• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon

småland. UNDERBARA nyheter! Nu håller vi alla tummarna för våra små ger dig en stor {#emotions_dlg.flower} =)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

En fråga tjejer, framför allt till er som väntar ert första barn... Hur känner ni inför förlossningen? När jag nu börjar närma mig, v32, så börjar det på nåt sätt bli verkligt. Jag är helt klart orolig, men naivt nog är det inte smärtan som oroar, utan snarare att man inte har någon som helst ide vad som väntar...

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-11-01 11:29:21 följande:
    En fråga tjejer, framför allt till er som väntar ert första barn... Hur känner ni inför förlossningen? När jag nu börjar närma mig, v32, så börjar det på nåt sätt bli verkligt. Jag är helt klart orolig, men naivt nog är det inte smärtan som oroar, utan snarare att man inte har någon som helst ide vad som väntar...
    Jag kände mest "ut kommer den på nåt sätt"... Det var mina tankar inför förlossningen. och att jag ville ha lavemang...

Nu blev jag snuvad på lavemanget och vägrade börja krysta när de sa åt mig då jag INTE ville bajsa på mig, för är ju precis sååå det känns, som att man är riktigt förstoppad. haha. De fick övertala mig länge och väl och när min man försökte övertala mig blev jag arg och var oerhört hög på lustgas!

Så hade jag börjat krysta när de sa till mig hade det gått ännu fortare!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Lallan

Härligt småland

Odd: Vet inte vilken temperatur du tvättade i men var det lägre än 60 grader kan det ha berott på det. Testa i så fall att tvätta allt som går en gång till men i 60grader så kanske kanske det kan försvinna.

• kajsalisa

Tack för att du delar med dig Mabaja. Har aldrig oroat mig så mycket för det där med lavemang. Fast å andra sidan så är det ju relativt enkelt fixat (om dom låter en dvs) så varför inte?! En sak mindre att tänka på antar jag...

• 3 barns mamma84

Skötväskan är klar

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-11-01 11:29:21 följande:
    Vecka 32 redan, jäklar vad tiden går. Jag har inte tänkt mycket på förlossning alls. Tänkte mer på det förra gången och var jätterädd men efter missfallet är man orolig över andra saker, så är man nöjd om man överlever vecka 12 typ. Men antar att jag också kommer tänka på det när det närmar sig. Hur känner du själv?

Det där med lavemang är det många som funderar över. Egentligen är det den naturligaste saken i världen att "innehållet" pressas ut när ett stort barn trycker mot tarmen. Det är ju inte ens eget fel liksom... Varför fick du inte ta lavemanget då Mabaja?
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 13:01:09 följande:
    Skötväskan är klar
    Wow, nu närmar det sig alltså?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma