• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    maria204 skrev 2010-11-03 16:40:53 följande:
    Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 

Åh vad kul att se dig här igen!!! GRATTIS!!!! Nu jävlar SKA det gå bra vännen!

*bamsekram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-03 17:18:59 följande:
    Hej tjejer! Jag läser allt ni skriver men finner sällan ord just nu. Allt tänkande lägger jag nog på fel, men jag läser allt jag kan om hur det gått för mammor i min sitts. Helt inne i mig själv är jag men hoppas på att det är ok att jag håller mig utanför diskussioner etc. Men jag följer er och tack för att ni är så fina med era kramar och tankar!! Lätt FL's bästa tråd!! KRAMAR
    Det är luuuugnt vännen! Vi tänker på dig och du hojtar till när orken finns. Det viktigaste nu är ju att du och bebis mår bra, så då gör du det du måste

*kramisar*
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-11-03 18:04:45 följande:
    Åhhhh tack för all pepp! Jag kan sannerligen behöva det! Idag har vi vart på skattemyndigheten och kollat upp restskatt vilket visade sig vara bytydligt mindre än vi trodde. Så JIPPI!!!!!! Nåt som går rätt väg! Sen har vi skrivit färdigt på boendedelningen, så vi ska lämna dem på banken imorgon, så hoppas att vi fyllt i den bra. Isf är det dags att boka in ännu ett nytt bankmöte där vi delar upp allt. Känns verkligen som man kommit en bit på vägen. Känns dock väldigt ledsamt och vemodigt att träffa den fd maken. Om jag bara visste att han mådde bra så hade allt kännts betydligt lättare, för då hade man kunnat glädja sig åt det iaf.

Du borde jobba med att organisera odd!!!! Grym på det!
    Titta vad BRA det går gumman!!!! Nu är ju typ hälften klart *you go girl* Då kan du gott unna dig ett varmt bad och bara tänka på annat ikväll

***stora kramar***
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-03 19:24:34 följande:
    Titta vad BRA det går gumman!!!! Nu är ju typ hälften klart *you go girl* Då kan du gott unna dig ett varmt bad och bara tänka på annat ikväll

***stora kramar***
    Den som ändå hade ett badkar ;P Näädå ingen fara, det får vänta tills jag åker upp till familjen nästa gång. Ska bli skönt att komma "hem" till familjen igen och att få lite lugn och ro inför förlossningen.

Hur är det med dig odd? Allt är bra hoppas jag! Bamsekram
  • Längtan efter liten
    maria204 skrev 2010-11-03 16:40:53 följande:
    Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 
    åh vad roligt att se dig.. välkommen.. det kommer gå jätte bra! Grattis
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

imorgon gäller det.. RUL... det läskiga...

Längtan efter liten är stor
  • annaj84

Hej!
    Har ett litet dilemma. Jag vet inte när vi ska berätta för sambons släkt ovh familj. Förra gången då jag var gravid berättade vi nästsn direkt. Alla blev så klart jätteglada och vi pratade mycket om det som skulle ske. Men då jag plötsligt fick missfall var det ingen som hörde av sig till mig och frågade hur jag mådde. Endast något sms till sambon. Nu känner jag mig inte lika peppad att ber¨tta för dem om denna grav. inte så här tidigt iaf. Men vi har berättat för min familj och några vänner så jag har lite dåligt samvete. Är vi bara dum som väntar att berätta?

• Cat79

maria204: Stort grattis till plusset! Kul att ha dig här igen.

Muffe och Miraclee: Tycker så synd om er att ni mår som ni gör fortfarande och inte får i er så mycket. Önska det vänder snart så ni får njuta fullt ut av er växande mage.

Rontgensyrran och Smålandsjäntan: Tänker på er!

Idag var det 2 år sedan min änglapojk Mio kom och vände! Helt sjukt att det gått 2 år sedan jag förlorade honom. Ikväll ska vi tända ljus för honom på minneslunden. Det som är så skönt nu är att vi väntar syskon till honom. Förra året denna tid blev jag gravid men visste ej att jag var det men tyvärr blev det MA.

Ha det så bra. Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma