• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

rontgen: det låter som allt löser sig bra för dig, skönt att höra.

Längtan efter liten är stor
  • miraclee

Nu blir de en sväng till sjukan igen.. skoj..

Va hos min BM en snabbis pga huvudvärken o hon skickar mig vidare till gynakuten, har grinat hela dan, mår så jäkla illa o så migränen på de.. jag vill bara avlida!

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-05 15:53:06 följande:

Nu blir de en sväng till sjukan igen.. skoj..

Va hos min BM en snabbis pga huvudvärken o hon skickar mig vidare till gynakuten, har grinat hela dan, mår så jäkla illa o så migränen på de.. jag vill bara avlida!

Usch, stackare. Hoppas de kan hjälpa dig.
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-05 15:55:41 följande:
    Usch, stackare. Hoppas de kan hjälpa dig.
    Jag vet inte riktigt vad dom ska göra, men jaja.. vi får väl se.. Känns så jävla onödigt o åka in pga huvudvärk!
  • LillaMy3

Intalar mig att jag inte är så orolig idag. Inte så konstig molvärk längre. Nu är det mest de gamla vanligt dragningarna i ljumskarna... Antar att det är normal att symptomen kommer och går, men gud vad man oroar sig! Tänk om man kunde ha en liten lampa i naveln som lyser grönt när allt är ok, och rött om det inte är det... Så slipper man tolka symptom.

Var inte så hungrig idag på eftermiddagen, inte så kissnödig heller. Men då är jag säkert det om ett par dagar igen. Tycker plötsligt inte att mat smakar gott bara. Inget jag är sugen på alls nästan. Framför allt inte sötaktiga saker som tex bröd och banan.

Läääängtar till den 25 november. Tog mod till mig och bokade ett vul då. Kommer kännas bra att se den lilla ärtan så det käns mer verkligt.

Hoppas allt är bra med er andra här inne! Hoppas ni med massor av illamående snart blir bättre. Får ni några tabletter mot det? Finns mer att välja på än bara postafen...

Muffe: Håller med miraclee, bebisen tar det den behöver så oroa dig inte. Men det är ju skönt om du får i dig lite mat så du får lite energi och ork.

Miraclee: Hoppas de kom på något att göra med huvudvärken.

• färnik
    PåvägMotSyskon skrev 2010-11-05 13:47:01 följande:
    finns de ingen tråd eller nått där de står vad vi väntar? de vore skoj o se hur många som väntar pojke/flicka =)
    Det går kanske att skriva in i BF-tråden, för de som vill!?
  • Happiness
    färnik skrev 2010-11-05 19:39:53 följande:
    Det går kanske att skriva in i BF-tråden, för de som vill!?
    Det var ju en kanon idé, så har vi bara en att hålla reda på . Jag lade till "väntar en flicka" efter mitt nick i BF-tråden.
  • Happiness
    Soffan: Tänker på dig! Hoppas du får hjälp för din huvudvärk. Skriv så fort du orkar.Hjärta

Rontgen: Åh vad bra att det var en kurator på KK. Då är ju hon speciliserad på gravida. Underbart! Nu kommer du få jätte bra stöd av henne. Om inte kan du byta. Så bra att allt går framåt med det praktiska. Du gör detta nu i ditt liv...för dig och din bebis. Förhoppningsvis kommer du ALDRIG behöva gå igenom detta igen. Så bra att göra precis som du gör....ge järnet och sen kan du ta det lugnt fram till barnets födelse och efter. Kraft till dig! Håll oss uppdaterade
  • Happiness
    Rontgen: Glömde ju skriva.....om klådan. Haha! Absolut inget att skriva om iof... Precis som i våras när jag fick detta första gången, så hjälpte det att ta Adrenal. Så nu tar jag en om dagen. Tog två när utslagen var som värst.
    Mina binjurar är kassa ( de kan bli det efter långvarig stress). Funkar inte de kan man få problem med ämnesomsättningen (hypo).

Binjurarna utsöndrar kortisol som behövs för att omvandla T4 till T3. Alltså att cellerna i kroppen får den energi de behöver. Funkar inte detta så kan man få nässelutslag. MVC läkarna vill ju inte att man ska ta något kost tillskott men jag vill verkligen stötta upp binjurarna så att de kan producera kortisol. Adrenal är naturlig binjure Så ja självmedicineringen har (ta i trä) funkat. Nässelutslagen försvann ca 3-4 dagar efter det jag började. Nu vågar jag inte sluta. Du kan säkert allt som står över, men jag tänkte att det var lika bra att jag är grundlig annars kan det ju låta helfängt att man äter naturlig binjure . Kram!
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-11-05 20:15:20 följande:
    Soffan: Tänker på dig! Hoppas du får hjälp för din huvudvärk. Skriv så fort du orkar.Hjärta

Rontgen: Åh vad bra att det var en kurator på KK. Då är ju hon speciliserad på gravida. Underbart! Nu kommer du få jätte bra stöd av henne. Om inte kan du byta. Så bra att allt går framåt med det praktiska. Du gör detta nu i ditt liv...för dig och din bebis. Förhoppningsvis kommer du ALDRIG behöva gå igenom detta igen. Så bra att göra precis som du gör....ge järnet och sen kan du ta det lugnt fram till barnets födelse och efter. Kraft till dig! Håll oss uppdaterade
    Tack vännen för all pepp! Jag känner att jag vill kunna fokusera på mitt nya lilla hjärta sen när det kommer. Inte kul att tvingas ta i tur med det då. En sak har han gett mig iaf, en bebis! Och det är jag tacksam för och enormt glad för även om det innebär att jag får ta hand om den lilla själv.Hjärta Det är nu enbart 62 dagar kvar till BF, tänk att vi satt i denna andra tråden, testade och testade, vågade aldrig riktigt hoppas. Tänk att 62 dagar motsvarar 2 ggr tantröd ungefär, om man nu ska använda den kärringen i positiv bemärkelse för en gång skull.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma