• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204
    LillaMy3 skrev 2010-11-03 19:02:59 följande:
    Grattis! Har också beräknad BF 9 juli!!! (försök fem eter mitt första, och jag HOPPAS enda missfall)

Hur mår du? Jag är tok-hungrig allt som oftast, liiiiiite illamående men mest bara "uggig" i magen. Bananer är plötsligt inte alls gott, men klementiner går ner Trött och gråtmild också, men det kan vara en tilfällighet...

Jag tänkte jag skall få bokat ett tidigt vul om några veckor så jag får se att allt är som det ska. Men har inte vågat boka ännu... Tänkte vänta till nästa vecka.
    Vad kul!
    Jag mår bra. Lite illamående och ganska så trött emellanåt. Just nu har jag höstlov, så det är lugnt, men nästa vecka får vi se om tröttheten kickar igång.

VUL absolut! När jag var hos KK sist gång hade jag varit där 10 ggr på några månader. Hon sa att om /när jag blev gravid igen skulle jag bara ringa om jag ville ha någon extra koll. Det kommer jag att göra, men jag ska också vänta någon vecka, annars finns ju risken att de inte ser något.

• maria204
    Cat79 skrev 2010-11-04 07:46:48 följande:
    maria204: Stort grattis till plusset! Kul att ha dig här igen.

Muffe och Miraclee: Tycker så synd om er att ni mår som ni gör fortfarande och inte får i er så mycket. Önska det vänder snart så ni får njuta fullt ut av er växande mage.

Rontgensyrran och Smålandsjäntan: Tänker på er!

Idag var det 2 år sedan min änglapojk Mio kom och vände! Helt sjukt att det gått 2 år sedan jag förlorade honom. Ikväll ska vi tända ljus för honom på minneslunden. Det som är så skönt nu är att vi väntar syskon till honom. Förra året denna tid blev jag gravid men visste ej att jag var det men tyvärr blev det MA.

Ha det så bra. Kram
    Tack!

Mina tankar går till dig idag. Jag antar att det är en smärta som aldrig helt försvinner... 
  • Muffe80
    Idag var det 2 år sedan min änglapojk Mio kom och vände! Helt sjukt att det gått 2 år sedan jag förlorade honom. Ikväll ska vi tända ljus för honom på minneslunden. Det som är så skönt nu är att vi väntar syskon till honom. Förra året denna tid blev jag gravid men visste ej att jag var det men tyvärr blev det MA.

Ha det så bra. Kram
    Jobbigt, tänker på er och vad himla mysigt att du har ett nytt liv i magen!

Själv börjar jag oroa mig för maten, igen.

I går fick jag i mig mat faktiskt, lite korvstroganoff och tre salladsblad. Små måltider såklart, det äter jag alltid...
    Men idag är det en dålig dag igen.

Nu börjar jag nojja mig att bebisen kommer få en skada eller hjärnskada för att jag äter dåligt.
    Hm.
    Kanske ska ringa bm igen, läste att man skulle göra det om man var illamående efter v 12 och fortfarande mådde illa?! någon som hört det.

Hur går det för färnevik, förresten?
  • Pancakes

Välkommen Maria204 och stort grattis! Jag kommer ihåg dig från andra tråden! Jag vet precis hur du känner dig! Var där för några veckor sedan när jag plussade. Man nojar ihjäl sig men det blir bättre. Så fort du gjort ditt första VUL kommer det kännas bättre. Det kommer gå bra denna gång!

• rontgensyrran
    maria204: Stort grattis till plusset! Kul att ha dig här igen.

Muffe och Miraclee: Tycker så synd om er att ni mår som ni gör fortfarande och inte får i er så mycket. Önska det vänder snart så ni får njuta fullt ut av er växande mage.

Rontgensyrran och Smålandsjäntan: Tänker på er!

Ha det så bra. Kram
    Usch så ledsamt. Hoppas ni får en fin stund på minneslunden. *bamsekram*

Maria204 stort grattis till ditt pluss! Detta kommer att gå vägen :D
    Längtan efter liten skrev 2010-11-03 22:17:06 följande:
    imorgon gäller det.. RUL... det läskiga...
    Det kommer att gå kanon idag! Du får skvallra här inne sen om du tar reda på kön och så :) På tal om kön så hoppas jag att min bebis den 15 nov på tillväxt ultraljudet stoltserar med sitt. Hoppas på att kunna även i fortsättningen att kunna kalla den Ines ;P

Önska mig lycka till idag. Ska lämna/visa upp bodelningspapperna på banken idag och jag hoppas verkligen att vi lyckats skriva detta avtal korrekt, så allt stämmer så det inte blir en massa problem. Vill ju helst slippa blanda in jurist då det kostar 6500:-.  Ser det bra ut så kan vi boka ett nytt möte på banken och skriva alla papper, då kommer vi ytterligare ett steg på vägen. Det hade vart sååå skönt!
  • LillaMy3
    maria204 skrev 2010-11-04 08:47:54 följande:
    Vad kul!
    Jag mår bra. Lite illamående och ganska så trött emellanåt. Just nu har jag höstlov, så det är lugnt, men nästa vecka får vi se om tröttheten kickar igång.

VUL absolut! När jag var hos KK sist gång hade jag varit där 10 ggr på några månader. Hon sa att om /när jag blev gravid igen skulle jag bara ringa om jag ville ha någon extra koll. Det kommer jag att göra, men jag ska också vänta någon vecka, annars finns ju risken att de inte ser något.

Jag hade gärna gjort vul nästa vecka, men känns lite dumt att göra det så tidigt. SKall ha semester vecka 46 och skule gärna se att allt var bra innan. Men så tidigt är det, som du säger, risk att man inte ser något alls ännu då kommer jag ju inte precis oroa mig mindre

Jag går hos en gyn privat, så jag får göra vul när jag vill egentligen, men då kostare det därefter också Men men. Bara jag får göra vul är jag glad!!
  • Dag och natt

Hej allihopa, 

Är inte så aktiv här längre som ni kanske märkt. Gick ner 5,5 kilo pga alla uppkastningar och känner inte att jag har orken eller lusten att sitta vid datorn. Men jag går in ibland och läser och tänker på er alla som har det jobbigt av olika anledningar. Massa kramar till er!

Är förresten helt sjukt känslig för dofter och har varit så ett tag men det känns verkligen jättejobbigt eftersom bara det kan få mig att må illa igen. Sambon, som nästan uteslutande äter ute varje dag, kommer hem och stinker vitlök och jag kan knappt andas när han pratar.... Och när han sover bredvid mig i sängen är riktigt jobbigt ibland... KräksSå samlivet känns så där om man säger så, det existerar typ inte mer än snabba pussar när vi båda håller andan (haha sant!! Så illa är det). Är man överkänslig för dofter hela graviditeten eller kan jag räkna med att det försvinner om ett tag? Är i v 15+1 idag.

KRAM!!

• Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-11-04 10:01:04 följande:
    Jag hade gärna gjort vul nästa vecka, men känns lite dumt att göra det så tidigt. SKall ha semester vecka 46 och skule gärna se att allt var bra innan. Men så tidigt är det, som du säger, risk att man inte ser något alls ännu då kommer jag ju inte precis oroa mig mindre

Jag går hos en gyn privat, så jag får göra vul när jag vill egentligen, men då kostare det därefter också Men men. Bara jag får göra vul är jag glad!!
    Vad skönt att du får göra VUL när du vill. Man vill ju göra så snart som möjligt men det är nog klokt att vänta tills de kan se nåt. Det var väldigt lugnande att se ett hjärta slå kan jag säga. Hade varit jättejobbigt om de varit osäkra och bett mig komma tillbaka senare. Skönt att du ska på semester så du får tänka på annat! Jag ska också på semester under vecka 12 så när jag kommer hem har jag gått in i vecka 13, känns skönt. Bara man inte får missfall utomlands bara..
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-11-04 10:43:28 följande:
    Vad skönt att du får göra VUL när du vill. Man vill ju göra så snart som möjligt men det är nog klokt att vänta tills de kan se nåt. Det var väldigt lugnande att se ett hjärta slå kan jag säga. Hade varit jättejobbigt om de varit osäkra och bett mig komma tillbaka senare. Skönt att du ska på semester så du får tänka på annat! Jag ska också på semester under vecka 12 så när jag kommer hem har jag gått in i vecka 13, känns skönt. Bara man inte får missfall utomlands bara..
    Jag och sonen skall bara en tur till familjen, men vill inte ha mf där heller

Lite deppig i dag känner jag. Har haft lite mensvärk och dragningar till och från. Idag också. Men så känner jag mig lite konstig i magen... LIksom lite så det brukar kännas innan mensen... Men det är kanske bara luft i tarmarna.. Går på toaletten med hjärtat i halsgropen varje gång. Men allt verkar vara som det ska. Nojar mig bara säkert. Men så är jag bekymmrad över att jag fortfarande klarar kaffe (men å andra sidan har jag svårt för bananer och sött plötsligt). Och så har inte brösten växt märkbart ännu. MInns dock inte när de gjorde det med sonen.

USCH. Förlåt att jag låter lite negativ, men usch vad jag inte kan sluta oroa mig idag... Lite trött och sliten så det gör inte saken bättre. Ja ja. Vi får se vad det blir av det.
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-11-04 11:01:42 följande:
    Jag och sonen skall bara en tur till familjen, men vill inte ha mf där heller

Lite deppig i dag känner jag. Har haft lite mensvärk och dragningar till och från. Idag också. Men så känner jag mig lite konstig i magen... LIksom lite så det brukar kännas innan mensen... Men det är kanske bara luft i tarmarna.. Går på toaletten med hjärtat i halsgropen varje gång. Men allt verkar vara som det ska. Nojar mig bara säkert. Men så är jag bekymmrad över att jag fortfarande klarar kaffe (men å andra sidan har jag svårt för bananer och sött plötsligt). Och så har inte brösten växt märkbart ännu. MInns dock inte när de gjorde det med sonen.

USCH. Förlåt att jag låter lite negativ, men usch vad jag inte kan sluta oroa mig idag... Lite trött och sliten så det gör inte saken bättre. Ja ja. Vi får se vad det blir av det.
    Jag nojade mig också jättemycket. Jag hade också sån där "mensvärk" i början och har fortfarande ibland. Oroa dig inte för det, det är bara växtvärk sa BM. Lite konstig i magen kan man bli också. Jag märkte inte av varken brösten eller illamående på många veckor i början. Mådde i stort sett som vanligt förutom den där "mensvärken". Jämför dig inte med andra, det verkar vara så otroligt olika vad folk känner. Man måste inte känna massa saker. Jag hade väldigt lite symtom i början och hjärtat slog ändå när jag var på VUL!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma