• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evsi

Hej på er!
    var på vul igår och då skulle jag enligt mina beräkningar vara i v 8+6, men enligt vul var jag bara 6+0, men de såg hjärtat slå.  Nu blev jag ju skit orolig att barnet sluta växa och jag kommer få MA igen. vad tror ni, kan de skilja så mycket så tidigt i graviditeten? *orolig*

Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Längtan efter liten
    Evsi skrev 2010-11-02 11:14:44 följande:
    Hej på er!
    var på vul igår och då skulle jag enligt mina beräkningar vara i v 8+6, men enligt vul var jag bara 6+0, men de såg hjärtat slå.  Nu blev jag ju skit orolig att barnet sluta växa och jag kommer få MA igen. vad tror ni, kan de skilja så mycket så tidigt i graviditeten? *orolig*
    oroa dig inte. slog hjärtat så lever bebisen.
    i början av graviditeten så växer de jätte olika och olika fort..
    skulle du tillbaka igen fr återkontroll?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-02 11:14:42 följande:
    Wiiiihoooo nu är jag på väg hem! Bara att åka tillbaka om det blir värre men nu känns det bra!! Läkaren var lite rolig och trodde att vi skulle ses igen men just nu är jag så lycklig att få komma hem!! Börjar dock tvivla på om det blir en mars bebis, bara den stannar till februari är jag nöjd!!
    när är du beräknad?
    skönt att det såg bra ut?
    hoppas den stannar där inne tills den är redo för den sora världen  :D
  • Evsi
    Längtan efter liten skrev 2010-11-02 11:18:20 följande:
    oroa dig inte. slog hjärtat så lever bebisen.
    i början av graviditeten så växer de jätte olika och olika fort..
    skulle du tillbaka igen fr återkontroll?
    Nej jag fick ingen tid till återkontroll... men ska till BM på inskrivning imorgon så ska be om en tid då.
    Det var skönt att hjärtat slog iafl!! Hjärta
    Vi har ju försökt i 2 år nu så det är på tiden att det blir en bebis
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Längtan efter liten
    Evsi skrev 2010-11-02 11:29:15 följande:
    Nej jag fick ingen tid till återkontroll... men ska till BM på inskrivning imorgon så ska be om en tid då.
    Det var skönt att hjärtat slog iafl!! Hjärta
    Vi har ju försökt i 2 år nu så det är på tiden att det blir en bebis
    Det kommer gå jätte bra..
    jag har blivit flyttad 10 dagar från senaste mens (om man räknar därifrån) men då vet jag att äl var senare också.
    Så det kanske är samma sak för dig.
  • rontgensyrran

Hej alla underbara tjejer!

Usch sitter nu och är så nervös. Ska till banken idag för att se möjlighetrna för mig att köpa ut mannen ur lgh. Kan jag inte det tvingas jag flytta, vet inte alls vad jag tar vägen. Kanske upp till Jönköping till familjen och bo där uppe medans jag letar efter ny lgh.  Eller om jag mot all förmodan hittar någon ny lgh att köpa inom det närmsta.

Inte kul att tvingas tänka på sånt när det närmar sig 2 mån kvar till förlossning. :( Skilsmässopappren är påskrivna och inskickade och mannen har gått med på ensam vårdnad till mig.

Usch nog om detta egoinlägg...hur är det med er????

Smålandsjänta: skönt att du är på väg hem. Antar att det gått aningens bättre med din livmodertapp?

Stor kram på er alla!

• Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-02 11:42:27 följande:

Usch sitter nu och är så nervös. Ska till banken idag för att se möjlighetrna för mig att köpa ut mannen ur lgh. Kan jag inte det tvingas jag flytta, vet inte alls vad jag tar vägen. Kanske upp till Jönköping till familjen och bo där uppe medans jag letar efter ny lgh.  Eller om jag mot all förmodan hittar någon ny lgh att köpa inom det närmsta.

Inte kul att tvingas tänka på sånt när det närmar sig 2 mån kvar till förlossning. :( Skilsmässopappren är påskrivna och inskickade och mannen har gått med på ensam vårdnad till mig.

Smålandsjänta: skönt att du är på väg hem. Antar att det gått aningens bättre med din livmodertapp?

Stor kram på er alla!
    usch vilken sits ni sitter i :(
    förstår att det måste kännas tungt.
    Jag hoppas innerligt att det kommer lsa sig med lägenheten så det blir bra för er båda..
    det bästa är ju om du och bebisen kan få lägenheten. han har ju lättare att vara "utan" bostad eftersom han är själv... Kram
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-11-02 11:50:19 följande:
    usch vilken sits ni sitter i :(
    förstår att det måste kännas tungt.
    Jag hoppas innerligt att det kommer lsa sig med lägenheten så det blir bra för er båda..
    det bästa är ju om du och bebisen kan få lägenheten. han har ju lättare att vara "utan" bostad eftersom han är själv... Kram
    Ja det är ingen rolig sits. Lägenheten är ju dessutom värd 1 100 000:- så du kan ju själv tänka vilken tur jag ska ha om jag ska ha råd med det. Hade jag jobbat så hade det inte vart problem. Men nu ska jag vara mammaledig och måste då plocka 7 dagar i veckan för att få ut 80% av min lön. Hyran på lgh är 3500:- ungefär :/ Har kollat med fk om jag kan få bostadsbidrag men det har jag ingen rätt till tyvärr, då lånen inte räknas med då räntan ligger under 3%.

Han bor just nu hos sina föräldrar och jag bor i lgh. Men det är ju just att jag måste köpa ut honom som är problem och betala lånen och så med föräldrarpenning.
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-02 11:42:27 följande:

Stor kram på er alla!
    Fy vilken sits ni hamnat i! och nu när det är så nära inpå att ni skulle ha blivit en familj! Jag beklagar verkligen! Samtidigt får man hoppas på att det är det bästa beslutet, även om det kan låta hårt!

Fokusera på dig själv, se till att du och bebisen mår bra, strunta i hur omgivningen reagerar! Du måste fokusera  på ditt välmående nu!

Stor kram till dig!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-02 11:55:39 följande:
    Ja det är ingen rolig sits. Lägenheten är ju dessutom värd 1 100 000:- så du kan ju själv tänka vilken tur jag ska ha om jag ska ha råd med det. Hade jag jobbat så hade det inte vart problem. Men nu ska jag vara mammaledig och måste då plocka 7 dagar i veckan för att få ut 80% av min lön. Hyran på lgh är 3500:- ungefär :/ Har kollat med fk om jag kan få bostadsbidrag men det har jag ingen rätt till tyvärr, då lånen inte räknas med då räntan ligger under 3%.

Han bor just nu hos sina föräldrar och jag bor i lgh. Men det är ju just att jag måste köpa ut honom som är problem och betala lånen och så med föräldrarpenning.
    ja och banken är inte alltid de lättaste att övertala heller..
    nu vet inte jag vad du tjänar i månaden, men 3500 är väl ganska billigt eller?
    konstigt att du inte får bostadsbidrag..
    har du kollar med soc om inget annat? de kanske kan hjälpa dig lite.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma