• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Jag orkar verkligen inte heller! Detta trots att jag är arbetslös.

En bra dag är en dag när jag lyckas laga mat till familjen (och då menar jag inte värma färdig ärtsoppa eller pytt i panna vilket det tyvärr oftast blir just nu... *skäms*) De flesta dagarna orkar jag inte ens laga mat, utan ligger större delen av dygnet. Tråkigare mamma, fru och vän får man leta efter tyvärr.Gråter Vill helst ligga och ha det tyst och mörkt omkring mig, mår lite mindre illa då... Därtill blir humöret inget vidare av att må som jag gör, så jag är både ledsen och lättirriterad och ilsken också! Obestämd

Jag var hos läkaren idag, tycker tyvärr inte särskilt mkt om honom. Obestämd Berättade om mina svimningskänslor och att jag svimmat 2ggr, men han ville varken kolla tryck eller hb, utan skyllde bara på kräkningarna. Men ville inte heller kolla saltbalansen, vilket jag tycker borde vara aktuellt i sammanhanhet. Han tyckte därtill jag såg PIGG ut. Det var då den första som har sagt det på de senaste 4 månaderna. snarare brukar vänner utropa "men gud vad du ser trött ut!" och liknande när de ser mig. Vet inte var han har sina ögon den läkaren...

För att nämna ngt possetivt också, så har jag bokat tid för ett köns-3D/4D ultraljud den 3 december! Det blir nästa milstolpe, nästa sak att se fram emot! Ska bli spännande! Hade egentligen velat ha det några veckor tidigare, men de hade inga tider som passade oss då så det fick bli den 3:e. Är i v 25 då.

Och den 9:e december är det dax för "v 25 BM-besöket". Känns ganska långt borta... Fram tills dess har vi inget baby-relaterat inbokat. Men det är iaf bara 2 dagar kvar tills halvtid. Det har varit en lååång väg hit, hoppas resten av graviditeten kan få gå lite smidigare...

• Längtan efter liten

hej tjejer..

guuuud vad man känner att man glidit ifrån er..
    Är inte alls lika mycket inne längre...
    Inte aktiv alls egentligen.

På torsdag har vi RUL...
    Känns äntligen som ett riktigt ul och inte bara för att man är orolig.
    Hoppas allt kommer gå bra då.

Ikväll ska det drickas julmust i mängder, älskar verkligen julmust.
    Kanske tar jag mig en liten pepparkaka också :D

Har jag missat något viktigt medans jag håller mig borta?

Just det jag tror vi har bestämmt vagn också..

Stog mellan teutonia spirit s3 eller emmaljunga city cross white letterine.
    och nu tror jag att vi valt emmaljungan.. är det ett dåligt val?

Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Åh jag mår inte bra. Vaknade med illamående, kräktes och det enda jag får i mig är knäckemackor.

Håller helt ärligt på att dö av min trötthet och är yrslig hela tiden, det är inte farligt va? Eller ska man kolla blodtryck eller något?
    Känner mig yr mest hela tiden, plus tröttheten... Och mitt dåååliga samvete över att jag inte äter mat.

Kan man söva ner sig själv 15 veckor?

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-11-02 09:01:11 följande:
    Åh jag mår inte bra. Vaknade med illamående, kräktes och det enda jag får i mig är knäckemackor.

Håller helt ärligt på att dö av min trötthet och är yrslig hela tiden, det är inte farligt va? Eller ska man kolla blodtryck eller något?
    Känner mig yr mest hela tiden, plus tröttheten... Och mitt dåååliga samvete över att jag inte äter mat.

du kan ju höra med bm om du får komma och kolla blodtrycket.
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-11-02 09:01:11 följande:

Samma här.. :( Ska till BM nu o lyssna hjärtljud o ta prover, sen heeeem o vila!

Kram påre :)
  • Muffe80
    sofy skrev 2010-11-02 10:28:07 följande:
    Samma här.. :( Ska till BM nu o lyssna hjärtljud o ta prover, sen heeeem o vila!

Kram påre :)
    Skönt att du får ta prover och sen viiila!

vi har en blodtrycksmätare hos mina föräldrar, kanske ska låna hem den :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-11-02 10:30:12 följande:
    Skönt att du får ta prover och sen viiila!

vi har en blodtrycksmätare hos mina föräldrar, kanske ska låna hem den :)
    Mm, planerat sen i september de här besöket.. o så mår man satan idag, haha jaja :) Nu måste vi sticka, återkommer sen :)
  • Smålands jänta i storstaden

Wiiiihoooo nu är jag på väg hem! Bara att åka tillbaka om det blir värre men nu känns det bra!! Läkaren var lite rolig och trodde att vi skulle ses igen men just nu är jag så lycklig att få komma hem!! Börjar dock tvivla på om det blir en mars bebis, bara den stannar till februari är jag nöjd!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma