• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Gumman, det är nog ingen fara ska du se.

Tänk såhär: Det är inte alltid så lätt att mäta dessa små och diffar det bara någon millimeter så blir det ju skillnad på "ålder". Så han kanske bara inte lyckades mäta liten på millimetern och att det därför diffar. Och det gäller ju åt andra hållet också, att dem är svåra att mäta rätt på millimetern när dem är så små och då kan tiden blir olika också.

Så lita på att läkaren sa att det ser bra ut och att han inte är orolig. Skulle något vara knas skulle han vara den första som skulle se det eftersom det är hans jobb. Eran bebis mår bra!

***bamsekramisar***
    Odd lilla vännen. jag vet ju att jag bara är fjantig!
    Men det lixom gnager på mig.. ska jag gå och irritera mig på det här nu i 3 veckor till? phuuu!
    jag får helt enkelt försöka tänka som så att han kan ha mätt fel på någon millimeter.
    Det är ju trots allt mänskligt. Och fisen mådde ju faktiskt bra där inne, det borde jag väl glödjas åt kanske...
    Min lilla älskling, jag hoppas sååå att du mår bra och bara kanske är en liten söt bebis som din syster var...
    Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-10-15 10:51:37 följande:
    okej så med andra ord vecka 16... tack för hjälpen
    Hoppas du är lite mindre orolig nu iaf! Det kan ibland vara svårt att mäta de små rackarna. Ibland böjer de sig som en ostbåge för att andra gånger sträcka på sig. Och mm gör mycket skillnad i tiden vid tidig graviditet. Bättre uträknad tidpunkt kommer du ju att få vid nästa UL :)
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 10:54:32 följande:
    Hoppas du är lite mindre orolig nu iaf! Det kan ibland vara svårt att mäta de små rackarna. Ibland böjer de sig som en ostbåge för att andra gånger sträcka på sig. Och mm gör mycket skillnad i tiden vid tidig graviditet. Bättre uträknad tidpunkt kommer du ju att få vid nästa UL :)
    ja, jag får helt enkelt försöka att stålsätta mig och glädjas över att fisen överhuvudtaget lever och mår bra.
  • rontgensyrran

Åhhhh....sååååååååååååå tråkigt sitter i kö till barnmorska direkt och har gjort det i 26 min nu. Det är skandal! Allt detta för att en läkare missa att skicka remiss till mig på UL av min njure. Ska ju utvärdera den om 2 veckor...lite svårt om de inte har nåt att jmf med liksom!!! PUCKO! Dessutom har jag ring bm-direkt innan och hon skickade honom ett mejl där hon bad honom att ringa upp mig vilket han inte gjort, det har gått 2 v nu och jag har dessutom tagit reda på hans nummer och den luren använder han ju aldrig!!!

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 11:01:25 följande:
    Åhhhh....sååååååååååååå tråkigt sitter i kö till barnmorska direkt och har gjort det i 26 min nu. Det är skandal! Allt detta för att en läkare missa att skicka remiss till mig på UL av min njure. Ska ju utvärdera den om 2 veckor...lite svårt om de inte har nåt att jmf med liksom!!! PUCKO! Dessutom har jag ring bm-direkt innan och hon skickade honom ett mejl där hon bad honom att ringa upp mig vilket han inte gjort, det har gått 2 v nu och jag har dessutom tagit reda på hans nummer och den luren använder han ju aldrig!!!
    Vad frustrerande! hur mår du nu annars vännen? Mår du bra iguen?

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-15 10:54:06 följande:
    Odd lilla vännen. jag vet ju att jag bara är fjantig!
    Men det lixom gnager på mig.. ska jag gå och irritera mig på det här nu i 3 veckor till? phuuu!
    jag får helt enkelt försöka tänka som så att han kan ha mätt fel på någon millimeter.
    Det är ju trots allt mänskligt. Och fisen mådde ju faktiskt bra där inne, det borde jag väl glödjas åt kanske...
    Min lilla älskling, jag hoppas sååå att du mår bra och bara kanske är en liten söt bebis som din syster var...
    Jag vet att det är svårt, men ja...försök att koppla bort oron och njut istället. Det mår inte bara du bättre av utan bebisen också.

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-15 11:08:04 följande:
    Vad frustrerande! hur mår du nu annars vännen? Mår du bra iguen?

*kramisar*
    Nu har jag äntligen kommit fram och hon kan inte göra något förrutom att skriva till honom och be honom ringa mig och hon hade sett honom i onsdags så jobbar gör han iaf. Så jag hoppas att han ringer nu i dagarna. Annars skiter jag i vilket nu och så får de grunda sitt beslut på ett kreatinin prov. Men det han inte verkar fatta är att så länge man har en välfungerade njure så är provet bra. Så det går ju liksom inte att bedömma med enbart det provet.

Jag känner mig bättre så det är skönt :) Kram
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 10:52:33 följande:
    Kollar jag på deras sida och jämför med mitt VUL och liknande får jag också det till fulla veckor...här kommer en länk till sidan så kan du själv kolla.

www.niomanader.nu/fostrets-utveckling.htm
    den sidan menade nog att jag är i vecka 15 :(
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-10-15 11:09:43 följande:
    Jag vet att det är svårt, men ja...försök att koppla bort oron och njut istället. Det mår inte bara du bättre av utan bebisen också.

*bamsekram*
    ja jag ska försöka.. har ju mått så jävla bra nu de senaste veckorna UTAN oro!! varför börja nu lixom?
    sen har ja moderkakan i framvägg så kommer ju inte få känna de härliga sparkarna lika tydligt heller =( suck.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma