• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Happiness; har beställt den från Mypram. Man betalar moms, men priset blir ändå betydligt lägre än i svensk butik. Och ja, den har swivelhjul... :)

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-13 18:51:14 följande:
    Sofy: Tack!Ja det var på "din" länk jag först hittade den nya modellen, men det står inget om den där.  Cool sida!

Mallinis: Håller med dig fullständigt! Man greppar ju efter varje halmstrå som finns. Jag åt Albyl 1/3 till vecka 12. Funkade kanon för mig! Orkar du så tycker jag absolut du ska ta ett snack med läkaren. Ska du göra ditt första VUL imorgon? Har hängt med lite sisådär sista tiden . Men isåfall önskar jag dig ett stort LYCKA TILL! Glöm inte att be om bild innan. Det har faktiskt hänt mig att de skiter i det.

Kajsa: Teutonia Fun är jätte fin! Vart har du bestätt ifrån? Den har också swiwelhjul va? Funderar på om det är moms från Tyskland. Har dragit iväg et mejl till Tullen.

MCT79: Tusen tack för översättning...ska kolla hur det funkar nu!

Och varför kan man bara feta en gång i ett inlägg...morr
    "Teutonia presenterar även en helt ny vagn som som kommer att heta BeYou!. Den ser ut som Cosmo, men har vändbart handtag som har ungefär samma konstruktion som Bugaboo Cameleons vändbara handtag. Den är också mindre hopfälld än de andra teutoniavagnarna, 76,5x62,5x33,5 cm. Teutonia BeYou kommer i mars 2011."

Så står de ju, måtten du ville ha iallafall ;)
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-13 19:05:29 följande:
    Happiness; har beställt den från Mypram. Man betalar moms, men priset blir ändå betydligt lägre än i svensk butik. Och ja, den har swivelhjul... :)
    Var inne på ping-pong sidan som också är en tysk sida och där står det inget om moms. Hmm...ok så Mypram lägger själva på moms då eller? Hur mycket då?

EU ska ju vara tullfritt så det ska bli spännande att se vad Tullen säger. Jag har importerat från Tyskland tidigare och då var det ingen Tullavgift.

Nä vikt ok dylikt fanns inte med på Teutonias hemsida heller..men den har nog inte kommit ut på den nyare modellen än. Får ge mig till tåls. Men tyngre och klumpigare än Mistralen kan den ju bara inte vara.

Har du beställt baby-skydd till också? Vi kommer köra det vart det lider. Något som var bra var att man kunde göra om liften till en åkpåse. Inte dumt. Har du valt med några tillbehör? Vi tar nog bara vagn,babyskydd,mjuklift och myggnät. Regnöverdrag är man ju sugen på att köpa i vagnens färg men det var snuskigt dyrt 80 euro, så jag köper ett lite billigare på Babyproffsen eller nåt. Kajsa har du bestätt 2010 eller 2011? Vilket tyg? Vill titta på den ni har valt på hemsidan
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-13 19:15:54 följande:
    "Teutonia presenterar även en helt ny vagn som som kommer att heta BeYou!. Den ser ut som Cosmo, men har vändbart handtag som har ungefär samma konstruktion som Bugaboo Cameleons vändbara handtag. Den är också mindre hopfälld än de andra teutoniavagnarna, 76,5x62,5x33,5 cm. Teutonia BeYou kommer i mars 2011."

Så står de ju, måtten du ville ha iallafall ;)
    Tack för att du hittade sidan...men det är också det enda som står om vagen och jag söker lite mer och lite annan info. men men snackade med Babyproffsen och de  skulle på mässa til helgen om just denna vagn så jag skulle ringa dem nästa vecka.
    Alltid kul med vagnar Sen har vi ju kommit på att vi måste ha en större bil. HAHA! Detta blir ju bara bättre och bättre. varannan vecka är vi ju 6 st så det får bli en 7-sitsig bil. Jaha så nu ska man leka busschafför också. För det blir ju jag som får köra den stora till vardags (mannen har tjänstebil). Nu har jag en sån fin smidig Seat IBIZA. Kan man knö in och parkera precis överallt . Och nu ska jag köra en sån där skit stor buss. HAha! Jag garvar åt detta...inget sexigt litet sportåk här inte Svår att ragga med (skojar). Min son sa idag..."ja men mamma vad bra den kommer precis se ut som en av skolbussarna som stannar utanför vår skola". YEA!
    Hur mår du annars? Har det varit en av de lugnare dagarna idag?
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-13 20:37:24 följande:
    Tack för att du hittade sidan...men det är också det enda som står om vagen och jag söker lite mer och lite annan info. men men snackade med Babyproffsen och de  skulle på mässa til helgen om just denna vagn så jag skulle ringa dem nästa vecka.
    Alltid kul med vagnar Sen har vi ju kommit på att vi måste ha en större bil. HAHA! Detta blir ju bara bättre och bättre. varannan vecka är vi ju 6 st så det får bli en 7-sitsig bil. Jaha så nu ska man leka busschafför också. För det blir ju jag som får köra den stora till vardags (mannen har tjänstebil). Nu har jag en sån fin smidig Seat IBIZA. Kan man knö in och parkera precis överallt . Och nu ska jag köra en sån där skit stor buss. HAha! Jag garvar åt detta...inget sexigt litet sportåk här inte Svår att ragga med (skojar). Min son sa idag..."ja men mamma vad bra den kommer precis se ut som en av skolbussarna som stannar utanför vår skola". YEA!
    Hur mår du annars? Har det varit en av de lugnare dagarna idag?
    Uppdatera när du får mer info! Den är intressant även här ;) Gillar teutonia!

Hahahaha, va ska ni kolla på för bil då? Vi måste också ha ny, har en ford mondeo -01, sedan. Men den e så dåligt lastutrymme i tycker jag me vagn osv så blir en kombi istället, volvo! Helst hade ja haft en liten smart, så lätta o parkera hahaha, hatar o fickparkera i den här stan, usch! Och me en kombi sen, nä fy! De får mannen göra.

Jo, ganska lugnt idag faktiskt.. dock hemsk huvudvärk som förföljer mig trots vätskeintag + mat! Grr. Irriterande! Migränlikt, suck.

Hur mår du? Biopsi imorn? :D
  • kajsalisa

Vi har valt att inte köpa babyskydd då vi kommer få låna det av en vän. Har köpt sittvagn med mjuklift, känns smidigt när man bor i lägenhet... I ärlighetens namn så minns jag inte om det var 2010 eller 2011 modell, men den är svart med några gråa inslag på sufletten typ. När det gäller momsen så finns det tydligen någon regel när dom levererar till bl.a. Sverige och Finland att det inte är Tysklands 19% som gäller utan vanlig svensk moms, dvs 25%. Däremot så är det tullfritt inom eu. Du kan läsa mer om det där med momsen på deras hemsida, men som jag skrev tidigare så blir det ändå mycket billigare än i butik i Sverige. Tror att jag räknade ut att vi sparar 1500-2000 kr. Tänker också köpa tillbehör som regnskydd och skötväsja från babyproffsen....

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-13 22:16:56 följande:
    Vi har valt att inte köpa babyskydd då vi kommer få låna det av en vän. Har köpt sittvagn med mjuklift, känns smidigt när man bor i lägenhet... I ärlighetens namn så minns jag inte om det var 2010 eller 2011 modell, men den är svart med några gråa inslag på sufletten typ. När det gäller momsen så finns det tydligen någon regel när dom levererar till bl.a. Sverige och Finland att det inte är Tysklands 19% som gäller utan vanlig svensk moms, dvs 25%. Däremot så är det tullfritt inom eu. Du kan läsa mer om det där med momsen på deras hemsida, men som jag skrev tidigare så blir det ändå mycket billigare än i butik i Sverige. Tror att jag räknade ut att vi sparar 1500-2000 kr. Tänker också köpa tillbehör som regnskydd och skötväsja från babyproffsen....
    Ok så 19 procent ingår i de tyska priserna men att de lägger på 6 procent för att de ska till Sverige? Haha har jag fatttat rätt?
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-10-13 16:24:10 följande:

Ni som käkat albyl minor- har ni sagt det till er läkare? Känns som att man inte undanhålla något och jag har ju vid tidigare besök hos denna läkare frågat om trombyl kunde bli aktuellt...men att han inte ville skriva ut någon då.

Jag sa att jag äter albyl minor men att det kvittade vad bm (eller läkare sa) för jag kommer fortsätta ändå. Min bm sa sen att läkaren sagt att bara jag vet att jag äter det på eget bevåg så. Haha. Söta de är! Tror fortf det är den bästa livförsäkringen jag kunnat ge min knodd i magen!
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-13 13:00:49 följande:
    hihi, molvärken är nog också ett annat tydligt symptom pc! =) Det är så lätt att peppa andra men det händer så lätt att man tvivlar på sig själv och symptomen, gött att ha FL! 
    Ja, visst är det så! jag har några småsymtom men bortförklarar allt med att det säkert beror på nåt annat.

Lycka till på ditt VUL idag! Uppdatera oss sen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma