• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Tjejer, idag på fm har jag inskrivning, ska bli spännande! Har gått ner ett kilo, hoppas hon tar mina kilon från imorse och inte de hos BM, för då har jag ju kläderna på mig
    Hela 53 kg visade vågen på, undrar hur mycket man går upp?

Hur som helst, de kommer ju kolla socker idag.... jag sitter här med ett glas oboy framför mig. Är det dumt att hälla i sig det och då ha risk att mitt blodsocker kommer vara högt?

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-10-15 07:53:53 följande:
    Tjejer, idag på fm har jag inskrivning, ska bli spännande! Har gått ner ett kilo, hoppas hon tar mina kilon från imorse och inte de hos BM, för då har jag ju kläderna på mig
    Hela 53 kg visade vågen på, undrar hur mycket man går upp?

Hur som helst, de kommer ju kolla socker idag.... jag sitter här med ett glas oboy framför mig. Är det dumt att hälla i sig det och då ha risk att mitt blodsocker kommer vara högt?
    Du ska väl äta och dricka som du brukar... hela poängen med att kontrollera blodsockret är ju att upptäcka ev. graviditetsdiabetes.... om du då "fuskar" dig till ett finare värde så vinner du ju ingenting på det.

Ät och drick som du brukar är mitt råd, då får du ett resultat som är rättvist för dig och bebis!
  • annaj84

Tog detta nu på morgonen. Såg streck redan i tis. men nu är det tydligare och går väl inte att missta sig!? Lite dålig bild (telefon). Har BIM på sön så jag ska ta ett igen då men det borde ju visa starkare tycker jag. Jag hade ju MF 13 sep så jag har inte haft någon mens emellan. Ringde till MVC imorse och fick inskrivning 11/11. :)

Snälla ni, håll era tummar att det går vägen denna gång :)
  • Längtan efter liten

anna: det gör det =) som jag skrev i andra tråden. finare pluss får man leta efter :D

Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Annaj84- starka streck och så tidigt! Hoppas den har hunnit grotta in sig ordentligt och fäst bra. Grattis!

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes

Annaj, välkommen till tråden!!! Grattis! Underbart att man inte är sist på listan längre, vi behövde lite plussare här Glad Vad får du för BF förresten?

Som sagt, ingen tvekan alls tycker jag. Mycket tydliga test!

• Pancakes

Lite ego: mådde illa igår kväll och imorse! Får inte klaga nu så som jag har tjatat om detta :) Gick på morgonspinning imorse och då blev det bättre faktiskt. Igår blev det rostat bröd till middag. Var inte sugen på nåt, smakade tvål i munnen på nåt sätt

• annaj84

Tack tack fina ni :) Har längtat sååå att få vara med på denna tråd. Läser denna lika mycket som orginaltråden:)

Grattis till din fina flicka Mabaja!!

Har en fråga. När är börjar HCG stiga i kroppen? Är det då ägget fäst eller är det tidigare?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma