• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Nu börjar jag räkna NER istället för UPP, halvtid igår, idag är det v 21 och 139 dagar kvar till BF!

Firade detta med en premiärbild i magbildstråden. Skrattande Shit vilken mage jag har redan den här gången, så här såg jag inte ut förän i v 27-30 med första barnet, vart ska det sluta!?! Eller så blir magen kanske inte större i slutändan, utan bara tidigare, vad vet jag...

Har börjat tänka lite på det här med progesteron-vagitorierna som jag tog från v 6 - 12+0. De kunde ju ge missbildningar på könsorganet väl, om det var en pojke man väntade? Vem var det som hade ngn bra länk om det? (odd?) Hoppas verkligen det är en dotter i min mage, så att vi slipper sådana problem... *orolig* Nog för att det gick att rätta till ganska enkelt, men de känns jobbigt att behöva utsätta den lilla för det... Konstigt att läkarna inta talar om den risken när man får hormonerna tycker jag. Visst, hellre en liten missbildning än ett missfall, jag ångrar inte att jag tog dem, men ändå!

• mallanis

Hej tråden! Läser om vad som händer men orkar inte kommentera på länge....är sååååå trött hela tiden så jag tror jag går i ide!

Färnevik- Coolt att få räkna neråt!!!

Muffe- Barnet tar det den behöver för att klara sig men det är du som får lida ;)  men va duktig du varit idag! Korvstoganoff lät mumsigt!

Påvägmot syskon-  Min förra BM tyckte man skulle ta det lungt med omega 3 under graviditeten (kommer inte ihåg nu varför)  får väll se vad min nya säger (om jag nu kommer dit ;) )

gemigsinnesro- Åhh va härligt!! snart visar det sig vad det är där inna =)

Lillamy- Skönt med ännu starkare plus!!!

Röntgensyrran- Kämpa på! fy vad jobbigt men du klarar det!!!

Ego - VUL i morgon!!! Nervös men glad att dagen äntligen är här!!!

Tredje gången gillt!?
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-11-03 23:12:17 följande:
    Spännande Längtan, det kommer att gå bra! Vilken tid?
    halv 7 ikväll, så dessa timmar fram tills dess kommer det verkligen flyga en massa fjärilar i magen..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-04 09:31:52 följande:
    Usch så ledsamt. Hoppas ni får en fin stund på minneslunden. *bamsekram*

Maria204 stort grattis till ditt pluss! Detta kommer att gå vägen :D
    Längtan efter liten skrev 2010-11-03 22:17:06 följande:
    imorgon gäller det.. RUL... det läskiga...
    Det kommer att gå kanon idag! Du får skvallra här inne sen om du tar reda på kön och så :) På tal om kön så hoppas jag att min bebis den 15 nov på tillväxt ultraljudet stoltserar med sitt. Hoppas på att kunna även i fortsättningen att kunna kalla den Ines ;P

Önska mig lycka till idag. Ska lämna/visa upp bodelningspapperna på banken idag och jag hoppas verkligen att vi lyckats skriva detta avtal korrekt, så allt stämmer så det inte blir en massa problem. Vill ju helst slippa blanda in jurist då det kostar 6500:-.  Ser det bra ut så kan vi boka ett nytt möte på banken och skriva alla papper, då kommer vi ytterligare ett steg på vägen. Det hade vart sååå skönt!
    lycka till vännen...

ooh ja, jag kommer inte kunna hålla mig :)
    hoppas hoppas de ser något.. annars har vi 3d/4d ultraljud den 28 december och då bör de se...
  • Längtan efter liten
    gemigsinnesro skrev 2010-11-04 12:58:34 följande:
    Jag har varit på Tul idag och det såg bara bra ut. Bebisen vägde 1931 g och normalt för åldern V31+6 ligger på 1935 g tydligen så h*n hamnade precis på mittenlinjen. Vi frågade om bm såg könet men bebisen ville inte visa en riktigt bra bild på det så bm gissning blev en liten tjej. Ska bli spännande att se om bm gissade rätt....jag tror nämligen på en pojke och sambon och barnen här hemma på en tjej :). Bebisen låg med huvudet neråt och bm trodde att h*n skulle stanna där. Skönt att se att allt var bra med bebisen i alla fall trots att jag äter blodtrycksmedicin och så. 
    ååh spännande och se om det stämmer :) men de "brukar" ha rätt faktiskt :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-04 15:06:30 följande:
    Ego - VUL i morgon!!! Nervös men glad att dagen äntligen är här!!!
    Spännande med VUL imorn! Vilken vecka är du i nu? 10 väl? Jag har tre veckor kvar till mitt nästa VL, önskar jag hade ett nu men ska försöka att inte gå för ofta.
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-11-04 15:40:08 följande:
    halv 7 ikväll, så dessa timmar fram tills dess kommer det verkligen flyga en massa fjärilar i magen..
    Oj, det var sent! Då kan jag tänka mig att det har varit en lång dag idag. Flört Håller tummarna för er!
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-04 15:54:27 följande:
    Spännande med VUL imorn! Vilken vecka är du i nu? 10 väl? Jag har tre veckor kvar till mitt nästa VL, önskar jag hade ett nu men ska försöka att inte gå för ofta.
    Japp 9+5 enligt mina beräkningar hoppas läkaren håller med i morgon =) 
    Åh det är ju verkligen en milstolpe för dig nästa gång då är du i början på vecka 14 va? Du är ju lite längre gången än mig? (eller jag hoppas att jag fortfarande är "gången" svar i morgon ;) ) )
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-04 16:02:58 följande:
    Japp 9+5 enligt mina beräkningar hoppas läkaren håller med i morgon =) 
    Åh det är ju verkligen en milstolpe för dig nästa gång då är du i början på vecka 14 va? Du är ju lite längre gången än mig? (eller jag hoppas att jag fortfarande är "gången" svar i morgon ;) ) )
    Vi ligger väldigt nära varandra ändå. Jag är 10+2 idag! Ja, det ultraljudet blir verkligen en milstolpe. Om man både passerat vecka 12 och fått se att bebisen lever, visst sjutton borde man lugna sig lite då.

Håller tummarna för dig också imorn! Men vi har ju båda två sett den lille förut så risken att det skulle gå fel nu har ju minskat. Men det är alltid nervöst ändå! Har du mycket symtom förutom tröttheten? Jag är också jättetrött men inbillar mig att man väl alltid är det mer eller mindre vid den här tiden på året. Fast tröttare än normalt är man nog.
  • Mabaja
    Mallanis: STORT lycka till på vul imorgon! Du kommer få se din lilla sprattla runt och ett starkt tickande hjärta! Slappna av, nu blir det bebis!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma