• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan

Jag har ju två vagnar att använda, nej jag klararmig inte med bara en Den äldsta är från -74:a

• Happiness

Hittade lite papper när jag rotade: Förra fundus måttet i vecka 40 var 39 cm.
    Huvudomfånget på sonen var 36,5 cm
    Sitter med förlossningsjournalen. Roligt och så jäkla skrämmande. Ser att jag är öppen 6 cm men vattnet hade fortfarande inte gått. Det ska bli väldigt spännande att få gå igenom denna med en Aurora BM. Har inte gått igenom den med någon tidigare och jag har en del frågor att ställa.  Tex jag fick EDA 16.04,16.15 trycker de i massor av Syntoconin ( som jag antar är värkstimulerande) varför gjorde deså tex. Då fick jag ju inte den vilan jag behövde. Låg en heldag utan att någon kollade om jag behövde gå på toa. Har man fylld blåsa är det svårare att föda fram barnet. 09.40 gick jag på toa . Sen byter de BM vid 21.40 och då märker hon att jag inte fått kissat och då lägger de en kateter. Suck ja den här BM kommer få det hett om öronen...vill ha lite förklaringar.

2barnsmamma: Kommer du ihåg  ditt fundus mått i v40? har du eller någon annan siffror på huvudomfång?

(som ni märker böörjar en viss oro ta fart

• Lallan
    Happiness skrev 2010-10-18 21:24:21 följande:
    Sitter med förlossningsjournalen. Roligt och så jäkla skrämmande. Ser att jag är öppen 6 cm men vattnet hade fortfarande inte gått. Det ska bli väldigt spännande att få gå igenom denna med en Aurora BM. Har inte gått igenom den med någon tidigare och jag har en del frågor att ställa.  Tex jag fick EDA 16.04,16.15 trycker de i massor av Syntoconin ( som jag antar är värkstimulerande) varför gjorde deså tex. Då fick jag ju inte den vilan jag behövde. Låg en heldag utan att någon kollade om jag behövde gå på toa. Har man fylld blåsa är det svårare att föda fram barnet. 09.40 gick jag på toa . Sen byter de BM vid 21.40 och då märker hon att jag inte fått kissat och då lägger de en kateter. Suck ja den här BM kommer få det hett om öronen...vill ha lite förklaringar.

2barnsmamma: Kommer du ihåg  ditt fundus mått i v40? har du eller någon annan siffror på huvudomfång?

Huvudomfånget kommer jag ihåg att var 37cm på minstingen som dessutom envisades med att ha ena armen bredvid huvudet när han skulle ut. Sf-mått kommer jag inte ihåg alls.
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-18 21:13:58 följande:
    Happiness; vet precis vad du menar med valross. Bara senaste veckan har jag börjat känna mig sjukt osmidig. Ska bli spännande att höra vad bm säger på fredag. Vill ju inte ligga alltför långt över mellankurvan och riskera att få en bautabebis... :/
    Men hur var det nu igen Kajsa...du är ganska lång eller?  har fått en känsla av att långa personer klarar av att både föda och bära lite större bebisar Men det är klart jag vill också hålla mig till mellankurvan. Skulle vara så skönt att få en vanlig vaginal förlossning. En sån som jag tycker de flesta pratar om. " Den var jobbig men jag skulle kunna göra om det när som helst".
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-18 21:24:21 följande:

Huvudfång på nyfödd eller inne i magen ?
    Sf mått i vecka 39 hade jag Sf mått på 43cm då var det sonen jag väntade på.
    Med dottern vecka 38 Sf mått var på 39cm
    Denna graviditet vecka 29+6 Sf mått 33cm

Huvudfång nyfödd dotter var 35cm
    Huvudfång nyfödd son var på 40cm
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

happines:Förstår dig jag e livrädd själv ..

• Happiness
    Lallan skrev 2010-10-18 21:28:01 följande:
    Huvudomfånget kommer jag ihåg att var 37cm på minstingen som dessutom envisades med att ha ena armen bredvid huvudet när han skulle ut. Sf-mått kommer jag inte ihåg alls.
    Men oj...37 cm!!!!! Vad vägde den? Sprack du inte mycket på det? Står inte i förlossningsjournalen hur många stygn jag blev sydd med..men kommer ihåg att det var ca 4 stygn på vardera blygdläpp pluss några framåt då klitorisen.......ja..say no more.
  • Lallan
    Happiness skrev 2010-10-18 21:33:29 följande:
    Men oj...37 cm!!!!! Vad vägde den? Sprack du inte mycket på det? Står inte i förlossningsjournalen hur många stygn jag blev sydd med..men kommer ihåg att det var ca 4 stygn på vardera blygdläpp pluss några framåt då klitorisen.......ja..say no more.
    Han vägde 3980g. Kommer ihåg förlossningen som toppen fram tills ungen skulle ut, det gick liksom inte. Trodde aldrig att han skulle komma ut men jodå till slut så ...och ja jag sprack en hel del.  
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 21:28:01 följande:
    Jag skulle DÖÖÖH av att krysta ut en på 37 cm haha
    Min dotter hade bara 35cm och jag blev sydd 7 styggn muttan och 4 styggn anus hahaha jag sprack !!

Tänk om jag fött min son jag skulle inte änns vara i livet på riktigt då jag var nära o dö med snitt o han hade huvudomfång 40cm
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma