• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    färnik skrev 2010-10-17 19:22:16 följande:
    Låter tyvärr identiskt med mitt läkarbesök för några veckor sedan, som jag gjorde av samma anledning, dvs jobbiga sd! Fast min läkare mätte inte ens tappen, sa åtminstone inget om ngn längde, utan bara att tappen såg normalt ut för en omföderska. För eländigt är det, trist att det tydligen finns fler sådana läkare än den jag träffat på. Rynkar på näsan

Bra iaf att du ska till specMVC... hur kommer det sig att de ska göra flödeskontroll föresten? *nyfiken*

EGO: en illamående helg som vanligt. Urk urk urk, inget är roligt, och oasvett så orkar jag inte med någonting utan ligger mest och tycker synd om mig själv. Ynk ynk.

Bara 4 dagar till RUL nu iaf! (och sisådär 170 bakfylle-sjösjuke-dagar tills det är bebisdax. Hua!)
    Ja, visst är det trisst! Tycker att alla som arbetar med människor borde få gå en kurs i bemötande...finns så många som är toppenbra, dem kan dem få lära sig lite av!

Vi ska på flödeskoll för jag äter ju Trombylen. Dem på specen är  helt underbara och tar oss och våran oro verkligen på största allvar, känns skönt!

Vad spännande med RUL!!! Åh, ni kommer ha det så mysigt! Jag blev alldeles varm om hjärtat när jag såg det lilla benet och foten den microsekunden jag hann se det idag...längtar så tills på fredag då vi får se vår plutt igen! Haha...tänk om vi hade levt på våra föräldrars tid då dem inte gjorde UL eller om dem gjorde det så kunde man inte se nått...jag hade blivit galen

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-17 19:02:38 följande:
    odd: nej fy vilken jävla läkare! hade gått direkt till receptionen och klagat och bett om en ursäkt! och att få bli tagen på ALLVAR med respekt vore nr 1 på ett sånt ställe!
    Jag funderar på att göra nått sådant...vi ville göra en anmärkning på henne efter förra bemötandet redan och när jag berättade för mannen om hennes bemötande idag (han kunde inte följa med pga lilleman) så sa han också att nu borde vi verkligen göra det. Jag håller nog med för jag menar...OK om man är stressad och inte har så gott om tid att prata....men handkrämen är det jag stör mig ordentligt på!

Sofy eller Röntgensyrran (eller någon annan innom sjukvården)....FÅR man göra som hon gjorde? Anses det som OK?

*kram*
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-17 17:49:02 följande:
    ååh nu har jag fixat lite till hos sonens och hans lillebrors sovrum
    Jätte fin
    Om 3 dagar från o med idag alltså så ska jag köpa badbalja ochlite till tänkte ta mannen och barnen till IKEA på onsdag
    Måste ha lista:
    Baby mobil
    Badbalja
    Skötmaddras
    Blöjor
    Badhandduk
    Babygym
    *myyyysigt*
  • Odetta

TRALLALLALLALLAAAAAA Jag har hittat glass i frysen Wohoooooo!!!

• Odetta

*äter vaniljglass med söndersmulade digestivekex och ljus sirap....mums*

• kajsalisa

Lallan; min man är likadan. Han klappar gärna på magen, men håller inte gärna handen stilla. Han tycker att det känns lite läskigt när det sparkar....

• kajsalisa

Oss, vilket stolpskott till läkare. Håller med dig, får man ens göra så? Jag tycker du ska anmäla...

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-17 20:32:21 följande:
    *äter vaniljglass med söndersmulade digestivekex och ljus sirap....mums*
    VILL HA
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Jättefint bröllop, men trött som sagt. Gick in i v 30 igår, du är någonstans där också va?! Hur mår du?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma