• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Oj efter ha läst igenom allt "helgsnack" så ska man kommentera det man har läst :/ Minnet sviker kan jag säga, var ju så mycket man ville ha sagt.

Evsi-grattis till plusset!!! Alltid lika kul när man läser om dessa underbara pluss!

Smålandsjänta: Usch vad trist att tappen var påverkad. Detta gör faktiskt mig också lite mer orolig måste jag säga. Jag har ju haft problem med sammandragningar ett tag och "menssmärta", tycker även att sd har ökat lite i styrka nu under den senaste veckan :/ Får be barnmorskan kolla upp det på måndag. Hur länge skulle det bli aktuellt med sängläge för din del?

Odd: Styrkekramar till dig! Jag vet att du inte haft det lätt med ditt skitstövel till ex och med barnen dina på andra sidan jordklotet! Massa kramar på dig vännen! Önskar man kunde gjort något för att hjälpa dig.

• färnik
    Cat79: Det är SIAglass som gör den, häromkring finns den överallt, både på ica & willys... Tyvärr görs den bara i små förpackningar om 0,5 liter. Det är ju bara en portion! (ok, två...)

Sofy: Hur orkar du?!? En annan blir svimfärdig av ett varv i liten mataffär när jag mår så här... Oskyldig
  • Muffe80

Fattar inte heller hur Sofy orkar, vi skulle shoppat idag var tanken men jag orkar inte ens gå ur hemmet.... Fy! I går var en bra dag så jag fick i mig lite mat men idag mår jag skitilla igen

Vecka 13 imorgon, haha!!!!!!

• Cat79

Muffe80: Underbart med 12 fulla veckor nu! Hoppas du är piggare. Kram
    Sofy: Du är en riktig kämpare, hoppas så att du mår toppen resten av graviditeten. Mysigt att berätta för nära o kära. Kram
    Färnevik: Ska till ICA snart och då kanske det ska inhandlas glass i kylan :)

• Muffe80
    Cat79 skrev 2010-10-17 12:25:30 följande:
    Muffe80: Underbart med 12 fulla veckor nu! Hoppas du är piggare. Kram
    Sofy: Du är en riktig kämpare, hoppas så att du mår toppen resten av graviditeten. Mysigt att berätta för nära o kära. Kram
    Färnevik: Ska till ICA snart och då kanske det ska inhandlas glass i kylan :)
    Hehe nä jag mår inte bättre... skickade precis stackars sambon till ICA för att köpa det som går att äta, ljust bröd med räkost och oboy.
    När ska det släppa?
  • Evsi
    Cat79 skrev 2010-10-17 09:47:47 följande:
    färnevik: mangosorbet lät mycket gott, var köper du den? Lite kallt nu kanske när det är så kallt ute. Behöver tips på gott som inte är mjölk i (är överkänslig mot detta och undviker det för min mages skull).
    Ben & jerrys har oxå en super duper god mango sorbet!

Tack för er grattis {#emotions_dlg.flower}

Sitter på jobbet nu...så sjukt trött! tänkte träna idag men det får jag nog skippa om jag ska orka upp kl 5 imorgon igen *gäsp*
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-17 12:56:36 följande:
    Hehe nä jag mår inte bättre... skickade precis stackars sambon till ICA för att köpa det som går att äta, ljust bröd med räkost och oboy.
    När ska det släppa?
    Mitt släppte som sagt i vecka 29, dvs var då jag spydde för sista gången. Men jag hoppas du slipper illamåendet snart!

Har varit ute med barnvagnen i drygt en timme nu  i eftermiddag. Såå mysigt! Men jag har redan börjat saknat min jättemage och börjat smått fundera på när det passar att skaffa nr 2.. Hur gammal Wilda ska vara och lite såna saker.. JA jag är knäpp! haha. För en vecka sen var jag sååå less och nu saknar jag gravidmagen!
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-10-16 23:35:25 följande:
    Det tycker jag är lite gulligt att han blev chockad

Ja, en vilding eller filbunke...vem bryr sig alla trådens bebisar kommer bli dem mest älskade ungarna vilket som!

*kramisar*
    ha ha ha jag önskar mig INTE en vilding till kan jag lova! jag hoppas denna bebisen kommer leva rövare i magen, det gjorde inte Nova och hon är helt GALET vild nu!
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma