• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • annaj84

Funderar på en sak, hur är det med träning och tidig graviditet?
    Idag har vi varit och tagit en långpromenad. Då fick några i sällskapet för sig att vi skulle ta och knata upp för en slalombacke!!?? Fråga mig inte varför. Helt idiotiskt enligt mig. Var helt slut då jag kom upp och det kändes som hjärtat skulle hoppa ur bröstet. Jag hoppas risgrynet överlevde den där pärsen för jag var iaf nära på att stupa.Tungan ute

Får man träna fullt ut eller ska man ta det lite lugnt?

• Mabaja
    annaj84 skrev 2010-10-16 16:01:15 följande:
    Funderar på en sak, hur är det med träning och tidig graviditet?
    Idag har vi varit och tagit en långpromenad. Då fick några i sällskapet för sig att vi skulle ta och knata upp för en slalombacke!!?? Fråga mig inte varför. Helt idiotiskt enligt mig. Var helt slut då jag kom upp och det kändes som hjärtat skulle hoppa ur bröstet. Jag hoppas risgrynet överlevde den där pärsen för jag var iaf nära på att stupa.Tungan ute

Får man träna fullt ut eller ska man ta det lite lugnt?
    jag tränade fullt ut utom de veckorna jag blödde. sen tränade jag fram till v 40... så jag skulle köra på som vanligt! :)
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: jag har varit på gyn-akuten så många gånger nu att jag tappat räkningen, fick en finsk läkare som hette Katja, verkligen super gullig och nogrann mot både mig och sambon. Gjorde vul igår och mätte tappen och RUL va vi på för snart 3 veckor sedan men de kollar ju inte tappen då. Sängen konstant för mig nu, bara toabesök jag stiger upp för, inte lika onda SD idag men ganska så många ändå... Hoppas att det ger med sig nör veckan går! Hur mår du? Fortfarande konstant illamående?

• sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 16:23:17 följande:
    Sofy: jag har varit på gyn-akuten så många gånger nu att jag tappat räkningen, fick en finsk läkare som hette Katja, verkligen super gullig och nogrann mot både mig och sambon. Gjorde vul igår och mätte tappen och RUL va vi på för snart 3 veckor sedan men de kollar ju inte tappen då. Sängen konstant för mig nu, bara toabesök jag stiger upp för, inte lika onda SD idag men ganska så många ändå... Hoppas att det ger med sig nör veckan går! Hur mår du? Fortfarande konstant illamående?
    Haha samma här ;D Men dom e så bra där! Man känner sig verkligen omhändertagen iallafall! Gjorde du RUL på huddinge?

Hm, varför får du inte bricanyl då o läggs in, eller så? :/ Hoppas också de ger me sig, liiite tidigt än o komma ut kan ja tycka! ;)

Veckan har varit KASS! Mestadels sängläge o kräkningar, men idag e de heelt ok! :D Så jag e glaaad idag haha! Sugen på goood middag, o nån god efterätt! Men ska inte äta för mkt, de har en tendens o komma upp då iallafall.. men lite kan man ju äta o njuta idag ;)
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: RUL gjorde vi hos ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen, tyvärr så har jag träffat flera nötter på huddinge oxå (nötter=läkare). Enligt läkaren igår fanns inget annat än att göra än att vila i nuläget, blir det värre skulle jag komma in igen. Men än så länge blir jag kvar hemma. Ska du göra RUL på huddinge? Din stackare som mår så illa! Men passa på att äta när du kan, även om det bara är lite! Får du inte behålla något så åk in igen! Huddinge är ju bra!

• Odetta
    sofy skrev 2010-10-16 14:28:47 följande:
    Alltså.. fasen! Jag använde ju pevaryl för min svampinfektion, och har knappt kunnat sova en blund inatt (!!) Grr! Det har kliat, svidit och bränt därnere. Ont har de gjort. Imorse när jag vaknade läste jag biverkningar och 1 av 10 000 kan få allergiska reaktioner av dom i form av detta. What to do? De bränner SATAN fortfarande o går knappt kissa för de e fan 100 ggr värre än en UVI känns de som nu. Blä!
    Usch för dessa jävla svampinfektioner *morrar*

Jag brukar alltid få det kring ÄL och sedan igen kring mens...skitkul. Det som jag märkt hjälper mig är att jag så fort det börjar klia och svida så baddar jag med lite kallvatten. Det svalkar så skönt och så släpper kliet en stund. Sedan...och nu kommer ni säkert tro jag är lite koko....men naturell joghurt! Det har jag på på natten och det både svalkar och ja, hjälper faktiskt!

alla dem där medicinerna som man kan köpa undviker jag helt för det blir bara värre för mig av dem, plus att jag läste någonstans att man inte ska använda dem för ofta just för att dem är så starka att dem då gör mer skada än nytta.

Så kallvatten vid behov under dagen och naturell joghurt till natten, det är mina tips på svampen.

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 16:42:15 följande:
    Sofy: RUL gjorde vi hos ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen, tyvärr så har jag träffat flera nötter på huddinge oxå (nötter=läkare). Enligt läkaren igår fanns inget annat än att göra än att vila i nuläget, blir det värre skulle jag komma in igen. Men än så länge blir jag kvar hemma. Ska du göra RUL på huddinge? Din stackare som mår så illa! Men passa på att äta när du kan, även om det bara är lite! Får du inte behålla något så åk in igen! Huddinge är ju bra!
    Ahaa, fasen ;) Ville ju veta hur de va på Huddinge me UL.. Drömmer

Hm, de verkar ju konstigt.. men ja, då får du väl bara vila då sålänge.. När skulle du tillbaka?

Japp, KUB på mån och RUL om 1 månad, båda på Huddinge.. hoppas dom e bra där! Annars funderar ja på o göra RUL på ultragyn där jag har min läkare, men vi får se efter månda som sagt :)

Äsch, de e inte så synd om mig! De e jobbigt men jag lever för dom här dagarna, då samlar jag energi för kräkmaraton andra dagar ;) Snaaaart halvvägs (om 6 veckor, hahahahaha) men då kanske de lättat! :D
  • 3 barns mamma84

Själv tycker jag att Huddinge är toppen o södertälje är bra dem medulo tul ..

Någon mer som är trött ???
    Själv har man precis gått upp 16.50 sov från kl 13.00 fortfarande trött ..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 17:32:38 följande:
    Själv tycker jag att Huddinge är toppen o södertälje är bra dem medulo tul ..

Någon mer som är trött ???
    Själv har man precis gått upp 16.50 sov från kl 13.00 fortfarande trött ..
    Har du gjort UL på huddinge eller? Hur var det, fick du o killen se undersökningen på tv-skärm eller något eller va de bara BM som kollade på sin skärm?
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-16 17:05:37 följande:
    Usch för dessa jävla svampinfektioner *morrar*

Jag brukar alltid få det kring ÄL och sedan igen kring mens...skitkul. Det som jag märkt hjälper mig är att jag så fort det börjar klia och svida så baddar jag med lite kallvatten. Det svalkar så skönt och så släpper kliet en stund. Sedan...och nu kommer ni säkert tro jag är lite koko....men naturell joghurt! Det har jag på på natten och det både svalkar och ja, hjälper faktiskt!

alla dem där medicinerna som man kan köpa undviker jag helt för det blir bara värre för mig av dem, plus att jag läste någonstans att man inte ska använda dem för ofta just för att dem är så starka att dem då gör mer skada än nytta.

Så kallvatten vid behov under dagen och naturell joghurt till natten, det är mina tips på svampen.

*kramisar*
    Åh, tack fina Odd för hjälp och råd! Ska nog prova de istället, youghurt funkar nog faktiskt bra o svalkande, ska köpa de så jag kan prova ikväll för de här bränner satan! Tungan ute Har aldrig reagerat såhär på pevaryl innan, men kanske e någe me grav, överkänslig eller så ;)

Hoppas de känns bättre idag! Man får va lite less och trött på allt ibland, speciellt när du/ ni gått igenom det här under så pass lång tid. Beundrar ändå din styrka!

Massa kramar! Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma