• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Kajsalisa:
    Tänker på dig och fy vad läbbigt att se när något sådant händer en männsika kommer du kontakta någon om detta ?
    Kram gumman
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Längtan efter liten:
    Jobbigt detta men näshjälparen alltid bäst i allt (nästan) jag har själv blivit av med min skutade i vecka 28 hehe sköööönt hade jobbigt att sova då man inte kunde andas med näsan.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 21:35:31 följande:
    Har ännu inte gått upp något ligger fortfarande på -2 sen inskrivningen, v 22. Jag är nöjd med det och hoppas på att inte gå upp allt för mycket innan det är dax! Men jag är lite småfet började på 76 men ligger nu på 74, så här finns det resurser att ta av 11 kg odd är väl inte så mycker egentligen? Är det kosten eller så att du samlar på dig vättska?
    Avis jag med Drömmer vill su ha mina 15 kg hahaha Tungan ute
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-25 21:45:47 följande:
    Ang vikt.. v 15 och jag har gått ner 4 kg :) Får se hur de går sen..
    ååh lyx men bebsen har det bra ?
  • Smålands jänta i storstaden

Nja jag behåller min vikt tills den ökar av sig själv men tack för era förslag kommer dock öka snart har jag en känsla av, brukar ju bli så när man har någon som växer i ens kropp! men om jag får önska så önskar jag mig inte mer än 10 när det är dax för liten, önska får man ju göra!

• sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 22:03:03 följande:
    Inte konstigt att du gått ner sofy! Så som du mår så är det inte konstigt att du ligger på minus!
    Hahaha, nää de är ju icke de ;) Dock har de varit helt ok senaste tiden, enstaka dippar här o där bara.. så då äter ja ikapp kan ja lova! De borde synas på vågen tycker ja men nä går ner ändå.. Men klagar icke o sålänge bebis mår bra så ere bra :)
  • Mabaja

odd: jag orkade inte jobba... jag gjorde det ändå! för att inte känna mig misslyckad! :S skulle ju ha tagit min examen i våras men släpar + att jag inte fick tag i något x-jobb... så jag jobbade (mer än 100% under sommaren och tränade på några dagar i veckan...

angående vikt. jag har hela tiden utgått efter vågen när jag fick mitt plus... började gå upp i vikt i v 25 ca...
    v 29 = 2.5 kg
    v 35 = 5.5 kg
    v 42 = 11 kg
    efter förlossningen = 7 kg
    14 dagar efter förlossningen = 4 kg

ska gå ner (hoppas jag) ytterligare 10 efter att jag kommit ner på "startvikt"...

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 21:35:31 följande:
    Har ännu inte gått upp något ligger fortfarande på -2 sen inskrivningen, v 22. Jag är nöjd med det och hoppas på att inte gå upp allt för mycket innan det är dax! Men jag är lite småfet började på 76 men ligger nu på 74, så här finns det resurser att ta av 11 kg odd är väl inte så mycker egentligen? Är det kosten eller så att du samlar på dig vättska?
    tror att vikten är en kombination av maten och att jag inte kan röra på mig.

När jag mådde illa som mest var SÖTT det enda jag fick i mig och även fast vi äter nyttigt hemma (allt lagat från grunden) så är jag en godisråtta som dricker massor med varm choklad om dagarna.

sedan har jag haft foglossning sedan v15 (jag går med 2 kryckor ibland nu, men för det mesta klarar jag mig med min ena krycka) och det har ju gjort att jag i princip har plutat röra på mig. Går absolut inga trappor och några längre promenader blir det inte heller.

Suck...så avsaknad av rörelse + craving efter sötsaker = inte ideal viktuppgång.

Men jag ska försöka trappa ner på sötsakerna igen. Jag var rätt duktig där ett tag och slutade äta mina sena flingor (finns inget godare än en stor skål med frukostflingor framför tv på kvällen) och trappa ner på fikandet. I skolan så är det nu bara en kexchoklad som gäller på rasten och varm choklad i termos..annars klarar man ju inte föreläsningarna Men nu i helgen har vi totalt frossat i godsaker! Hade besök och vi åt chips med dipp och godis till förbannelse...allt som efterätt till den enorma taco middagen vi åt där vi åt tills vi hade tacos som kom ut ur öronen på oss....ja...en riktig frossarhelg har det varit! Haha...är nog därför jag har sådan viktångest idag....
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma