• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-11-01 14:20:11 följande:
    En festkatalog från HM dök precis ner i brevlådan. Massor av superfina klänningar som man vill köpa, men ändå inte får plats i. Morr!!
    Åh, då har jag nog också fått den när jag kommer hem. Kanske kan jag ha en i storlek större i jul i alla fall. Fanns det inga fina mammaklänningar för dig då?
  • mallanis

En samvetsfråga ;) Jag mår illa och är sååååå trött hela tiden. Känner mig som en riktig slacker på jobbet just nu....*skäms*  Hur har ni andra orkat med jobb och ni som har barn innan HUR orkar ni? ? ?

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-01 15:45:56 följande:

En samvetsfråga ;) Jag mår illa och är sååååå trött hela tiden. Känner mig som en riktig slacker på jobbet just nu....*skäms*  Hur har ni andra orkat med jobb och ni som har barn innan HUR orkar ni? ? ?

Jag orkar inte....sitter på FL på jobbet och sitter och halvsover ibland och rusar raka vägen hem efter jobbet och sover. Jag har märkt att nyckeln är att äta regelbundet. Får världens blosdockerfall eller vad det är på eftermiddagarna och blir galet trött och lite illamående. Måste småäta saker då och då för att hålla humöret uppe, annars går det utför. Bara frukt funkar inte, det måste vara matigare typ kokt ägg, macka, nötter eller yoghurt.
  • Muffe80

Jag orkar INTE haha.. Det är en stor hemlis men jag har inte gjort många knop på jobbet sedan vecka 6 Jag sitter nästan och somnar, och om jag inte halvsover så mår jag illa och har ingen ork att jobba för det.

Ha inte dåligt samvete Du får kanske lite mer ork snart... säger jag som är i v 15 och är mer trött än nånsin

Jag är en skittråkig människa hemma... sooover hela tiden och gnäller mest
  • Muffe80

Jag vet inte hur jag skulle orka om jag hade barn också att ta hand om.... MAX 2 barn säger jag!!

• kajsalisa

Jag orkar inte heller Mallanis och har noll motivation. Gör bara det jag absolut måste, dvs har mina lektioner...

• Pancakes

Ja, hatten av för er som har barn sedan innan. Jag blev alldeles slut av att leka med brorsönerna en stund i helgen och det var ändå bara några timmar.. puh!

• Odetta

Haha, vad bra att jag lyckas luras då

Nä, jag orkar inte heller. Jag gör det jag måste i skolan, men sitta hemma och plugga är bara att glömma...och det som står på schemat som "läsdag" (dvs plugga hela dagen dag) det har jag som FRIdag

Som mamma är jag nog inte heller världens roligaste just nu för jag är ju inte så rörlig, så det är mycket mindre bus än vad det brukar vara. Men jag försöker att gottgöra det med många extrakramar och pussar och det verkar funka

Och som fru...där är jag nog som mest tråkig tyvärr älskar att umgås med min man, men så fort det blir lugn och ro här hemma, dagen är slut och lilleman är nattad....då somnar jag på soffan innom 30 minuter. Jag fixar INTE att vara vaken alls....klarar det bättre när jag är själv för då är det inte mysigt, men så fort vi har kvällen ihop och soffan och mitt huvud på hans axel så...zzzzzzzz

Resten med hemmet, som städning och så, det gör jag när jag känner för det och har orken. Inget dåligt samvete där alls

På tal om lilleman så ska jag nog väcka honom nu från hans tupplur (jag har också passat på att sova....kan jag rekomendera varmt!) för annars får jag itne honom i säng ikväll (M jobbar inatt också) Syns sen!!!

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-11-01 16:43:43 följande:
    Haha, vad bra att jag lyckas luras då

Nä, jag orkar inte heller. Jag gör det jag måste i skolan, men sitta hemma och plugga är bara att glömma...och det som står på schemat som "läsdag" (dvs plugga hela dagen dag) det har jag som FRIdag

Som mamma är jag nog inte heller världens roligaste just nu för jag är ju inte så rörlig, så det är mycket mindre bus än vad det brukar vara. Men jag försöker att gottgöra det med många extrakramar och pussar och det verkar funka

Och som fru...där är jag nog som mest tråkig tyvärr älskar att umgås med min man, men så fort det blir lugn och ro här hemma, dagen är slut och lilleman är nattad....då somnar jag på soffan innom 30 minuter. Jag fixar INTE att vara vaken alls....klarar det bättre när jag är själv för då är det inte mysigt, men så fort vi har kvällen ihop och soffan och mitt huvud på hans axel så...zzzzzzzz

Resten med hemmet, som städning och så, det gör jag när jag känner för det och har orken. Inget dåligt samvete där alls

På tal om lilleman så ska jag nog väcka honom nu från hans tupplur (jag har också passat på att sova....kan jag rekomendera varmt!) för annars får jag itne honom i säng ikväll (M jobbar inatt också) Syns sen!!!

*kramisar*
    hahah.. du skriver som om de vore jag, det med att somna på soffan.... =))

Jao rkar heller inte va uppe på kvällen och jag är redan trött nu kl 18.. KANSKE har de liiite me mörkret o göra?? men hjälp va man e tråkig på kvällen, vi brukar se serier vi tankar hem o glor på, thats us, men ja liogger ju o de e ju rena rama fällan för mig, då sover ja när hälften gott o ja frågar hur slutet var =/ HEMSK=(

man vill ju va trevlig o mysig o inte en sovande björn som ja konstaterade att ja egentligen brode vara o ¨gå i ide nu på hösten/vintern

appropå barn så har man en trottsig för de mesta och jätteduktig son som blir 3½nu i nov, o så en på 19månader, man är ju inte riktigt tillgänglig kroppskligt eller på nått vis för o leka.. men men, som du säger odd så ger man pussar o kramar =))

men man e slut nu mot slutet =))

nu ropa min 3-åring att ja ska komma o se på filofix  på bompa =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma