Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Käraste MCT, tänkte på dig hela kvällen igår och låg klarvaken inatt och tänkte på det också. Det finns inte ord för hur hemskt detta är!

Vilket pucko som sa att du borde kommit en annan dag! Som att man är där för att man tycker det är kul. Skönt att nästa läkare var bra i alla fall. Är du hemma och vilar dig idag eller jobbar du?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-25 09:12:46 följande:
    Jag är hemma och vilar.... har fått lite rosa flytningar, det kanske kommer igång spontant före tisdag... vore skönt..

Mina kollegor är superbra... funkar ju inte att ta hand om folk som mår dåligt när man brister i tårar själv..  "sjukhuset står kvar, ta hand om dig själv nu!"

Så får det bli.. Har en läkarintyg för nästa vecka... "blödning under pågående graviditet"... vadå pågående? :(
    Vad skönt att de förstår och att du inte behöver hålla på och smussla. Ingen på mitt jobb visste så jag gick omkring och försökte låtsas att allt var som vanligt, väldigt jobbigt.

Ja, ta hand om dig själv nu och gör bara sånt som faller dig in. Jag hoppas också att det kommer igång av sig själv innan tisdag så att du kan gå vidare. Hur mår din sambo och hur hanterar han det hela?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-25 09:20:52 följande:
    Han mår skit... han längtar ju mer än mig... vi grät som barn här igår, till kinderna sved av alla tårar. Bara kramades och grät...
    Tyvärr var han tvungen att åka till en kurs i morse.. men ikväll ska vi dega i soffan, se film och äta Ben&Jerrys till vi mår illa...
    Åååh, får tårar i ögonen när jag läser det. Stackars er! Skönt att ni har varandra. Även om det känns förjävligt nu så kommer man varandra lite närmare ändå för all skit man tvingas gå igenom tillsammans. Ben & jerry och film låter som en bra kur. Jag gjorde inte annat än att kolla på film den första tiden minns jag. Men var noga med att undvika snyftare och filmer med barn i, typ lagom underhållande action är perfekt.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-25 09:26:45 följande:
    Mmm... nått lite uppiggande får det bli... Ben&Jerrys är ju nått man unnar sig när nått är riktigt jävla bra eller helt åt helvete. Ingen vardagsglass precis. heh. :)

Det gör du helt rätt i! Hoppas tiden går fort nu tills din sambo kommer hem.

Tänker på dig mycket! Kram!

• Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 12:59:11 följande:
    Läkaren sa till mig så här om man haft MA en gång så brukar oftast graviditeten bli mkt bättre efteråt.
    Jaha, det hade jag inte hört förut. Hur då "bättre" menar läkaren?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-28 10:40:32 följande:
    Nej visst är det förjävligt?? Här går man runt och tror man är utredd?! Så j-vla arg... Vi har googlat studier och det dök upp ett namn på en kvinna (forskare) som Anders mailade till direk... vi fick svar omgående och hon ville inte säga vilka prover som behöver tas men bad oss kontakta en Frida som jobbar på Danderyd... så nu jäklar!
    Neeej, är det sant? Fy, så dåligt! Då hade ju kanske det här missfallet kunnat undvikas om du hade fått veta exakt vad som var fel och vad du skulle äta för nåt.. Förstår att du blir tokig!

Hoppas den där på Danderyd är vettig nu och att du får den hjälp du förtjänar! Det är du värd! Nästa plus ska det sjutton gå vägen! Tänker på dig!!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-28 08:51:23 följande:
    Jag är i v 35 nu, men de kanske inte har behövt vända sig ner än?
    Ska till bm imorrn så jag får kolla med henne då vad hon säger!

vad skulle ni ge för en stor kartong med bebiskläder som var helt ok men använda till flera barn, en baby björn sele (enklaste modellen utan ryggplatta) samt babysitter Carena som också är använt till typ 4 barn.... Vad är det värt?
    Jag vet inte heller om min vänt sig än. Är i vecka 32 så det är ju inte lika långt som du.

Har du hittat nåt på Tradera? Hmm, svårt.. En Babybjörn kostar väl nån tusenlapp ny så den är väl värd ett par hundralappar om den är fräsch och lika dant med Babysittern. Kläder är nog inte värt så mycket men skönt att få en massa ändå så länge de är fräscha.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-28 15:14:46 följande:
    Annars är det tungt.. väldigt tungt.. idag har jag nog varit mer arg än ledsen dock... har jättesvårt att äta nått.. mår illa hela tiden och den är nog både mifegynet och tanken på morgondagen som orsakar det..

Lite bruna flytningar idag pga/tack vare mifegyn... men inte alls blödningar som jag fick information om...
    Det fick inte jag heller av Mifegynet. Märkte inte av det alls faktiskt fastän de varnade för blödningar och smärta och sånt.

Förstår att det känns tungt vännen! Det är vidrigt att du ska behöva gå igenom detta igen! Skönt när det "praktiska" med tabletterna är över. Då kan du åtminstone gå vidare för stunden. Kram!
  • Pancakes
    Odetta skrev 2011-03-28 14:20:50 följande:

Ego:

uppdatering med mina test. Nu är teststickorna helt blanka igen. Jag har ingen som hellst aning vad det var för jag blöder inget ännu. Rester från graviditeten? Nytt tidigt mf? Who knows...borta är det i alla fall.

Liiiite trisst tycker jag dock allt att det är, men men. Tittar man på allt som hade talat emot så är det nog rätt bra att det inte blev nått

Vad skumt! Förstår att du undrar vad det var för nåt. Förstår att du är besviken även om det rent prakiskt är det bästa. Känslor och förnuft går ju inte alltid hand i hand som bekant... Det är väl lite samma sak som att man ser på tvillingar med skräckblandad förtjusning. På ultraljudet ligger man där och hoppas samtidigt som man fasar på nåt sätt.
  • Pancakes
    färnik skrev 2011-03-28 15:24:07 följande:
    En enklare och kanske äldre babybjörn är inte värd mycket, de skänks nästan bort... Vet att många går på tradera för under 50-lappen.

Jag har en carena babysitter(utan lekbåge), obetydligt använd, som jag gav 150kr för...
    Är det värt att köpa en ny lite "flashigare" modell som andas och som är mer ergonomiska bla bla bla eller är det bortkastade pengar och att man lika gärna kan köpa en äldre på Blocket tycker du?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma