervöst med UL, även när man sett hjärtat slå. Men du har gått förbi vecka 12 nu väl? Måste vara skönt!
    Jag är i v 11+2 nu!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-13 13:35:33 följande:
    Jag är i v 11+2 nu!
    Snart 12+0 då! Den magiska gränsen ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma