• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    miraclee skrev 2010-11-13 13:46:04 följande:

Är lite frånvarande här nu. Jag mår rent ut sagt SKIT! :( Förutom de vanliga me kräkningarna, noll matintag osv så har ja åkt på lunginflammation. Fyfan kroppen är helt paj. Huvudvärken is back och jag hoppas jag slipper läggas in igen alltså, försöker få i mig vätska iallafall, går bra ibland - o ibland inte.

Kram på er o hoppas ni mår bra o har en bra helg :)

Fyfan!!
    Jag tycker du ska åka in för kontroll om luginflamation fö det är inte bra att ta så du får pencilin åt detta.
    Och huvudvärk ta 2 panodil och lägg dig ner i sängen.
    För sök att få något att dricka det är viktigt.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-13 14:07:44 följande:
    Bra fråga.. mitt immunförsvar som icke gravid är sämst, och nu som gravid ännu sämre + att astman gör väl sitt också. Sjukt jobbigt äre iallafall, hostar som fan, gör tokont i bröstet o får inte i mig nånting nu, allt kommer upp. (Inklusive antibiotikan.. as usual) Blä! Feberfrossa på de också, underbart..

Ska ta ett bad nu o sen blir de till o sova igen..

Hur ere me dig?

Kram!
    vila, vila och vila!! Men du måste ju även få behålla maten, hm. är det inte skönt att bli inlagd med dropp då? Vet att du itne gillar det men bebisen kanske behöver lite näring snart

Antar att du har provat allt som går i mat och dryckväg? För mig funkar isbitar jättebra just nu, är så sugen på kallt vatten med is i... det går ner lätt. ljumma saker spyr jag upp.

I dag är en ok dag faktiskt, spydde några gånger i morse som vanligt, men efter 11 har det varit bra, men extremt trött.
    I går sov jag från 17-21 och sen somnade jag för natten kl. 21.30

Magen börjar faktiskt puta lite mer nu, och nu syns det om jag har tajt kofta på mig, roligt roligt...
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-13 13:46:04 följande:

Är lite frånvarande här nu. Jag mår rent ut sagt SKIT! :( Förutom de vanliga me kräkningarna, noll matintag osv så har ja åkt på lunginflammation. Fyfan kroppen är helt paj. Huvudvärken is back och jag hoppas jag slipper läggas in igen alltså, försöker få i mig vätska iallafall, går bra ibland - o ibland inte.

Kram på er o hoppas ni mår bra o har en bra helg :)

Usch! Åk in! Inte bra om du inte ens får behålla medicinen. Det är bättre du får åka in och få det via dropp istället. Kan de passa på att ge dig lite näring samtidigt. Vet att det är dödens trist att ligga inlagd, men du kanske borde göra det ett tag och inte åka hem för tidigt, så din kropp får en chans att hämta sig lite. Tänker på dig. kram
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 12:37:56 följande:
    Fuuuuuskt Obestämd
    ska vi byta ?
    Jag får henne och du får denna monster i magen.
    förstår hur du känner. När man föder ett barn på 4960g o 55cm som jag gjorde med 1.a barnet, så är de inte kul när han fastnar och de krävs olika grejer för o få ut honom.. samt ja spricker sfinktur ruptur grad 4.. vilket betyder ja spricker Allt som går. Nej, då är de inte kul. 2.a gången mars 09 så gjordes de tul 3ggr + hinnsvepning 2v innan så då vägde han 3410 49cm. lagom (kändes som förtidig född :P )

Nu blir de nå liknande, 2 tul¨, sista tul v38-39 o hinnsvepning igen då.. så förmodligen bebis om hmm. 5-6v om de räknar fullgågna veckor 38-39.. annars är de kortare tid kvar =))))

Hinnsvepning för mig va de bästa som finns. för startar det så är de moget, startar det inte så är de inte moget, detta är de naturligaste sättet att få igång en förlossning =))

Å sist va ja öppen 4cm redan i 37+6, så ja HOPPAS å tror på lika stor framgång nu =)

I CAN`T WAIT!!!!
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Evsi

Neeej, ännu en gång ett missfall.. 3e gången i år *gråter*
    och denna gången känns det värre än de andra gångerna för nu vill inte sambon försöka mer för han blir så knäckt varje gång

Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Smålands jänta i storstaden

Åhh nej Evsi! Stora kramar till er! Kanske att tiden läker för din man? Nu får ni utredning iaf om ni vill försöka längre fram. Hoppas det löser sig för er och att ni finner tröst och stöttning hos varandra. Kram

• soffy83
    kajsalisa skrev 2010-11-13 11:12:02 följande:
    Tjejer, en fråga till er som har barn sedan tidigare... Funderar på det här med s/f-måttet. Kommer ni ihåg hur stora ni var i v 34 ca, och hur stort var barnet sen när det föddes? Har hört någonstans att om man följer medelkurvan så ligger barnet runt 3,5 kg när det föds. Stämmer det?
    Mit sf-mått låg på 29 i vecka 34. Låg hela tiden strax under/på den nedersta streckade linjen. Gjorde två tillväxtultraljud och vid det sista beräknade dem att sonen skulle väga ca 3900g vid BF, alltså att han skulle vara lite över medel. Gick 14 dagar extra och trodde såklart att han skulle väga runt 4500g. Men ut kom en skrutt på 3520g.
  • Mabaja

väldigt ot...

idag kom min mens... hann vara fri från avslaget i 2 dagar...

så nu är jag fertil igen, eller vad?

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • gemigsinnesro
    Mamma till W skrev 2010-11-13 22:51:13 följande:

väldigt ot...

idag kom min mens... hann vara fri från avslaget i 2 dagar...

så nu är jag fertil igen, eller vad?

Japp då är du nog fertil igen skulle jag tro. Jag blev i alla fall gravid 3 månader efter att min förstfödde kommit så det blev tätt mellan given där :),
  • LittleJunia

Mabaja- Jag tycker det låter konstigt! Eller du kanske inte ammar? Då kan det kanske vara möjligt.
    Min kom efter ca 6-7 mån. Då hade jag ju dragit ner på amning, men ammade fortfarande

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma