• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

hej tjejer... hur är det med er?

själv är jag så DUNDER täppt så jag inte kan andas.. munnen är så torr så det finns inte :D
    haha är det detta som kallas gravidtäppa eller är det bara vanlig förskylning =) morr :D

Längtan efter liten är stor
  • Odetta

Det verkar bli en tidig kväll här hemma faktiskt.

Jag borde egentligen skriva min inlämningsuppgift som är en vecka sen...men jag är absolut noll motiverad just nu. Halva är klar, men jag har så mycket annat i huvudet att jag orkar verkligen inte plugga på den just nu. Är bara SÅ trött!!! Det är jobbigt att plugga 100%, ha småbarn och vara gravid! (Mabaja, jag fattar inte hur du orkade jobba så in i det sista!) Och på torsdag är det stor salstenta...yeay *not* Shit...jag blir trött bara jag tänker på det. *längtar till terminen är slut och jag får bli mamma-ledig i 1-1½ år*

Dessutom jobbar Älskade mannen min extra inatt och lilleman är sjuk....han har gråtit i sömnen nu var 10 minut ungefär...snorig och hostig och så...och har behövts läggas om. Funderar på att gå lägga mig och ta med plutten i vår stora säng, då brukar han komma bättre till ro när han inte mår bra (vilket också är enda gången det är mysigt att ha honom sovandes i vår säng hela natten...han brukar annars göra snöänglar i sömnen....eller drömmer om att han är en mullvad...det är bara att välja) 

Japp, inlämningsuppgiften får vänta...

***kramisar*** 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-25 20:53:05 följande:

hej tjejer... hur är det med er?

själv är jag så DUNDER täppt så jag inte kan andas.. munnen är så torr så det finns inte :D
    haha är det detta som kallas gravidtäppa eller är det bara vanlig förskylning =) morr :D

Jag säger bara ett ord: Nässprej!

*kram*
  • Odetta

Hörre ni förresten....en fråga.

Hur mycket har ni gått upp hittils?

Jag har redan gått upp ca 11 kilo denna graviditet. ligger nu bara 3 kilo ifrån det jag vägt som mest vid alla mina graviditeter och det känns ju ganska så hopplöst att försöka att INTE gå upp mer än så när det är så lång tid kvar.

Efter lilleman vägde jag 72 kilo (var jätte nöjd med den vikten) och när jag blev gravid med MA:et vägde jag 74 (fortfarande nöjd). Men när det blev MA vägde jag 78 kilo som jag med alla mf som följde efter det inte lyckades gå ner alls, så min utgångsvikt denna graviditet är 78 kilo. Vägde mig hos svärföräldrarna i helgen och deras våg visade 89 kilo....så +11 altså! Och då är jag bara i v25! Puhh...vart ska det sluta liksom??? Tycker det är rätt mycket vikt på mina 168cm.

Men när bebisen är född...åh, då jävlar ska jag komma i form igen!!! Jag trivs inte alls med min kropp just nu...ingen kondis och ont överallt. Nä, när bebisen är ute och jag kan röra mig igen SKA jag komma i form, jag vill ha en stark och smidig kropp igen!

Hur har ni andra det?

• kajsalisa

Har ingen annan graviditet att jämföra med Odd, men jag tror att jag gått upp 7 kg ca vecka 31 nu. Startade på 63, är 170 cm. Syrran har gått upp 12-15 under sina graviditeter, men då är hon 176 cm och med en startvikt strax över 70. Kan tänka mig att jag landar på 11-12 kg kanske...

• 3 barns mamma84

Odd:
    Jag är i vecka 33-34 enligt mensen på Onsdag och jag har gått upp 15kg sen jag var hos bm 29+6 vägde 80,5 jag är 164cm och mitt normala vikt ligger på 65kg.
    MEN innan jag blev gravid med dottern vägde jag 55kg alltså för lite men jag mådde bra
    Blev gravid med dottern och gick UPP 24 kg jösses tänker man haha men gick ner och hamnade på 65kg efter henne utan att träna o hålla på.
    När jag blev gravid med sonen var jag på 65kg hamnade till 25kg mer UPP och gick ner direkt till 65kg
    Blev gravid 2009 och BF var 4 aug men MA kom 15 dec och jag hade gått då i vecka 6 redan upp 8 kg jösses men man kan väl få skyla på JULEN hahaha
    Men gick ner efter h*n kom ut vecka 8+ och hamnade på 65kg igen och nu gravd och har gått upp 15 kg alltså MKT bättre
    Men jag ska lova mig själv i JUL ska jag äta i NYÅR ska jag supa MEN 2011 jan ska jag börja träna

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smålands jänta i storstaden

Har ännu inte gått upp något ligger fortfarande på -2 sen inskrivningen, v 22. Jag är nöjd med det och hoppas på att inte gå upp allt för mycket innan det är dax! Men jag är lite småfet började på 76 men ligger nu på 74, så här finns det resurser att ta av 11 kg odd är väl inte så mycker egentligen? Är det kosten eller så att du samlar på dig vättska?

• Smålands jänta i storstaden

Kajsalisa: KRAM till dig! Måste varit hemskt att stå där och bara kunnat titta på! Kryp ner i soffan med sambon/mannen och njut och prata med honom, det kommer säkert gå bra för den lilla tjejen. Kram igen

• 3 barns mamma84

Skrattar kan då skylla på att jag sammlar på mig stora barn Tungan uteja okej godis o god mat hehe man måste ju njuta haha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 21:35:31 följande:
    Har ännu inte gått upp något ligger fortfarande på -2 sen inskrivningen, v 22. Jag är nöjd med det och hoppas på att inte gå upp allt för mycket innan det är dax! Men jag är lite småfet började på 76 men ligger nu på 74, så här finns det resurser att ta av 11 kg odd är väl inte så mycker egentligen? Är det kosten eller så att du samlar på dig vättska?
    what!!! minus 2 kg.. ohh my... snacka om att jag är avis på dig.. skulle gärna gå ner 10 kg :D
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma