• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-13 09:50:23 följande:
    11+2 

Är inte 6.5 högt socker??
    jag tycker ockkså 6.5 låter högt. jag hade 4.2 eller nåt nån timme efter att jag ätit. var skitnojjig att mitt skulle ligga
    högt men det slapp jag... :)
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-13 15:22:36 följande:

Happiness!!! Hur har det gått med det läskiga testet idag?!

Vad du är gullig vännen som tänker på mig Hjärta Hade sån tur så jag vaknade med diarée imorse. Haha! Eller vatten-bajs som barnen säger . Vi alla hade det förra veckan...konstigt att jag fått det igen. Men ibland har man tur. De har öppen mottagning där och man kan komma mellan 8.15-9.30. Suck måste verkligen få detta gjort...kan inte skjuta på det längre. Imorgon så... Tack för att du frågade. Mådde illa inatt och kunde bara ligga på höger sida. Har inte känt så förut. Fick kramper när jag låg på vänster. Har aldrig känt så tidigare.

Gnäll,gnäll.....Några roliga saker då....Pratade med BM och hon sa att urinodlingen såg bra ut. Ingen UVI alltså . Sen har jag fått en dubbeltid till MVC-läkare för att diskutera igångsättning/kejsarsnitt. Hon ska då tydligen skriva en remiss till förlossningsläkaren som tar beslutet. Har inte bestämt mig,men det känns bra att få tid att diskutera saken. Sen har klådan blivit mycket bättre...jag äter ett kosttillskott (som jag självklart inte sagt till läkarna) som heter Adrenal det stöttar upppbinjurarna. När jag började med dem har klådan börjat klinga av. Åt dem i våras men slutade strax efter jag blivit gravid.

En annan kul sak jag tror jag hittat barnvagnen vi vill ha. Har ju varit inne på en Teutonia Mistral-s, men velat ligga lågt och se 2011 års modeller och det verkar som att det lönat sig. Ska se om jag hittar en länk till den. Det är en ny modell som Teutonia kommer med i feb. Be you heter den och påminner mycket om Buggan. Är så glad!
    http://www.teutonia.de/de/produkte.html

Det är vagen uppe till vänster "be you". Den har det svängbara handtaget som jag så gärna vill ha, men den är kycket lättare än Mistral-s (16,5). Hittar inte den tekniska beskrivningen på sidan. Vil veta mer om denna vagn.

Vilken vagn hade du valt Kajsa? Har du varit på Bräckboden än? KRAM- TILL-BÄSTA-KAJSA-LISA*
  • Happiness

men stön...jag hittar ju ingen tenik info om modellerna på deras sida. Sen hade det ju underlättat om man kunde Tyska. Någon som kan här på tråden? Nu blev jag jätte osäker var helt hundra på att det var svängbart handtag men det syns ju inte rikigt på bilden.

ODD: Du har ju Tyska släktingar ...kan du hjälpa mig? Har rigt till Baby-proffsen men de viiste inget om 2011 års modeller än.

• mallanis

Ni som käkat albyl minor- har ni sagt det till er läkare? Känns som att man inte undanhålla något och jag har ju vid tidigare besök hos denna läkare frågat om trombyl kunde bli aktuellt...men att han inte ville skriva ut någon då.

Tredje gången gillt!?
  • Happiness
    mallanis skrev 2010-10-13 16:24:10 följande:

Ni som käkat albyl minor- har ni sagt det till er läkare? Känns som att man inte undanhålla något och jag har ju vid tidigare besök hos denna läkare frågat om trombyl kunde bli aktuellt...men att han inte ville skriva ut någon då.

Nej jag sa inget om det...då de flesta läkare dels är emot Trombyl och dels absolut inte tycker man ska äta Albyl-Minor på eget bevåg då det faktiskt tunnar ut blodet. Men iof vad skulle hända om du berättade det? Inget! vad ska de göra åt det liksom. Men jag berättade inte för jag orkar inte med en missa pekpinnar från läkare ( so inte kan så mycket själva)
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-13 16:24:02 följande:

men stön...jag hittar ju ingen tenik info om modellerna på deras sida. Sen hade det ju underlättat om man kunde Tyska. Någon som kan här på tråden? Nu blev jag jätte osäker var helt hundra på att det var svängbart handtag men det syns ju inte rikigt på bilden.

ODD: Du har ju Tyska släktingar ...kan du hjälpa mig? Har rigt till Baby-proffsen men de viiste inget om 2011 års modeller än.

barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/10/teutonia-nyheter.html

Läs där, står kanske lite vettigt iallafall ;)
  • mallanis
    Happiness skrev 2010-10-13 16:26:54 följande:
    Nej jag sa inget om det...då de flesta läkare dels är emot Trombyl och dels absolut inte tycker man ska äta Albyl-Minor på eget bevåg då det faktiskt tunnar ut blodet. Men iof vad skulle hända om du berättade det? Inget! vad ska de göra åt det liksom. Men jag berättade inte för jag orkar inte med en missa pekpinnar från läkare ( so inte kan så mycket själva)
    När jag pratade med personalen på apoteket så var det en öppen attityd. Vi får se om jag orkar ta en dust med läkaren i morgon ;) anledningen till att man självmedicinerar är ju att man inte känner att man blir tagen på allvar och att utredning inte är aktuellt förrens efter 3 missfall...  känns inte så viktigt för mig i dagsläget vill ju bara se om det verkligen verkligen finns någon där inne...
    Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Fina Happiness! Tråkigt att magen mådde skit (hihi) imorse, men skönt att klådan börjar ge med sig. Nya tag imorgon då alltså?! Det där med barnvagn tycker jag har varit rena rama djungeln. För oss har det varit ett måste att den inte är för bred över hjulen och att den är smidig och lättkörd utan att kompromissa med kvalitén. Såååå jag har beställt en Teutonia Fun, och det känns som ett bra val tror jag. Liten och smidig, men ändå inte ranglig...

• MCT79
    Happiness skrev 2010-10-13 16:24:02 följande:

translate.google.com/translate&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=de&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.teutonia.de%2Fde%2Fprodukte%2Fbeyou.html

Körde den genom google translate.... man förstår även om man blir lite full i skratt ibland. Men det verkar som den har vändbart handtag!
  • Happiness
    Sofy: Tack!Ja det var på "din" länk jag först hittade den nya modellen, men det står inget om den där.  Cool sida!

Mallinis: Håller med dig fullständigt! Man greppar ju efter varje halmstrå som finns. Jag åt Albyl 1/3 till vecka 12. Funkade kanon för mig! Orkar du så tycker jag absolut du ska ta ett snack med läkaren. Ska du göra ditt första VUL imorgon? Har hängt med lite sisådär sista tiden . Men isåfall önskar jag dig ett stort LYCKA TILL! Glöm inte att be om bild innan. Det har faktiskt hänt mig att de skiter i det.

Kajsa: Teutonia Fun är jätte fin! Vart har du bestätt ifrån? Den har också swiwelhjul va? Funderar på om det är moms från Tyskland. Har dragit iväg et mejl till Tullen.

MCT79: Tusen tack för översättning...ska kolla hur det funkar nu!

Och varför kan man bara feta en gång i ett inlägg...morr
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma