• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-11-18 16:09:42 följande:
    HAHAHAHA!! Drömmer Ibland ere bra trögt däruppe som sagt ;)

Vi köpte vagn idaaag! Blev inte alls de ja tänkt, blev en brio sing med 2010 års liggkorg i BRUN (älskar den och jag sa brun eller militärgrön vagn ville ja ha) för på 2011 års så va halva liggkorgen brun o halva svart, tycker icke de va lika fint! Men ja e så nöjd! Svart chassi o svart sittdel! :D Provkörde alla vagnar, klämde o kände o frågade - och den här passar oss! :D

woohoooo! GRATTIS till vagnen Och visst är det kul att gå klämma och provköra, kan vara lite beroendeframkallande dock

*kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • PåvägMotSyskon

hej odd.

Jätteroligt att de vvart lyckat ul!!!!

angående vanlig flörlossning hade jag de me båda pojkarna. Ja vågar inte ta epu bedövning... samt de hämmar ju lite förlossningen, s¨å ja har kört på såhär

1.an lustgas o tens. 4960g 55cm o de använde olika verktyg, yttre press + klipp m,m pga han fastnade.
    2.an bara lustgas.
    3.an tror ja blir som 2.an om ja nu inte anser att ja behöver tens, att värkarna kommer i ryggen som me 1.an. man får liksom se.

=)

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Muffe80

Visst får man lite större och finare mage i mammabyxor med mudd, eller vad tycker ni?

Står just nu och provar en ny jeanskjol och beundrar min, enligt mig, stora mage, haha! Coolt om några veckor när det syns att det är en gravidmage för alla!!!

Jag har mått jättebra sista dagarna, kanske lite illamående på morgonen, men sedan toppen. Har ingen direkt matlust och äter väl inte alla grönsaker och frukter och fisk som man "ska" men får i mig rätt mycket mat som stannar kvar. Underbart!

V 18 snart... tiden går ju skitfort!!

Just det, sista tiden har jag känt som en bubbla eller liten kick på samma sida.. vänster i magen. borde väl vara bebis? Himla mysigt.

Men jag är avis på miraclee som känner massa sparkar och rörelser

• Cat79

Odd: Fina bilder på er lille pojk och kul med vagnen!
    Muffe80: Jag tycker att jeans med mudd över magen är skönare och då håller det ihop lite mer om det syns vid sidorna om magen. Ja tiden går fort, snart spännande RUL!

Ego: Var hos BM idag v 33+4, 10 kg upp totalt, magens mått 30 cm, blodtryck 120/80 och bebis hjärtslag 138. Som sagt så är allt som det ska - underbart!

Vill lägga upp min fina bild från TUL men det går inget bra att fota på kortet :(

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-18 18:53:19 följande:

Visst får man lite större och finare mage i mammabyxor med mudd, eller vad tycker ni?

Står just nu och provar en ny jeanskjol och beundrar min, enligt mig, stora mage, haha! Coolt om några veckor när det syns att det är en gravidmage för alla!!!

Jag har mått jättebra sista dagarna, kanske lite illamående på morgonen, men sedan toppen. Har ingen direkt matlust och äter väl inte alla grönsaker och frukter och fisk som man "ska" men får i mig rätt mycket mat som stannar kvar. Underbart!

V 18 snart... tiden går ju skitfort!!

Just det, sista tiden har jag känt som en bubbla eller liten kick på samma sida.. vänster i magen. borde väl vara bebis? Himla mysigt.

Men jag är avis på miraclee som känner massa sparkar och rörelser

Hahaha, jag önskar de fanns byxor me inbyggda magar, så jag isåfall kunde få folk o tro mig när jag säger att jag är i v 18! Dom i butiken sa idag, bla "Är de du som ska ha vagnen, eller nån annan kanske?" och "Blir de en höstbebis?" Haha! NEJ, vårbebis! ;) Men din mage syns ju o är jättefin! Mudd är skönt!

Härligt att du ändå mått såpass bra! Underbart! :) Klart du inte har mycke matlust än, kroppen tar lite tid på sig o ställa om sig efter en lång period me illamående o dåligt matintag :)

Jepp, de va så jag började känna det! ;) Också på vä sida!

Haha, va inte avis! ;) Han e en riktig Vilde så de kanske är därför, vad vet jag ;D Men de e bara när ja sitter eller ligger, inte när ja knatar runt så jag har också någe o se fram emot sen! :)
  • miraclee

Odd;

Gud va fina bilder du fått! Skrattande Skönt att allt såg bra ut och att han va såpass stor, ;) Mys!!

Får även gratta till vagnen! Jäkla kap! Förvånad

Och så får jag tacka, jag är supernöjd me vagnen! Min man blev lite besviken när jag inte fick me allt hem idag utan bara liggkorgen, hahaha! Och hans önskan om en Emmaljunga me "rallydäck" (som han kallar dom stabila vanliga lufthjulen) blev de ju inte ;) Men han verkade supernöjd me denna också och de va ju hans mamma som va me mig idag o provkörde alla, hon höll me mig om Emmaljungan vilket även många säljare gjorde (och sa att dom lämpar sig bra för terräng + vinter) men jag är ingen terrängmänniska och snö äre ju icke på sommarn! Så då fungerar de utmärkt me swivelhjul! Så gött att han blev glad också!

• Muffe80

miraclee--- han kanske får heta Vilde då?

Imorrn ska vi på kalas, och jag vll gärna ha min nya kjol och leggings och sambon tycker jag ska ha tajt tröja för att visa magen, vlket jag även vill, MEN jag känner mig dum som visar upp magen. konstigt va? är det för man inte är van att visa en stor mage liksom eller vad är det med mig?

Tycker ni det skulle vara fånigt med en i v 17-18 som visar sin "lilla" mage?

• Cat79

Muffe80: Du ska stolt visa upp din lilla kula på magen. Ha en tajt tröja och kjol på kalaset. Vänta bara några veckor så kan det smälla till och det händer massor med magen.

Mabaja: Tråkigt med krångel med vagnen.... Kan inte tänka mig att du har stor mage kvar och som sagt du fick en dotter för några veckor sedan. Stor kram till dig.

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-18 19:24:39 följande:
    miraclee--- han kanske får heta Vilde då?

Imorrn ska vi på kalas, och jag vll gärna ha min nya kjol och leggings och sambon tycker jag ska ha tajt tröja för att visa magen, vlket jag även vill, MEN jag känner mig dum som visar upp magen. konstigt va? är det för man inte är van att visa en stor mage liksom eller vad är det med mig?

Tycker ni det skulle vara fånigt med en i v 17-18 som visar sin "lilla" mage?
    Nä! Eller nja. Jag tror inte de blir det ;) Vi är inne på Colin, River, Tristan, eller Scott.. änsålänge! ;D

Jag har alltid tajta linnen eller så på mig, o de syns ju knappt nånting, skulle dock önska de så nej, varför skulle de va fånigt? ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma