Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Jag har ägnat dagen åt att virka en bebismössa.  Hittade inget mönster på det jag ville ha på nätet, så det blev till att virka på frihand. Är vädigt nöjd med modellen! Den bör passa nyfödd bra, dockan på bilden har huvudomfång på 35cm och mössan är lite stor på henne, + att den är väldigt töjbar (och jättemjuk! Hjärta)

Jag kan dock inte bestämma mig. Med "spetskant" eller utan, vad säger ni? blir det för mycket med spetsen? (bilden utan är bättre, men det får ni bortse ifrån...)

• färnik
    acure skrev 2011-03-02 16:00:09 följande:
    Förhoppningsvis sista besöket, håll alla tummar! :)
    Ja det får vi väl hoppas!!!
  • färnik
    MCT79 skrev 2011-03-02 16:59:02 följande:
    Sofy och andra progesteronexperter... jag har nu 14 vagitorier kvar och han ville inte skriva ut flera utan tycker det räcker såhär. Tydligen tar man till v 9 vid IVF och sånt?
    Nu funderar jag på om jag ska ta 2 ggr per dag ytterligare några dagar och sen trappa ner till 1 ggr per dag istället för att sluta cold turkey.... känns lite läskigt alltihopa just nu...
    Jag fick ta mina i 12 fulla veckor, tror Sofy tog längre... Kan tyvärr inte råda om hur du bör göra, svårt det där...
  • färnik
    Happiness skrev 2011-03-02 18:40:06 följande:
    Färnevik:Hur gick det med babyskyddet?
    Tja... det är fortfarande i Göteborg... Oskyldig Jag kanske borde försöka fixa det där... Med lite tur ska jag ju för tusan föda barn om en vecka!
  • färnik
    telgebo skrev 2011-03-02 18:33:35 följande:
    Färnevik: Vad duktig du är, jättesöt mössa och jag tycker den med spteskant är så söt men kanske passar en flicka bättre, många skulle nog tro att det var en flicka om man hade den på.
    tack. Det är helt okej, det är ju en flicka jag väntar! Hjärta
  • färnik
    Sofy: min bebis är också en tjockskalle. Oskyldig Kommer inte ihåg exakta måttet nu, men i v 35+0 var huvudet som 39+4... Förvånad
  • färnik
    Happiness skrev 2011-03-02 18:54:41 följande:
    Ja det är helt otroligt om en vecka finns det en jätte chans att du har din lilla skrutta hos dig. ...men Färneviks-mamman nu måste du ha babyskyddet Hur var det skulle de göra ett TUL till eller skulle de bara känna om du var mogen? Förlåt att jag har så otroligt dåligt minne, du har säkert skrivit detta 1000 gånger....undra om det är slemmet därnere som har hamnat däruppe istället...något är det som går på 1:ans växel iallafall
    Har DET slemmet hamnat däruppe så känns det liiiite... äckligt, faktiskt. Oskyldig

e ska göra TUL, flöde och CTG utöver kontrollen av livmodertappen. Längtar tills tisdag!

I morgon är det dax för psykologen och CTG på sjukhuset i alla fall!
  • färnik

Jag ska försöka ta tag i bilstolen också. Men orkar jag åka till Göteborg? Är jag så pigg? Obestämd

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma