• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-15 15:45:06 följande:
    Jag ääääääälskar mozzarella. igår ett paket och idag ett. Lägger den på Babyspenat lite olja,svartpeppar och salt på. Yammi!
    Mmm, vad gott! Är också väldigt sugen på sånt just nu. Överlag är salta saker jättegott. Men fisk har jag fått riktig avsmak för. Klarar inte av det alls och det är ju jättesynd eftersom det är så nyttigt och man behöver ju extra omega 3. Men det går bara inte..
  • Muffe80

Jag frågade min bm idag, eftersom jag är rätt orolig för maten. Hon sa att det inte är någon fara alls om jag lever som jag gör ett tag till, tydligen verkar det vara mer viktigt senare hur man äter?
    Hur som helst skulle man äta det man gillade och inte tvinga i sig fisk för att man "bör"....

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-15 15:56:28 följande:
    Jag frågade min bm idag, eftersom jag är rätt orolig för maten. Hon sa att det inte är någon fara alls om jag lever som jag gör ett tag till, tydligen verkar det vara mer viktigt senare hur man äter?
    Hur som helst skulle man äta det man gillade och inte tvinga i sig fisk för att man "bör"....
    Skönt att höra! Ja, man har hört det förut att det inte är nån fara. I ditt fall så ska du väl bara stoppa i dig det du klarar av och vara glad om nåt stannar kvar...oavsett om det är kex eller oboy  eller vad det kan tänkas vara. Jag fick också en "oboy-craving" häromdagen och köpte ett paket. Har inte haft Oboy hemma sen jag var tonåring tror jag, unnar mig ALDRIG det. Helt otroligt gott var det.
  • Muffe80

Konstigt med oboy, har heller inte druckit det på massa år men oj vad gott med ett glas varm oboy till ett ljust bröd haha!

Men man får ju i sig mjölk

• Längtan efter liten

hej tjejer... nu står planksten i ugnen och gottar till sig :)
    ikväll blir det lite fredagsms..
    jag har köpt en present till älsklingen som ett bevis för hur mycket jag uppskattar allt jobb han gör här hemmamed renoveringen... är dålig på att säga det till honom..
    så nu blir det plankstek och present, sen ikväll blir det fruktsallad med after eight i och glass och grädde till :)
    mys mys.

Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-15 13:47:03 följande:
    Usch, stackars dig! Du verkar ha det riktigt jobbigt verkligen! Är du sjukskriven från jobbet?
    Jag jobbar inte, pluggar till sjuksyrra. Men nu ligger jag sjukt långt efter och kommer missa praktiken också, så jag måste nog avbryta trorjag, får ju sjukskrivning för de ändå men fan va de suger! :( Men jaja, bara återuppta när jag e klar me bebis + mammaledighet..
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 14:42:58 följande:

Ringde nyss huddinge efter haft två ordentliga värkar, iof med några timmars mellarum, men de vill att jag åker in med en gång och kolla upp det! Hjälp nu blev jag orolig efter att hon sa att jag skulle åka med en gång...

Annars vill de ju att man inte kommer in i onödan men jag ringde ju bara för att få bekräftat att det kunde vara såhär! men nej då... sitter på jobbet och slutar inte förens 21 ikväll men jag får lämna timmisen ensam här så han får fixa allt, jag vill ju mitt barns bästa!

hua hua hua va orolig jag blev nu......

Hoppas hoppas detta går bra. Nu är vi nervösa här på tråden. Skriv så fort du kan småland. KramHjärta
  • Happiness

Glömde skriva....du är ju min närmsta BF  Småland också. Säger det samma hugaligen! *sitter lite på nålar* måtte det var total-falsk-alarm.

Ego: nu har barnet inte rört sig på hela veckan och jag börjar bli nervös. Förra veckan både såg och kände vi hur barnet tryckte på därinne. Pratade med BM idag och hon sa att hon kunde gå med på att lyssna med doppler...men helst inte. De ska helst vara 20 veckor innan man gör det. men sen ändrade hon sig och sa att om jag är livrädd så får jag absolut komma in på en snabbis. Imorse var jag verkligen bestämd på att lyssna för att slippa gå hela helgen...men efter det samtalet så...nej jag vill inte vara mamman som utsätter mitt barn..

Usch vilka skuldkänslor dom kan ge en. Blä! Har ju RUL:t på torsdag och väntar tills dess. Tyckte förut att jag kände något...men det var inte som förra veckan.

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-15 17:19:26 följande:

Glömde skriva....du är ju min närmsta BF  Småland också. Säger det samma hugaligen! *sitter lite på nålar* måtte det var total-falsk-alarm.

Ego: nu har barnet inte rört sig på hela veckan och jag börjar bli nervös. Förra veckan både såg och kände vi hur barnet tryckte på därinne. Pratade med BM idag och hon sa att hon kunde gå med på att lyssna med doppler...men helst inte. De ska helst vara 20 veckor innan man gör det. men sen ändrade hon sig och sa att om jag är livrädd så får jag absolut komma in på en snabbis. Imorse var jag verkligen bestämd på att lyssna för att slippa gå hela helgen...men efter det samtalet så...nej jag vill inte vara mamman som utsätter mitt barn..

Usch vilka skuldkänslor dom kan ge en. Blä! Har ju RUL:t på torsdag och väntar tills dess. Tyckte förut att jag kände något...men det var inte som förra veckan.

Tack för din historia Happiness, men USCH va hemskt att de va så illa så hon gjorde abort första gången :( De är verkligen inge roligt me HG men eftersom de är min första så äre värt de, o en dag går de över o om den dan är på förlossningen så äre bara bita ihop o kräkas tills dess. De jobbiga är ju när man bara ligger där o hulkar, magen vänder sig ut och in och ingenting mer än galla kommer, urk! Imorse kräktes jag riskakor, de va fan bland de vidrigaste, efter ris då!

Och gud va jobbigt att inte känna samma saker som man gjorde för någon vecka sen :( Drick iskallt vatten? Buffa på den så kanske den svarar? De är nog ingen fara! Och återigen.. konstigt att de ska skilja så mycke mellan län, jag ska till BM 2 nov och lyssna hjärtljud och då är jag ju i hm.. v 16 typ.

Hoppas den snart vaknar till liv därinne! :)

Massa kram!
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 14:42:58 följande:

Ringde nyss huddinge efter haft två ordentliga värkar, iof med några timmars mellarum, men de vill att jag åker in med en gång och kolla upp det! Hjälp nu blev jag orolig efter att hon sa att jag skulle åka med en gång...

Annars vill de ju att man inte kommer in i onödan men jag ringde ju bara för att få bekräftat att det kunde vara såhär! men nej då... sitter på jobbet och slutar inte förens 21 ikväll men jag får lämna timmisen ensam här så han får fixa allt, jag vill ju mitt barns bästa!

hua hua hua va orolig jag blev nu......

Gud va obehagligt! Hoppas också på falskalarm och att de bara är kraftiga sammandragningar och att du måste tagga ner på tempot! Uppdatera när du kan!

Massa kramar!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma