• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Ringde nyss huddinge efter haft två ordentliga värkar, iof med några timmars mellarum, men de vill att jag åker in med en gång och kolla upp det! Hjälp nu blev jag orolig efter att hon sa att jag skulle åka med en gång...

Annars vill de ju att man inte kommer in i onödan men jag ringde ju bara för att få bekräftat att det kunde vara såhär! men nej då... sitter på jobbet och slutar inte förens 21 ikväll men jag får lämna timmisen ensam här så han får fixa allt, jag vill ju mitt barns bästa!

hua hua hua va orolig jag blev nu......

• Pancakes

Åh, lycka till Smålandsjäntan! Förstår att du blir orolig... men jag tycker ofta de vill att man ska åka in om man är orolig själv. De vill väl inte att man ska anklaga dem sen. Det kommer gå jättebra! Kram!

• Pancakes

Måste fråga er experter en fråga. Mozzarella, parmesan och övriga hårdostar är väl alltid okej eller hur? Jag gillar inga typer av mögelostar eller brie men mozzarella och parmesan och andra hårda lagrade ostar älskar jag och är väldigt sugen på det.

• Muffe80

Hm brie tror jag man ska undvika va?

• rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-10-15 15:05:26 följande:
    Måste fråga er experter en fråga. Mozzarella, parmesan och övriga hårdostar är väl alltid okej eller hur? Jag gillar inga typer av mögelostar eller brie men mozzarella och parmesan och andra hårda lagrade ostar älskar jag och är väldigt sugen på det.
    Ostar som är tasöriserade går bra...dvs mozzarella och parmesan och såna :)
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 14:42:58 följande:

Ringde nyss huddinge efter haft två ordentliga värkar, iof med några timmars mellarum, men de vill att jag åker in med en gång och kolla upp det! Hjälp nu blev jag orolig efter att hon sa att jag skulle åka med en gång...

Annars vill de ju att man inte kommer in i onödan men jag ringde ju bara för att få bekräftat att det kunde vara såhär! men nej då... sitter på jobbet och slutar inte förens 21 ikväll men jag får lämna timmisen ensam här så han får fixa allt, jag vill ju mitt barns bästa!

hua hua hua va orolig jag blev nu......

Ojdå låter inte kul med värkar så tidigt. Det är nog bra att du kollar upp det. Du får skriva här inne sen hur det har gått.

Kram på dig och lycka till!
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 15:13:20 följande:
    Ostar som är tasöriserade går bra...dvs mozzarella och parmesan och såna :)
    Ja, visst är det så? Det står liksom aldrig på om de är pastöriserade eller inte. Har bara hittat det på fetaosten men inte på varken mozzarella eller parmesan. Men har ätit det ändå för att det inte står med på listan över förbjudna.
  • Happiness

Jag ääääääälskar mozzarella. igår ett paket och idag ett. Lägger den på Babyspenat lite olja,svartpeppar och salt på. Yammi!

• Happiness

Parmesan till cesarsalad är ju guda gott. MCdonalds. Ja någon sån blir också i veckorna. ..Hmmm undra om jag är hungrig

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-15 14:35:41 följande:
    Nähe flickor, nu bär det av till Norrköping på bröllop. Ska vara brudtärna så talet är fixad och klänningen justerad. Blir kanske inte världens smidigaste och snyggaste brudtärna, men det får gå för den här gången. Ha en bra helg och kram på er alla!
    Du kommer överträffa bruden med hästlängder Kajsa.... . Ha det så trevligt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma