• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80
    rontgensyrran skrev 2010-10-14 12:47:24 följande:
    Nu snart ska jag dra iväg på fk:s infomöte/utbildning. Kan vara bra så man får koll på allt. Man har ju inte direkt den mest positiva synen på försäkringskassan och deras sätt att jobba :P Eftersom det är första barnet så kan det vara bra att höra lite om det även om jag tror mig ha någorlunda koll på det.

Jo förresten min bästa vännina som jag har nämt vid nåt tillfälle innan var på sitt KUB test idag och allt såg alldeles perfekt ut och troligtvis får hon också en liten tös. Jag är så glad för hennes skull!!! BF 21 april enl KUB. Hon fick ju MA inte så lång tid efter jag fått mitt. Så vi följs åt.
    Åh vad roligt att det gick bra för henne på KUB:en, var gjorde hon det?
    Vet du vilka siffror de fick?
    nyfiken på allt sånt då vi ska dit nästa vecka, tääääänk om man får se ett pyre som rör sig där inne, då kommer jag inte kunna sluta LE!
  • sofy

Skönt Happiness :) Nu e de över, va de så jobbigt som du trodde? :)

Kram! {#emotions_dlg.flower}

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-10-14 12:49:35 följande:
    Åh vad roligt att det gick bra för henne på KUB:en, var gjorde hon det?
    Vet du vilka siffror de fick?
    nyfiken på allt sånt då vi ska dit nästa vecka, tääääänk om man får se ett pyre som rör sig där inne, då kommer jag inte kunna sluta LE!
    Hon gjorde det på Cura-kliniken i Malmö. Hon går ju också privat fast hon Karen Nielsen och de utför sina UL hos Cura-kliniken.  Väldigt bra resultat fick hon iaf, vet inte exakta resultatet. Såklart du kommer att få se det muffe. De är väldigt aktiva i magen fast den inte känns ännu :)
  • Muffe80

Det känns så himla konstigt att de är så aktiva och man inget känner själv, coolt Kunde de alltså se kön på bebisen redan, tidigt va?

• mallanis

Jag har sett en klimp! En liten sak med ett tickande hjärta. Läkaren visade och mätte klimpen till 5,5 mm och visade hjärtat men jag hade så ställt in mig på att jag inte skulle se något alls och inte ett hjärta. Så jag sa igen Va menar du att man ser hjärtat! (fast jag hade redan sett det men fattade liksom inte) Ja ser du inte det så får du nog skaffa glasögon sa läkaren och visade igen! Då började jag grina... *asg* å så skönt att det iaf är något där inne!

Happiness så skönt att fått det gjort! Och tack ni snälla som hållt tummarna =)

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes

Grattis Mallanis! Vad underbart! Åh, vad avis jag blir. Hoppas så på samma besked nästa vecka!!

• Muffe80

Grattis mallanis, häftigt va?!!!
    vilken vecka var du i nu igen?

• kajsalisa

Underbara nyheter Mallanis. Grattis! {#emotions_dlg.flower}

• kajsalisa
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-14 12:30:20 följande:
    Helt underbart var det, han sparkade lixom med benen på ena handen och butade med huvudet på andra! sambom bara stod och tittade på mig för när han la handen på magen ville han inte längre göra sina konster i magen! Det är verkligen en underba känsla när man vet att den verkligen lever rövare där inne! Baby

Men du måst ju känna så mycket mer än vad jag gör, syns det utanpå för dig ännu?
    Jo, det syns utanpå ibland, allra mest på kvällen när jag ligger på sidan. Då kan jag känna och se hur det sparkar nedanför revbenen åt båda hållen samtidigt. Min man tycker att det är jätteläskigt att känna när bebisen sparkar. Han är så söt...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma