• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Färnevik, Muffe & Cat;

Hahaha, ja jag vet faktiskt inte hur jag orkar ;) Nu kom vi hem för en timme sen o har varit iväg sen halv 11 idag.. Puh! Grabbarna har jobbat (pappa & min man..) och mamma, mormor & jag har handlat, fixat me blommor och gjort 3-rätters. GOTT! Jag lever på medicinen (hjälper föga), kräks där också de finns ju toa, annars har ja hundbajspåsar me mig som funkar kanon i bil osv haha! Och så e de väl inställningen.. jag SKA orka :) Vila kan jag ju göra nu. Tog nyss ett bad me tända ljus o bara slappnade av, så nu e jag nöjd. Ska kolla "Ensam mamma söker" nu på tv3 play o sen blir de sängen, KUB UL imorn 9.30 :) Wiiiho!

Förresten, vi köpte en varsin napp till mormor + morfar, o så ett varsitt kort "Grattis till pojken" & "Grattis till flickan.." och inuti dom skrev jag "Grattis till pojken... eller flickan. Leverans i april 2011. Grattis gammelmormor!" och tvärtom i andra då :) Dom blev skiiiitglada o vi skålade i cider :)

Odd;

De låter väääldigt konstigt.. reagerade hon inte på handkrämen? Att läkare kan vara nonchalanta de vet man ju, men alltså.. nä! Jag hade också gjort en anmälan om hon betett sig illa redan innan..
  • Cat79
    sofy skrev 2010-10-17 21:29:49 följande:
    Färnevik, Muffe & Cat;

Hahaha, ja jag vet faktiskt inte hur jag orkar ;) Nu kom vi hem för en timme sen o har varit iväg sen halv 11 idag.. Puh! Grabbarna har jobbat (pappa & min man..) och mamma, mormor & jag har handlat, fixat me blommor och gjort 3-rätters. GOTT! Jag lever på medicinen (hjälper föga), kräks där också de finns ju toa, annars har ja hundbajspåsar me mig som funkar kanon i bil osv haha! Och så e de väl inställningen.. jag SKA orka :) Vila kan jag ju göra nu. Tog nyss ett bad me tända ljus o bara slappnade av, så nu e jag nöjd. Ska kolla "Ensam mamma söker" nu på tv3 play o sen blir de sängen, KUB UL imorn 9.30 :) Wiiiho!

Förresten, vi köpte en varsin napp till mormor + morfar, o så ett varsitt kort "Grattis till pojken" & "Grattis till flickan.." och inuti dom skrev jag "Grattis till pojken... eller flickan. Leverans i april 2011. Grattis gammelmormor!" och tvärtom i andra då :) Dom blev skiiiitglada o vi skålade i cider :)

Odd;

De låter väääldigt konstigt.. reagerade hon inte på handkrämen? Att läkare kan vara nonchalanta de vet man ju, men alltså.. nä! Jag hade också gjort en anmälan om hon betett sig illa redan innan..
    Fullspäckad helg för dig då! Mysigt med nappar till blivande mormor och morfor, det är ju stort även för dem. Är det första barnbarnet?
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-10-17 21:10:12 följande:
    Jättefint bröllop, men trött som sagt. Gick in i v 30 igår, du är någonstans där också va?! Hur mår du?
    Alltid kul med bröllop men har aldrig varit gravid på något...
    Jag gick ju in i vecka 30 idag Skrattande - overkligt men sant. Jag mår toppen, inga större skavanker förutom lite kramp om vaderna vissa nätter. Är det någon annan som får det? Har även drömt en del mardrömmar tyvärr.... flugit upp i sängen och tacksam att jag drömt.

Hur länge ska du jobba?
  • sofy
    Cat79 skrev 2010-10-17 21:41:56 följande:
    Fullspäckad helg för dig då! Mysigt med nappar till blivande mormor och morfor, det är ju stort även för dem. Är det första barnbarnet?
    Haha jaa, herregud. Imorn blir lika fullt upp de också, men sen blir de lite lugnare, skönt de också. Jepp de är första barnbarnet för alla.. jag e enda barnet så de blir bara jag som för generna vidare ;)
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-17 21:29:49 följande:
    Färnevik, Muffe & Cat;

Odd;

Nej, läkaren tyckte väl att det var en bra ide med handkrämen....men jag håller inte med. Känns dels ohygieniskt och sedan vem fan vill ha handkräm upp där liksom? Inte jag i alla fall...

Ska ta och se om jag kan ringa dem nu i veckan och se vart man kan vända sig med det här...tycker inte att det kändes bra det där.

det låter annars som du har haft en lång med trevlig dag Sofy! Söt ide med napparna och korten och vad härligt när familjen blir så lycklig

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Cat79 skrev 2010-10-17 21:45:19 följande:
    Alltid kul med bröllop men har aldrig varit gravid på något...
    Jag gick ju in i vecka 30 idag Skrattande - overkligt men sant. Jag mår toppen, inga större skavanker förutom lite kramp om vaderna vissa nätter. Är det någon annan som får det? Har även drömt en del mardrömmar tyvärr.... flugit upp i sängen och tacksam att jag drömt.

Hur länge ska du jobba?
    Jag får också kramp i vaderna...supperirriterande! Har hört att vitamin B12 hjälper mot det dock, så det kan jag rekomendera. Eller, om ens mage pallar det, en banan om dagen

Shit...v30 redan! Snart ploppar det ut trådbebisar till höger och vänster...woohoo!!!!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Cat; Jag planerar att jobba till 17 december. Du? Jag har haft krampkänningar i vaderna i stort sett varje natt de senaste 3-4 månaderna, men det hinner aldrig utvecklas till riktig kramp innan jag hinner motverka det. Jag mår bra i övrigt också. Lite halsbränna då och då, lite onda ryggmuskler, men inget som hindrar mig från att leva som vanligt. Känner du av några sammandragningar?

• kajsalisa

Sofy; lycka till med ul:et imorgon. Titta in och uppdatera oss om underverket när du är klar. Kram

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-17 22:13:57 följande:
    Sofy; lycka till med ul:et imorgon. Titta in och uppdatera oss om underverket när du är klar. Kram
    Absolut! De ska jag göra :) Ska be om bilder också! :D

Kram!
  • Muffe80

Åh Sofy, lycka till idag!!!! Spännande!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma