• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Röntgen: Håller tummarna för bankbesöket och tänker på dig. Fy vilken rävsax att sitta i för dig just nu. Kram
  • Pancakes

Tänker på dig Röntgensyrran, fy sjutton vilken jobbig sits du hamnat i. Är ni vänner ändå och kommer han vara delaktig i barnet liv eller är du på egen hand helt nu? Stora kramar till dig! Vad stark du är!

Småland, skönt att höra att du får komma hem nu!

Sofy, grattis till hjärtljuden! Oj, vad mycket du gått ner. Jag önskar att jag gått ner istället för upp, har ångest för det där. Men förstår att det är jobbigt att höra att man inte får gå ner mer om man mår så illa som du gör!

• sofy
    Pancakes skrev 2010-11-02 13:48:21 följande:

Sofy, grattis till hjärtljuden! Oj, vad mycket du gått ner. Jag önskar att jag gått ner istället för upp, har ångest för det där. Men förstår att det är jobbigt att höra att man inte får gå ner mer om man mår så illa som du gör!

Taaack :) Jaa, blev lite chockad själv haha, men men.. får väl småäta oftare nu istället då så får vi se hur de går, va o köpte salta kex, finncrisp o makrill förut, de ska nog gå ner :) Ja mår mest ok nuförtiden, dock kommer de i skov o nu har ja ett igen då ja bara mår skiiiit. Ska tillbaka om 1 mån för o ta prover igen o kolla vikten :)
  • Happiness

Hoppas det går vägen hos banken. Bra att du fick ensamn vårdnad Rontgen! Tänker på dig! PUSS

• Muffe80

Galen fråga kanske: men tycker alla här inne att det är så himla underbart att vara gravid?
    Jag tycker mest det är läskigt att ha ansvar för en annan människa i min mage haha. Kanske känns så för jag mår dåligt, jag vet inte. Hoppas det vänder för det är ju ett tag kvar så att säga...

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-02 15:18:47 följande:
    Galen fråga kanske: men tycker alla här inne att det är så himla underbart att vara gravid?
    Jag tycker mest det är läskigt att ha ansvar för en annan människa i min mage haha. Kanske känns så för jag mår dåligt, jag vet inte. Hoppas det vänder för det är ju ett tag kvar så att säga...
    Jag tyckte att det var helt underbart att vara gravid! Det gjorde mig ingenting att jag spydde sista gången i v 29 och foglossning från v 12! I vecka 37-38 började jag få ont i knäna och då var det inte lika roligt.. Sen när jag gick på övertid och hade mina hemska förvärkar, tillsammans med foglossning och ont i knän och rygg- ja då ville jag bara ha ut Wilda!

Nu vill jag börja bebistillverkningen igen för att uppleva hela resan en gång till! men NEJ inte än.. Wilda ska få bli lite äldre först!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Än så länge är det inte så himla underbart men kan tänka mig att det blir det senare. Nu är man mest orolig och trött liksom. Men att ha en liten mage sen och ha varit på RUL och sett att allt är bra och planera barnvagn och kolla på babykläder, det verkar ganska mysigt :)
  • kajsalisa

Muffe; det där är ju olika. Jag har ju mått bra mest hela tiden och tycker att det är supermysigt att vara gravid. Särskilt senaste tiden när plutten därinne är superaktiv hela tiden och börjar röra på sig inom en minut efter att jag vaknat på morgonen. Förstår Mabaja helt och hållet när hon skrev att hon saknade magen lite efter att Wilda fötts. Det är så mysigt med sparkarna...

• sofy
    Nä, de tycker ja inte.. Har fortfarande inte greppat de, men de beror nog på att magen knappt syns och att man inte känner så mycke än. De kommer nog senare isåfall :) Och så har ja ju inte mått bra o gör inte nu heller, så nä - så underbart äre inte ;) Om man missförstås rätt när man säger så..
  • Bjornis
    Muffe: Jag har ju mått bra hela tiden och knappt märkt av graviditeten - fysiskt alltså! Oron som jag hade de första 20-22 veckorna var inte jätterolig. Men jag trivs som gravid - har ingen huvudvärk, är piggare och all den goa tiden med knodden sparkandes i magen.
    Nu hänger det på förlossningen hur många barn det blir här. Tar ingen hänsyn till att maken bara vill ha två!

Jag har dock flera kompisar som inte trivts att vara gravida och då har de inte haft en enda krämpa. Man hoppar nog mellan alla stadier under graviditeten tror jag. Den helgen jag mådde illa tyckte jag inte det var särskilt underbart.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma