• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 09:46:16 följande:
    Idag har jag gått halva tiden! Dag 140 av 280! Nu hoppas vi på att han har bestämt sig för att stanna kvar många veckor till!!
    super :) halva kvar, gött att ha nått en stor milstolpe :D
    Längtan efter liten är stor
  • acure

Mabaja: STORT GRATTIS till din fina lilla tjej!!! Så härligt att hon har kommit!

Smålandsjänta: Tänker på dig och din lille pojk. Det kommer gå hur bra som helst! Bunkra upp med lite mysig film och be karl köpa glass och godis!

Odd: Många styrkekramar! Du är helt fantastisk!

Ego: Har fått hemska foglossningskänningar och har fått tid för akupunktur hos BM, sen har jag bokat tid hos familjeläkaren för ev. sjukskrivning på deltid då det knappt går att jobba när jag har så ont. Igår höll jag på att falla ihop när jag skulle hjälpa barnen av med ytterkläderna. Hur ska det då bli under vintern när hela förskolans barn har tre lager med kläder och skor och allt och de ska upp ur vagnar och från madrasser på golvet. BM säger att jag ska låta någon annan göra det tyngsta, men vid öppning och stängning och raster så är jag helt ensam och då kan jag inte låta någon annan lyfta och böja sig ner. Känner mig som en hemsk kollega som bara ger de andra tyngre arbetsbörda. :(
    Har dock haft en underbar minisemester i London, ville helst inte åka hem. Och idag är jag precis halvvägs. 20+0! :) Igår vågade jag mig på att handla lite kläder till pyret...råkade dock bli för 800 kr....jag tänkte ju bara handla ett par strumpor eller så...

• sofy

Alltså.. fasen! Jag använde ju pevaryl för min svampinfektion, och har knappt kunnat sova en blund inatt (!!) Grr! Det har kliat, svidit och bränt därnere. Ont har de gjort. Imorse när jag vaknade läste jag biverkningar och 1 av 10 000 kan få allergiska reaktioner av dom i form av detta. What to do? De bränner SATAN fortfarande o går knappt kissa för de e fan 100 ggr värre än en UVI känns de som nu. Blä!

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-16 14:28:47 följande:
    Alltså.. fasen! Jag använde ju pevaryl för min svampinfektion, och har knappt kunnat sova en blund inatt (!!) Grr! Det har kliat, svidit och bränt därnere. Ont har de gjort. Imorse när jag vaknade läste jag biverkningar och 1 av 10 000 kan få allergiska reaktioner av dom i form av detta. What to do? De bränner SATAN fortfarande o går knappt kissa för de e fan 100 ggr värre än en UVI känns de som nu. Blä!
    Sofy: Fy tusan...När jag använt Pevaryl så har svampinfektionen blivit värre faktiskt. Har hört att Pevaryl inte funkar på alla. Men bränt som du pratar om känner jag inte till...nja en aningens kanske. För mig har det varit bättre att sova utan trosor,lufta och tvättat med vatten bara ingen tvål. Så har det gått bort av sig självt efter några dagar. Du skulle ju kunna prova med Canesten. Vagitorie vet jag inte om man kan använda vid graviditet men de tycke jag är effektivare än salvan.
    Antar att försökt tvätta bort Pevarylen...KRAM!
  • Happiness

Nu har jag satt i mig en rejäl portion kebabsallad. Måste vara något graviditetscraving för det är nåot nytt för mig. Konstigt Pommes kan ja ginte få mig längre. HAha...tur är väl det!

Imorse kände min man hur knorren därinne rörde på sig. Skönt...så nu har oron släppt lite . Väntar till RUL:t för att få se din lille. Det blir första gången för mannen. Brukar inte gilla att ha med hono till gyn och BM konstigt nog. De flesta tjejer vill ju ha med mannen...men icke.

Nu ska jag se om jag kan kratta lite lov i trädgården. Hörs senare!

• Smålands jänta i storstaden

Sofy: jag brukar oxå få svidande/stickande/kliande kännsla när jag tagit pevaryl, blir värre än innan behandling men efter några dagar försvinner det och även svampen. Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga dom innan du tar mer tycker jag!

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-16 15:14:20 följande:
    Sofy: Fy tusan...När jag använt Pevaryl så har svampinfektionen blivit värre faktiskt. Har hört att Pevaryl inte funkar på alla. Men bränt som du pratar om känner jag inte till...nja en aningens kanske. För mig har det varit bättre att sova utan trosor,lufta och tvättat med vatten bara ingen tvål. Så har det gått bort av sig självt efter några dagar. Du skulle ju kunna prova med Canesten. Vagitorie vet jag inte om man kan använda vid graviditet men de tycke jag är effektivare än salvan.
    Antar att försökt tvätta bort Pevarylen...KRAM!
    Jag har alltid blivit hjälp av pevaryl innan, de har aldrig blivit såhär, men USCH! Jag har nyss tagit ett låååångt bad, tända ljus, ansiktsmask o bara kopplat av. Så skönt! Tvättade bort resterna också så får se om de släpper snart, inge vidare skönt.

Va skönt att du känt av den lille idag! :D Vad har ni för väder därnere?

Kramar!
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 15:32:35 följande:
    Sofy: jag brukar oxå få svidande/stickande/kliande kännsla när jag tagit pevaryl, blir värre än innan behandling men efter några dagar försvinner det och även svampen. Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga dom innan du tar mer tycker jag!
    Åh, hoppas de är så då! Dum biverkning. Haha :) Man vill ju bli av me de, inte att de ska bli värre.

Hur mår du nu? Sängläge? ;) Hoppas de känns bättre!

Va du på gynakuten igår förresten? Jag tycker dom är heeelt fantastiska där, om du va på Huddinge? Har träffat Isabella, Anja, Johan & Rebecka.. alla har varit så gulliga o hjälpsamma!!

Och.. du har inte gjort ngt UL där va? Alltså RUL eller så? Undrar hur de är där, om dom har tv-skärmar man ser på, eller om de bara är lilla skärmen så BM ser..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma