• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 20:11:43 följande:
    Hihi visst e det roligare med vagnar man innan haft eller ja gammla vagnar
    Vi har själva combin sen har vi hårdlift i som hör till och åkpåse som hör till och en liten solskydd och en stor solkydd vad dom nu heter haha
    Vagnen är en gammal vagn hmm vi köpte den för 50kr från blocket och den är ännu mer gamlare .. många år hehe typ antik haha men det e den ju inte.
    Den har stora smala ljul och sen är vagnen helt grön men har alla små motiv över allt som är små gula nallar åååh den e bara så fin jag typ ful älskar den hahaha handtagen är gammla och går ej att böja som för dem ''nya'' vagnarna ..

Just nu e den inte bäddad alls utan jag har vagn täke till men den är fortfarande inne i skåpet.
    Den vagnen är ass varm på vintern haha kommer ihåg då dottern var nyfödd o hade overol på o låg i vagnen o mössa ojojojgud vad hon var svettig
    Ja jag har ju dessutom en lite sjuk inställning till barnvagnar Jag bara älskar dom och speciellt ädre stora rymliga vagnar. Du bor ju rätt bra till för den sortens vagnar
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:29:57 följande:
    Åh nu blir jag helt tagen... ni är helt underbara tjejer...
    Ja mig blir ni inte av med i första taget...
    Skrattande
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Happiness

ok lite siffror..i v. 11+5 fick jag CRL: 5 cm (på detta foster, ej vid KUB)

11+6 CRL: 5,2 (förrafostret vid KUB)

13+2 CRL: 70,6mm (detta foster vid KUB)

OK...alltså vid själva KUB-uträkningen går de exakt efter det CRL de fått fram vid KUB. Och det kan skilja en hel del. Detta exempel är från det förra fostret. Enligt mens skulle jag vara på 12+4 men vid KUB uträkningen blev det bara 11+6.  Men det kanske inte är så konstigt iof.
    Men det är människor som mäter och de kan mäta fel. Har hänt mig.

Sofy: Hoppas mina siffror kunde hjälpa dig lite att jämföra.

• 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 20:34:02 följande:
    Ja jag har ju dessutom en lite sjuk inställning till barnvagnar Jag bara älskar dom och speciellt ädre stora rymliga vagnar. Du bor ju rätt bra till för den sortens vagnar
    hihi man har ju det alla har dessa stora vagnar hehe
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Dag och natt
    Happiness skrev 2010-10-18 19:56:35 följande:
    Havsklippan: GRATTIS till att du fick se den lille . Hoppas det den liger bättre till nästa gång. Jag fick både dricka vatten för att det skulle synas tydligare och BM skakade med UL på min mage för att få den att ligga rätt. Tror det tog 30 min. Men det är ju kanon att de inte vill chansa och göra ett kasst jobb. Vilken vecka är du då i nästa vecka?
    Tack!! Åh det var så skönt... En lättnad. Enligt sista mens är jag på onsdag då jag gör VUL v 13+0. Men jag tror att jag är kortare gången än så och de ultraljud vi gjort hittills denna graviditet tyder just på det. 
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:13:54 följande:

Hej på er igen tjejer. Hoppas alla mår bra.
    En hypotetisk fråga såhär på måndagkvällen. Tänk er att någon får missfall. Efter 2,5 vecka är hcg-hormonet helt borta. Samtidigt slutar blödningarna. Men trots lite småblödningarna har denna person  (tänk er någon som ser ut som en solros ungefär) sexat med sin älskling emellan blödningarna.

Fem dagar efter att testen började bli snövita (alltså 3,5 veckor efter missfallet) tar personen några gravtest. De blir positiva. Betyder det att personen är gravid, eller är hormonerna bara busiga...
    Som sagt, bara en väääldigt hypotetisk fråga..

Den där solrosen verkar vara superfertil Flört

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:35:31 följande:
    ok lite siffror..i v. 11+5 fick jag CRL: 5 cm (på detta foster, ej vid KUB)

11+6 CRL: 5,2 (förrafostret vid KUB)

13+2 CRL: 70,6mm (detta foster vid KUB)

OK...alltså vid själva KUB-uträkningen går de exakt efter det CRL de fått fram vid KUB. Och det kan skilja en hel del. Detta exempel är från det förra fostret. Enligt mens skulle jag vara på 12+4 men vid KUB uträkningen blev det bara 11+6.  Men det kanske inte är så konstigt iof.
    Men det är människor som mäter och de kan mäta fel. Har hänt mig.

Sofy: Hoppas mina siffror kunde hjälpa dig lite att jämföra.
    Men.. hm.. Nä jag fattar ingenting! Om du blev daterad till 11+6 med CRL 5,2.. hur kan jag då dateras till 12+1 med 65 mm CRL? :/ Virrpannan har talat men nä..
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-18 20:43:25 följande:
    Men.. hm.. Nä jag fattar ingenting! Om du blev daterad till 11+6 med CRL 5,2.. hur kan jag då dateras till 12+1 med 65 mm CRL? :/ Virrpannan har talat men nä..
    HAHA...ja det verkar ju inte som vi blir klokare...MEN du..Ditt mått kan stämma. ...därför att det förra fostret var ju sjukt och där,med mindre. Dumt att jag tog med det som exempel. Sorry! Men då tycker jag din ligger alldeles perfektö Kollar man på mitt sista KUn så har jag ju 7,6 i v.13+2 och du ligger på 6,5 vid 12+1. Det verkar väl alldeles rimligt.

Sen måste jag säga det att jag skulle vara i 13+2 tror jag inte stämmer. Jag har räknar från ÄL och då ligger jag en vecka bakåt alltså 12+2. Ja vi får se på torsdag vad jag blir daterad till om KUB uträkningen stämde.
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-18 20:18:15 följande:
    Duktig du e Happiness. Har funderat på att komma iväg och simma på Valhalla, men än så länge sitter jag på min rumpa i soffan. Jo, min tanke är ju att jobba ända fram till jullovet, men får se om jag orkar. Kände mig sjukt sliten idag, å då hade jag ändå bara två lektioner. Vår vd sa idag att vi eventuellt får se över mina arbetsuppgifter om det behövs. Känns skönt att veta att hon är öppen för det... Spännande med rul snart. Det kommer säkert se jättefint ut.
    Vi var på Frölunda Kulturhus får att få lite variation. När jag bodde i centrala GBG brukade jag alltid simma i Valahalla. Gillar det badet. Annars är vi också mycket på Lundby utomhus och Kärra badet. Sen har ju Kungälv ett fint badhus...men jag känner inte för att gå där i detta tillståndet. Haha!!! Valross tillståndet. Man blir igenkänd om vi säger så.
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:53:51 följande:
    HAHA...ja det verkar ju inte som vi blir klokare...MEN du..Ditt mått kan stämma. ...därför att det förra fostret var ju sjukt och där,med mindre. Dumt att jag tog med det som exempel. Sorry! Men då tycker jag din ligger alldeles perfektö Kollar man på mitt sista KUn så har jag ju 7,6 i v.13+2 och du ligger på 6,5 vid 12+1. Det verkar väl alldeles rimligt.

Sen måste jag säga det att jag skulle vara i 13+2 tror jag inte stämmer. Jag har räknar från ÄL och då ligger jag en vecka bakåt alltså 12+2. Ja vi får se på torsdag vad jag blir daterad till om KUB uträkningen stämde.
    Haha, nä de stämmer inte alls! För grejen är ju att för 10 dagar sen va bebisen 5 cm, då 11+5 (så de stämmer bra me de du skrev då..) men IDAG om jag ska gå från de VUL så borde jag vara 13+2, men när hon mätte den till 6,5 cm blev de 12+1 enligt henne.. och enligt MIG på SM är jag 12+5.. Så inget stämmer o de har alltid stämt.. Bara KUB som snurrar me siffror o gör mig förvirrad!

Bebisen har växt så jag är som sagt INTE orolig för att
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma