• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-14 12:50:52 följande:
    Skönt Happiness :) Nu e de över, va de så jobbigt som du trodde? :)

Kram! {#emotions_dlg.flower}
    Ja nu var det över. Skönt! Tur att jag hade min vän Emla påstruken på halsen. Men med den...vad ska jag säga på skala 1-10. 4 kanske så det var absolut ingen nära döden upplevelse. Haha! jag har alltid en tendens att stressa upp mig som en galning innan .  När jag satt i väntrummet kom det ut en flicka storgråtandes. Hon var skit glad när hon satt bredvid mig innan och snackade med en kompis. Så hon skrämde upp mig rejält.
    Men jag kan inte rikigt fatta att du inte tyckte detta gjorde ont alltså...
    Trodde bara det skulle bli ett stick men det blev ju 6 st.

Fick tag på Aurora också. Vill ju inte dit på söndag Det var den 17/11. Snacka om frikopplande hjärna . Hoppas du mår lite bättre idag tjejen! KRAMHjärta
  • Längtan efter liten

Hej tjejer.. har lite ont om tid att skriva just nu (måste hämta dottern på dagis)
    men fick åka till läkarn idag pga magen och vi gjorde ultraljud.
    skulle enligt beräkningar vara 15+3 idag men han fick mig till 14+3 sa han (trots att jag nästan är säker på att jag såg 15+3 på skärmen) är det jätte allvarligt att bebisen är en hel vecka för liten?
    är nästan mer orolig nu än innan...
    han var inte orolig sa han... han sa att det var 5 dagars skillnad sen förra gången då måste han väl ha fått mig till 2 dagar mindre än vad jag räknar... fattade ingenting..
    Kan det vara fel på barnet nu?
    om man räknar från mensen (jag vet att äl var sen) så är det 10 dagars skillnad... enligt sista mens ska jag vara i 16+0 idag men enligt massa andra ul är jag ca 15+3... nu är jag helt plötsligt 14+3? hur ska jag ta dteta?

Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-14 14:36:14 följande:
    Åhhh nu är jag ju verkligen sugen på en Beyou! vagn! måste försöka övertala sambon att släppa buggan....!
    Håller med dig den är lovely. Tralalallallaaaaaaa! Jo nu vet jag vad du ska sägga till din man. Buggan har inte fullt liggläge och det är ju absolu inte bra för barnets rygg. Det förstår han också.. Vet inte vilka som ska ta in den. Men de butiker som ska borde ju sälja den i feb.
  • Muffe80

Åh, vad ledsen jag blir. De ändrade min tid imorgon från morgontiden till 10.30 istället. Betyder lite mer krångel med jobbet, puh Får åka fram o tillbaka från jobbet.... undrar om de verkligen tror att jag ska göra ett cellprov....

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-10-14 14:48:32 följande:
    skulle enligt beräkningar vara 15+3 idag men han fick mig till 14+3 sa han (trots att jag nästan är säker på att jag såg 15+3 på skärmen) är det jätte allvarligt att bebisen är en hel vecka för liten?
    är nästan mer orolig nu än innan...
    han var inte orolig sa han... han sa att det var 5 dagars skillnad sen förra gången då måste han väl ha fått mig till 2 dagar mindre än vad jag räknar... fattade ingenting..
    Kan det vara fel på barnet nu?
    om man räknar från mensen (jag vet att äl var sen) så är det 10 dagars skillnad... enligt sista mens ska jag vara i 16+0 idag men enligt massa andra ul är jag ca 15+3... nu är jag helt plötsligt 14+3? hur ska jag ta dteta?
    Jag vet ingenting om det här, ska jag börja med att säga, men det där är ngt jag själv är ganska orolig över inför RUL om en vecka, att bebis inte ska ha växt som väntat. Hoppas ngn annan kan komma med bättre beskred till dig Längtan, jag håller tummarna att allt är okej!!!
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-14 14:47:31 följande:
    Ja nu var det över. Skönt! Tur att jag hade min vän Emla påstruken på halsen. Men med den...vad ska jag säga på skala 1-10. 4 kanske så det var absolut ingen nära döden upplevelse. Haha! jag har alltid en tendens att stressa upp mig som en galning innan .  När jag satt i väntrummet kom det ut en flicka storgråtandes. Hon var skit glad när hon satt bredvid mig innan och snackade med en kompis. Så hon skrämde upp mig rejält.
    Men jag kan inte rikigt fatta att du inte tyckte detta gjorde ont alltså...
    Trodde bara det skulle bli ett stick men det blev ju 6 st.

Fick tag på Aurora också. Vill ju inte dit på söndag Det var den 17/11. Snacka om frikopplande hjärna . Hoppas du mår lite bättre idag tjejen! KRAMHjärta
    Hahaha va söt du är som hade emla på! Flört Men härligt att ha de avklarat nu iallafall! Bra gjort Skrattande Joo dom gjorde massa stick på mig också men nä, icke ont. Obehagligt isåfall.. Äsch, alla känner vi ju olika o ja e ju så van me de mesta så de e bara skoj ;)

Du e rolig.. söndag? Va fick du de ifrån? ;) Hahah.. Skönt att du fick klarhet där iallafall!

Nä usch idag e en bad day! Jäkla illamående. Men man överlever dom också! :) Alllt bra me dig nu då?

Kraam! Hjärta
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-14 15:17:59 följande:
    Nä usch idag e en bad day! Jäkla illamående. Men man överlever dom också! :)
    Du är så optimistisk Sofy! Önskar jag var det! Mina dåliga dagar, dvs de flesta, vill jag halvt dö och har svårt att se ngt slut på skiten. Oskyldig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma