• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-04 22:11:38 följande:
    Kul att jag fått en tjej så det finns liiite balans i ert grabbgäng sen i vår! :)
    Hahaha jaa! De e verkligen en hel drös me grabbar som e på gång..

Och jag har känt de på mig från början, o så vare de! :D

Hoppas allt går bra för er därhemma, läser din blogg så försöker hänga me ;)
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-04 22:15:42 följande:
    Hahaha jaa! De e verkligen en hel drös me grabbar som e på gång..

Och jag har känt de på mig från början, o så vare de! :D

Hoppas allt går bra för er därhemma, läser din blogg så försöker hänga me ;)
    Jo då det går som smort! Eller ja, just ikväll har jag agerat mjölkautomat 25 min varje timme så är lite less när mannen inte velat byta blöjorna däremellan så jag fått lite distans... Men men, han ska allt få tillbaka nån annan dag! :)

WIlda växer och frodas iaf. Gått upp ett kg på tre veckor och vuxit fyra cm så jag är nöjd! :)

Jag följer er här i tråden och läser alla inlägg men skriver inte jättemycket! Känner inte riktigt att man hör till längre, men snart kommer det bebisar i andra tråden så då kommer jag igen! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-11-04 22:11:38 följande:
    Kul att jag fått en tjej så det finns liiite balans i ert grabbgäng sen i vår! :)
    Hahaha en pojk här med
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Kan vi inte skriva ner en lista för oss som väntar Pojkar och Flickor så vi alla vet

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Muffe80
    Längtan efter liten skrev 2010-11-04 21:28:49 följande:

hej vänner..
    hem kommen från RUL
    och ser ni vad det är?
    Nytt bf datum.. 5 april =)
    hihi, vad är vad på bilden?

Jag inser att jag nog inte kunde se könet på KUB:en haha. Det hade varit för enkelt med dessa två vita knölar, inne i kroppen på bebisen!
    Tom bm sa att hon inte kunde se och nu i efterhand inser vi att det nog var sittknölarna
    Tur det, för vi vill inte veta könet.

Grattis till er som vet, många pojkar blir det

Jag börjar få livet tillbaka känns det som, tredje dagen som är ok och som jag inte spytt. Åt riktigt bra i går och fick tom i mig liiiite middag på kvällen och lite fika! 

nu känns det mest overkligt egentligen, är det verkligen någon där inne?
  • rontgensyrran

Usch ännu en natt av dålig sömn. Idag tog jag intiativ och ringde till KK:s kurator och fick tag på en "akuttid" på torsdag nästa vecka, får hon ett återbud så skulle hon ringa mig innan. Undrar hur detta kommer att gå...bara jag ringde dit så började jag såklart böla. Tycker att det känns frumtansvärt jobbigt, men känner nog att jag måste göra detta för att kunna förhoppningsvis må lite bättre.

• Pancakes

Röntgensyrran, usch vad jobbigt! Sömnbrist gör ju allt så mycket jobbigare också. Skönt att du får gå och prata med nån i alla fall! Det är nog bra att få ur sig allt!

Längtan, grattis till lyckat VUL! Jag är helt värdelös och ser inte alls vad det är för nåt men grattis till pojken som de andra ser :) Alla verkar ta reda på könet. Är jag den enda som INTE vill det. Varken jag eller sambon vill göra det. Är det ovanligt alltså?

• toksnippa

Sund du är som lyssnar på kroppen och söker hjälp när de blir för tungt rontgensyrran!! Hoppas du får komma dit tidigare än torsdag iallafall! KRAM KRAM KRAM!

Vi var för nyfikna för att inte kolla upp det Väntar pojk här med.

underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 31)
  • Pancakes

Jo, det är klart att man är nyfiken men tycker det är del av spänningen på förlossningen också.

Ärligt, hade ni andra några preferenser vilket kön ni helst ville ha? Det är ju "jättefel" att önska sig sånt och väldigt tabu men kan inte låta bli att drömma om en flicka lite grann. Fast blir såklart jätteglad oavsett vad. Men vore kul att få en flicka nån gång. Usch, man FÅR inte tycka så...jag vet!

• rontgensyrran

Tack för allt stöd tjejer. En glad nyhet är att när jag var inne i duschen precis hörde jag hur det ringde på hemtelefonen och då var det en kvinna från försäkringskassan, hon sa att hon var glad att hon fått tag i mig då hon ringt precis på min mobil, men jag hade ju inte hört något i duschen :P. Så hon berättade att jag är beviljad min sjukpenning och får en utbetalning från dem på tisdag nästa vecka. Hon skulle ringa tillbaka igen med den exakta summan jag skulle få ut från dem. Hon skulle dessutom mejla min inkomst vidare till havandeskap så det flyter på med utbetalningar därifrån också :D Tur att man har ljusglimtar här och där som plockar upp en när det känns som mörkast!

Förlåt tjejer...men det känns som att det mest kommer egoinlägg från mig nu för tiden. Missade ju tom längtans underbara ultraljud!  Grattis längtan till lyckat RUL!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma