• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Daniela01

Grattis Bjornis!!! Vilka underbara bilder :)

• fröken SJ
    Minmami skrev 2010-05-26 09:37:22 följande:
    Godmorgon!Imorgon ska jag på vul o inskrivning. Är skitnervös då innan mitt MA i jan hade jag sett även den lilla bönan flera gånger på Vul o allt var bra med hjärta o tillväxt. Så känns inte som nån garanti denna gång. Min läkare som gjorde vul:et innan allt gick fel i v 8 sa att om man ser hjärtat i v8+0 så brukar det inte gå fel men efter två veckor så hade ju hjärtat stannat iaf. Men är väl som en BM sa till mig när jag vänta dottern att det finns inga garantier alls förrän den är ute. Men det känns ju så hårt men är väl så det är. Har iaf varit hemma hela veckan från jobbet pga illamående från helvetet. Är inte lätt att springa o spy när man jobbar på sjukhus och står med patienter hela dagarna.Håller tummarna för alla andra som ska göra VUL snart! Ha en underbar dag!
    NYFIKEN!! Hur giock ditt vul och inskrivning??
    Jag längtar efter min massor för då har ju ytterligare några veckor gått! {#lang_emotions_laughing}
  • Cat79

Bjornis: Underbart för dig!

Inatt åker jag till Cypern, ska bli underbart. Skönt att jag mår bra med.

Ha det så bra allihopa och lycka till ni som ska på VUL längre fram. Kram

• Maria A 78

Vad härligt, Björnis!

Cat79, ha en underbar semester, njut för oss alla {#lang_emotions_smile}

• maria204

Vad kul att se era VUL-bilder! Jag har en liten bild i handskfacket på bilen av alla ställen.

Jag var på återbesök idag. Sambon var med och fick även han se den lill*. 21mm och 8+5 veckor. Jag ska ha is i magen sa läkaren. Så länge jag har bruna flytningar så finns det risk för missfall, men det finns det ju alltid! Fostret var i alla fall där det ska, pulserade och har vuxit exakt så många dagar som det skulle. Jag måste ju bra få njuta av det.

• Minmami
    mallanis skrev 2010-05-27 21:15:25 följande:
    Cat79- ha det så härligt på semestern! Mami82- Hur har det gått?
    fröken SJ skrev 2010-05-27 19:06:32 följande:
    NYFIKEN!! Hur giock ditt vul och inskrivning?? Jag längtar efter min massor för då har ju ytterligare några veckor gått!
    Hej tjejer!

Gick jätte bra. Den lever o växer som den ska. blev lite flyttad bara till 10 jan men vad gör det. Nu är nästa koll KUB. Hoppas den hänger kvar nu bara.

Lycka till no med när det är dags för er!
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-05-27 21:26:06 följande:
    Vad kul att se era VUL-bilder! Jag har en liten bild i handskfacket på bilen av alla ställen.Jag var på återbesök idag. Sambon var med och fick även han se den lill*. 21mm och 8+5 veckor. Jag ska ha is i magen sa läkaren. Så länge jag har bruna flytningar så finns det risk för missfall, men det finns det ju alltid! Fostret var i alla fall där det ska, pulserade och har vuxit exakt så många dagar som det skulle. Jag måste ju bra få njuta av det.
    Härligt! Du får lägga in den fina bilden här så vi kan beskåda det lilla miraklet. Såklart du ska få njuta av det! Gör det :)
    Minmami skrev 2010-05-28 07:43:21 följande:
    Hej tjejer!Gick jätte bra. Den lever o växer som den ska. blev lite flyttad bara till 10 jan men vad gör det. Nu är nästa koll KUB. Hoppas den hänger kvar nu bara.Lycka till no med när det är dags för er!
    Grattis till dig mig! Vad var ditt Bf datum från början? Ingen bild. Jag med mina bilder, men tycker det känns så underbart att se hur de kan vara så små och välfungerande.
  • GravidElla

Usch, börjar bli orolig nu.. =( Har inte varit den ett dugg men förra gången så hade läkaren konstaterat att den hade slutat växa i 6+6 och det är idag.. =( Så nu har man drömt mardrömmar ett par nätter, skitjobbigt!
    Men är det inte så att så länge man har gravid-symptomen kvar växer den som den ska eller? Mår illa som satan, svintrött och har kvar "mensvärken" sedan några veckor... Har däremot INTE en mage som arbetar långsammare... Hoppas det kommer gå vägen denna gång...

• Sommaren2005

Hej alla... behöver lite peptalk här nu... Är i v 5+3 bara men är ju ändå lyckligast i världen som blev gravid efter mf i april (och innan dess 13 månaders resultatlösa försök). Har haft symptom som hungrig och ömma bröst... men idag när jag sitter här (förkyld och snorig som en tok) känner jag plötsligt att brösten inte är ömma längre. Inte alls. Inte ens bröstvårtorna :-O Det har de varit hela tiden innan. Kan det vara så att det kommer och går? Någon med erfarenhet där det inte säkert måste handla om ett annalkande mf..?

Försöker intala mig att det är den här mastodontförkylningen som tar död på all annan sensibilitet i kroppen :-S

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma