• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-16 17:36:13 följande:
    Har du gjort UL på huddinge eller? Hur var det, fick du o killen se undersökningen på tv-skärm eller något eller va de bara BM som kollade på sin skärm?
    Jag var på Huddinge Sjukhus år 04-05 jag bodde i Älvsjö hos mamma då
    Jag var ensam med graviditeten pappan till min dotter finns inte jo han lever men finns inte med på bilden
    tack o lov
    Jag fick se på tv-skärmen på hur en liten sprattlade omkring i magen men min mammas önskan var att INTE se vad det var för kön hehe så jag frågade inte men hos som hade mig frågade mig om jag ville titta men jag sa nej att mamma ville inte o jag skulle låta bli
    Födde sen dottern på Huddinge Sjukhus med o allt gick bra
    Dom på tul vissade bara fel hehe o fel datum hmm först 1-3-6 maj sen 5-6 juni men vattnet gick 5juni värkarna kom 6 juni åkte in men hos kom ut 7 juni
    Sen så skulle honväga 3,500g men 1 kilo mer hon var ju 4140g
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 17:42:32 följande:
    Jag var på Huddinge Sjukhus år 04-05 jag bodde i Älvsjö hos mamma då
    Jag var ensam med graviditeten pappan till min dotter finns inte jo han lever men finns inte med på bilden
    tack o lov
    Jag fick se på tv-skärmen på hur en liten sprattlade omkring i magen men min mammas önskan var att INTE se vad det var för kön hehe så jag frågade inte men hos som hade mig frågade mig om jag ville titta men jag sa nej att mamma ville inte o jag skulle låta bli
    Födde sen dottern på Huddinge Sjukhus med o allt gick bra
    Dom på tul vissade bara fel hehe o fel datum hmm först 1-3-6 maj sen 5-6 juni men vattnet gick 5juni värkarna kom 6 juni åkte in men hos kom ut 7 juni
    Sen så skulle honväga 3,500g men 1 kilo mer hon var ju 4140g
    Men då finns de tv-skärm alltså? Yiiiiiha! :D

Så du har bott i Älvsjö? Gött! :) Där bor vi nu.

Tack för info! :D
  • Muffe80

Jag är trött mest hela tiden. Somnade efter jobbet kl. 17 i går och vaknade 8 imorse

trött igen nu så jag ska nog sova lite hihi.

Är skitnervös inför KUB på torsdag. Först för att bebis inte lever och sedan för resultatet. Vet inte om jag skulle våga göra FVP om vi får dåliga siffror.... usch, inte roligt att börja fundera så mycket och tänka....

• 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-16 17:45:34 följande:
    Men då finns de tv-skärm alltså? Yiiiiiha! :D

Så du har bott i Älvsjö? Gött! :) Där bor vi nu.

Tack för info! :D
    jora det finns kärm så du ska inte oroa dig {#emotions_dlg.flower}
    Min mamma bor på Långbrodalsvägen jätte finnt.
    Nästa år blir det nu så åker vi bil till sverige
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-10-16 17:46:40 följande:

Jag är trött mest hela tiden. Somnade efter jobbet kl. 17 i går och vaknade 8 imorse

trött igen nu så jag ska nog sova lite hihi.

Är skitnervös inför KUB på torsdag. Först för att bebis inte lever och sedan för resultatet. Vet inte om jag skulle våga göra FVP om vi får dåliga siffror.... usch, inte roligt att börja fundera så mycket och tänka....

Klart den lever vilken vecka e du inne på ?
    Hihi då får du sova en stund men se till att du kan sova sen på natten med haha
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 09:46:16 följande:
    Idag har jag gått halva tiden! Dag 140 av 280! Nu hoppas vi på att han har bestämt sig för att stanna kvar många veckor till!!
    GRATTIS GRATTIS till halva tiden....
  • Muffe80
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 18:09:16 följande:
    Klart den lever vilken vecka e du inne på ?
    Hihi då får du sova en stund men se till att du kan sova sen på natten med haha
    Vecka 11+5 ungefär, kanske någon dag bakåt... Det närmar sig den magiska gränsen, men jag vet ju tyvärr att man kan få MA och det skrämmer mig. Men efter torsdag kommer jag vara lugnare, då VET vi...

Men jag vill INTE ha dåligt resultat på det, inte!

Vilket värde skulle ni gå vidare med och göra FVP på, under 300?
  • Happiness
    Muffe80 skrev 2010-10-16 18:14:53 följande:
    Vecka 11+5 ungefär, kanske någon dag bakåt... Det närmar sig den magiska gränsen, men jag vet ju tyvärr att man kan få MA och det skrämmer mig. Men efter torsdag kommer jag vara lugnare, då VET vi...

Men jag vill INTE ha dåligt resultat på det, inte!

Vilket värde skulle ni gå vidare med och göra FVP på, under 300?
    Om möjligheten fanns så hade jag gått vidare med allt under 300 (i Västra Götaland är det 200-gräns som gäller)
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 17:32:38 följande:
    Själv tycker jag att Huddinge är toppen o södertälje är bra dem medulo tul ..

Någon mer som är trött ???
    Själv har man precis gått upp 16.50 sov från kl 13.00 fortfarande trött ..
    Här är en som precis vaknat efter en lång efter middags tupplur. La mig vid 17-tiden och vaknade för en liten stund sen. Det är mycket som går hos oss nu både magsjuka och förkylning.

Hur är läget i Danmark? Hösten kommer ju lite senare. Hur varmt har ni. Här på västkusten har det varit minusgrader i natt och folk har stått och skrapat bilarna. Men strålande sol hela dagen runt +7.
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-16 18:27:49 följande:
    Här är en som precis vaknat efter en lång efter middags tupplur. La mig vid 17-tiden och vaknade för en liten stund sen. Det är mycket som går hos oss nu både magsjuka och förkylning.

Hur är läget i Danmark? Hösten kommer ju lite senare. Hur varmt har ni. Här på västkusten har det varit minusgrader i natt och folk har stått och skrapat bilarna. Men strålande sol hela dagen runt +7.
    Inget jag tänker på här e det svin kallt och murkt kl 6-7 tiden ..
    Lövenf faller ner på marken men att skrapa bilen har vi inte råkat ut ännu  men det kommer nog.
    Frost hmm har vi på nätterna.
    Idag har vi haft det varmt solen har ståt uppe men det är lite blåsigt inte så kallt men nu på kvällen ojoj då vill man inte änns ut haha
    I nov kanske kommer snön med hoppas jag för i sverige kom det alltid snö i nov då jag o sambon fyller år.
    Men när vi väl får snö så stannar den kvar o i massor ..
    Hoppas inte det blir lika jobbigt som förra vintern herregud man kunde inte änns ta sig ut
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma