• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

jag lever i ett vakuum... hur kan man haka upp sig på en sak så mycket?
    14+3 eller 15+3!?!?!?!?! gaaah... jag är ju säker på vad jag såg...

ingen som vet vilken vecka man är i om bebisen nästab är 11 cm från rumpa till huvud?

Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-10-15 10:31:12 följande:

ingen som vet vilken vecka man är i om bebisen nästab är 11 cm från rumpa till huvud?
    Hittade detta på en sida

Vecka 15

Fostret är ungefär 11 cm långt och väger ca 70 gram. Vid en röntgen kan man se skelettet på fostret. Benen är snart längre än armarna. Naglarna på fingrar och tår utvecklas och utan att du märker det så har fostret börjat hicka.

där räknar de att v 0 är mammans första dag efter senaste menstruationen.

• Pancakes

Längtan efter liten, det låter ju jättenormalt då om man läser Röntgensyrrans länk.

• Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 10:43:26 följande:
    Hittade detta på en sida

Vecka 15

Fostret är ungefär 11 cm långt och väger ca 70 gram. Vid en röntgen kan man se skelettet på fostret. Benen är snart längre än armarna. Naglarna på fingrar och tår utvecklas och utan att du märker det så har fostret börjat hicka.

där räknar de att v 0 är mammans första dag efter senaste menstruationen.

och det menas att man är 14+3 då eller? som tex.
  • Odetta

GRATTIS ANNAJ! Och VÄLKOMMEN HIT!

Längtan efter liten skrev 2010-10-15 10:31:12 följande:

Gumman, det är nog ingen fara ska du se.

Tänk såhär: Det är inte alltid så lätt att mäta dessa små och diffar det bara någon millimeter så blir det ju skillnad på "ålder". Så han kanske bara inte lyckades mäta liten på millimetern och att det därför diffar. Och det gäller ju åt andra hållet också, att dem är svåra att mäta rätt på millimetern när dem är så små och då kan tiden blir olika också.

Så lita på att läkaren sa att det ser bra ut och att han inte är orolig. Skulle något vara knas skulle han vara den första som skulle se det eftersom det är hans jobb. Eran bebis mår bra!

***bamsekramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-10-15 10:46:14 följande:
    och det menas att man är 14+3 då eller? som tex.
    Jag tror de prtar om fulla veckor  för i v 5 står det att:

Hjärtat hos embryot har nu utvecklats helt och börjat pumpa blod

• Pancakes
    annaj84 skrev 2010-10-15 10:00:48 följande:
    Om man räknar med att mitt MF var den "senaste mensen" så har jag BF 24Juni :)

Pancakes härligt att du mår lite illa om man får säga så :) vet precis hur du känner om att man vill känna lite symtom. Det kanske gör att du kan njuta mer av din graviditet. Min syster kände inga symtom alls, endast trötthet. Hon har 2 underbara ungar. Jag tror att det är lika vanligt med både och.

Min svärmor sa förra gången att allt man känner (och inte känner) är till 99% positivt. Så jag ska försöka tänka så denna gång.
    En riktigt midsommarbebis blir det då! Ibland kommer han/hon fylla år på midsommarafton i alla fall :)

Ja, det finns berättelser om alla scenarion så man får försöka inte jaga upp sig så mycket. Jag är lite lugnare nu än jag var för några veckor sedan men är nervös över mitt första UL som är om en vecka.

Vad roligt att du plussat!!! Stort grattis igen!
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 10:50:14 följande:
    Jag tror de prtar om fulla veckor  för i v 5 står det att:

Hjärtat hos embryot har nu utvecklats helt och börjat pumpa blod

okej så med andra ord vecka 16... tack för hjälpen
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-10-15 10:50:08 följande:
    GRATTIS ANNAJ! Och VÄLKOMMEN HIT! Gumman, det är nog ingen fara ska du se.

Tänk såhär: Det är inte alltid så lätt att mäta dessa små och diffar det bara någon millimeter så blir det ju skillnad på "ålder". Så han kanske bara inte lyckades mäta liten på millimetern och att det därför diffar. Och det gäller ju åt andra hållet också, att dem är svåra att mäta rätt på millimetern när dem är så små och då kan tiden blir olika också.

Så lita på att läkaren sa att det ser bra ut och att han inte är orolig. Skulle något vara knas skulle han vara den första som skulle se det eftersom det är hans jobb. Eran bebis mår bra!

***bamsekramisar***
    Du säger det så bra som vanligt Odd :) Är helt övertygad om att allt är bra och den lille mår alldeles utmärkt! Visst sjutton skulle läkaren inte sagt att det var bra om han var orolig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma