• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:07:18 följande:

Jag kommer ihåg att de snurrade med siffrorna rejält när jag gjorde KUB:n också. Ska se om jag hittar pappren *har oordning*. Det som de räknade ut stämde inte med det gyn.läkaren räknat. Men jag blir tveksam hur mycket des er på måttet och hur mycket de går på tiden. Vet bara att jag tyckte det stämde dåligt på mig också.

Ska leta efter mina resultat från KUB:n.

Jaa jag tycker också de. På pappret vi fick me oss står de "Daterad efter SM 12+5" och sen när allt va klart så stod de "Daterad enligt UL 12+1"..

och förra veckan enligt VUL 11+5 (11+2 enligt SM) så typ 13+2 enligt den mätningen då tills idag..
  • sugarrush

Hej på er igen tjejer. Hoppas alla mår bra.
    En hypotetisk fråga såhär på måndagkvällen. Tänk er att någon får missfall. Efter 2,5 vecka är hcg-hormonet helt borta. Samtidigt slutar blödningarna. Men trots lite småblödningarna har denna person  (tänk er någon som ser ut som en solros ungefär) sexat med sin älskling emellan blödningarna.

Fem dagar efter att testen började bli snövita (alltså 3,5 veckor efter missfallet) tar personen några gravtest. De blir positiva. Betyder det att personen är gravid, eller är hormonerna bara busiga...
    Som sagt, bara en väääldigt hypotetisk fråga..

• kajsalisa

Duktig du e Happiness. Har funderat på att komma iväg och simma på Valhalla, men än så länge sitter jag på min rumpa i soffan. Jo, min tanke är ju att jobba ända fram till jullovet, men får se om jag orkar. Kände mig sjukt sliten idag, å då hade jag ändå bara två lektioner. Vår vd sa idag att vi eventuellt får se över mina arbetsuppgifter om det behövs. Känns skönt att veta att hon är öppen för det... Spännande med rul snart. Det kommer säkert se jättefint ut.

• LittleJunia

GRATTIS Sugarrussh!!!!!!  {#emotions_dlg.flower} Såg gravtesterna i andra tråden!! Du kan ju inte vara något annat än gravid!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110330(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Muffe80
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:13:54 följande:

En hypotetisk fråga såhär på måndagkvällen. Tänk er att någon får missfall. Efter 2,5 vecka är hcg-hormonet helt borta. Samtidigt slutar blödningarna. Men trots lite småblödningarna har denna person  (tänk er någon som ser ut som en solros ungefär) sexat med sin älskling emellan blödningarna.

Fem dagar efter att testen började bli snövita (alltså 3,5 veckor efter missfallet) tar personen några gravtest. De blir positiva. Betyder det att personen är gravid, eller är hormonerna bara busiga...

Ja, eftersom detta inte gäller någon vi känner alls, eftersom vi ska tänka oss en person bara... så kan jag ju gissa hej vilt och säga att hon borde vara gravid men jag vågar inte säga helt klart. Kanske kan kroppen spela ett spratt men chansen att hon, den där tjejen, som typ ser ut som en solros, kan vara gravid igen... Verkar ju uppenbarligen som att solrosen är superfertil haha
  • Muffe80

alltså, sugarrush... om du är gravid är det ju faktiskt helt otroligt!!!

• kajsalisa

Spännande Sugarrush. Håller tummarna så hårt jag bara kan...

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:13:54 följande:

Gravid tänker jag då *fnissar*
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sugarrush

Åh nu blir jag helt tagen... ni är helt underbara tjejer...
    Ja mig blir ni inte av med i första taget...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma