• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    pancakes: vi tog inte reda på vad wilda var för sort! :) jag är av den typen som inte vill veta oavsett hur nyfiken jag är...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-11-05 09:55:16 följande:
    pancakes: vi tog inte reda på vad wilda var för sort! :) jag är av den typen som inte vill veta oavsett hur nyfiken jag är...
    Samma här! Tänker vänta. Är rädd bara att man ser ändå.. Fast jag är ju jättedålig på att se vad som är upp och ner på alla bilder så det är väl ingen risk :) Jag får låta bli att visa bilden här för alla experter helt enkelt..
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-05 09:56:46 följande:
    Samma här! Tänker vänta. Är rädd bara att man ser ändå.. Fast jag är ju jättedålig på att se vad som är upp och ner på alla bilder så det är väl ingen risk :) Jag får låta bli att visa bilden här för alla experter helt enkelt..
    haha, jag gjorde åtta eller nio ul och jag lyckades inte lista ut vad det var för sort! :) Jag tycker att det är roligare att inte veta, även såhär i efterhand.

Roligast var dock alla kommentarer "vad väntar ni för nåt?" "ingen aning" "men säg nu, vad väntar ni?"... hahaha Det finns faktiskt folk som inte vill veta i förväg, men det trodde inte de som frågade mig..haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80
    Pancakes skrev 2010-11-05 09:56:46 följande:
    Vi vill inte heller veta, tycker det är en stor grej av förlossningen.... typ frågan direkt "vad blev det för ngt..." det är ngt som jag drömt om länge haha.

Pancakes, vi blir glada vad det än blir bara barnet är friskt men om jag får önska (hemskt) så skulle jag gärna vilja ha en flicka. I alla fall någon gång i livet, faktiskt.
    vi vill ha två barn, så om den inte kommer nu kanske det blir nästa gång. Jag vill nog ha en tjej för att jag är så "rosa" av mig och älskar allt sånt hihi.
  • toksnippa

För oss hade det ingen betydelse alls vilket kön det nu än skulle bli - att ha försökt i 8 år gör sitt, man vill bara lyckas och få ett friskt barn. Att önska sig ett specifikt kön känns som ett hån för oss - men alla är vi olika, och det respekterar jag.

underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 31)
  • mallanis

j-lar va arg jag är hade tid till VUL 10.45 men när jag skulle åka fanns inte nyckeln hemma.... Så har tack och lov fått ny tid i em..... Mannen ligger just nu inte på pluss kan jag lova... moooorrrrrrrrrrrr

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    toksnippa skrev 2010-11-05 10:17:20 följande:
    För oss hade det ingen betydelse alls vilket kön det nu än skulle bli - att ha försökt i 8 år gör sitt, man vill bara lyckas och få ett friskt barn. Att önska sig ett specifikt kön känns som ett hån för oss - men alla är vi olika, och det respekterar jag.
    Jag förstår verkligen det och skäms för att jag tänkt den tanken. Man kommer bli glad oavsett bara barnet överlever, så är det självklart. Jag tror att det blivit lite så för att alla våra släktingars och vänners pojkar är så himla vilda och det är bara monsterlekar och transformers och sånt och tjejerna är så mysiga och gosiga och lättare att relatera till för mig som är tjejig. Men alla barn är ju olika och det kan ju precis lika gärna vara tvärtom.
  • Längtan efter liten
    miraclee skrev 2010-11-04 22:08:40 följande:
    Längtan;

Haha jag såg i andra tråden ;) Woops! Nu förstår ja.. ser ju likadan ut som bilden på vår grabb! Yihaa, många grabbar blir de i april alltså!

Du, jag, Odd, Smålands.. vare nån mer? ;) Skoj!!

Grattis igen!!
    haha grabbar är grejer det :)
    nu får flickorna ta för sig lite :)

är såååå glad om det blir en pojke.
    Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Toksnippa - Nu är jag ju inte så långt gången än så jag vågar ännu inte hoppas.... Men jag håller med dig spelar ingen roll alls bara det blir en bebis. Har inte ens ett önskemål....

Tredje gången gillt!?
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-11-05 09:39:34 följande:

Jo, det är klart att man är nyfiken men tycker det är del av spänningen på förlossningen också.

Ärligt, hade ni andra några preferenser vilket kön ni helst ville ha? Det är ju "jättefel" att önska sig sånt och väldigt tabu men kan inte låta bli att drömma om en flicka lite grann. Fast blir såklart jätteglad oavsett vad. Men vore kul att få en flicka nån gång. Usch, man FÅR inte tycka så...jag vet!

jag tänker så här... även om man vet vad det blir så är hela grejen med förlossningen att få se VEM det är inte vad det är.
    jag vet ju fortfarande inte vem det är och hur den ser ut. det är för mig det som är mest spännande. känet i sig är inte det viktigaste
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma