• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Åhhh va jobbigt! Tänker inte säga stackars dig för du är inte sån som tycker man ska tycka synd om dig! Men du kommer nog bli en stark och underbar mamma! Allt du går igenom och din inställning är beundransvärd!

Hoppas ni finner någon lösning så att du får i dig näring så att bebis växer sig stor och stark! Kan ju hoppas att det mildras ju längre du kommer i graviditeten även om det inte kommer försvinna helt.

Snart dax för RUL för dig?

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:06:37 följande:
    Åhhh va jobbigt! Tänker inte säga stackars dig för du är inte sån som tycker man ska tycka synd om dig! Men du kommer nog bli en stark och underbar mamma! Allt du går igenom och din inställning är beundransvärd!

Hoppas ni finner någon lösning så att du får i dig näring så att bebis växer sig stor och stark! Kan ju hoppas att det mildras ju längre du kommer i graviditeten även om det inte kommer försvinna helt.

Snart dax för RUL för dig?

Haha precis! ;) Va go du e som uppmärksammat det! Jag tycker bara att de inte spelar nån roll om nån tycker synd om mig, eller inte.. för ja blir varken bättre eller sämre av det ;) Förståelse räcker gott o väl :)

Åh, tack Skäms Va gullig du är! Jag hoppas det!

Jaa, lite näring o extra energi vore faktist inte fel alls! ;) Skulle inte direkt klaga.. så jag hoppas att vi hittar nån bra lösning!

RUL den 26e, nästa fredag kl 14! Skrattande

Sen är de en person som är intresserad av vår lägenhet o vill byta, till en i Älvsjö.. Långbrodalsvägen! JAG HOPPAS men jag hoppar inte högt förrän de går igenom, om det gör de..

Men åhh då kommer du flytta nära mig!! Bor i långbroparken så det kommer bli massor med mamma/bebis träffar! långbrodalsvägen är ju bara 5 min här ifrån, den är iof lång men inte för lång än att man kan gå! håller tummarna för dig där!

Blev helt till mig när du skrev om lägenheten att jag glömde kommentera RUL tiden! Det är snart ju och då får ni ser om kulorna sitter kvar hos din lille grabb är det huddinge eller ultraljudsbarnmoskorna i liljeholmen ni ska till?

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:17:14 följande:
    Men åhh då kommer du flytta nära mig!! Bor i långbroparken så det kommer bli massor med mamma/bebis träffar! långbrodalsvägen är ju bara 5 min här ifrån, den är iof lång men inte för lång än att man kan gå! håller tummarna för dig där!

Jaaa, de är precis där vid den lilla Vi-butiken trorjag, om du vet? Ligger en sushi restaurang där precis över gatan, nånstans där äre :) Hoppas verkligen! Jag vill så gärna! Hon ska komma o kolla en gång till i slutet av veckan eller nästa, så får vi se. Hoppas!!

Haha jaa precis, min man tror fortfarande (och hoppas..) på att de är en tjej! Men han har FEEEEL säger jag, men de e inget som går in i hans skalle! ;) Det blir i Liljeholmen.. kändes bättre där! Inte lika mycke stress..

Okej, är det precis i början utav den? Då är det liite längre kanske 20 min från mig, är det ut mot älsjövägen lägenheten ligger då?

Har svårt att tro att det är en tös på bilden du visade för oss här i tråden, kanske han tror på det efter RUL?

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:32:34 följande:
    Okej, är det precis i början utav den? Då är det liite längre kanske 20 min från mig, är det ut mot älsjövägen lägenheten ligger då?

Har svårt att tro att det är en tös på bilden du visade för oss här i tråden, kanske han tror på det efter RUL?
    Jaa, som jag förstår det av kartan så är det så, vi har inte varit där än o kollat men ska dit när hon varit här igen! :) Äsch, promenader är ju bra så då kan vi ses ändå ;D

Haha ja jag också, visade en bild på en tjej me tre streck, då försöker han få de till att de va de på vår också, men njee.. han säger väl bara så för o jävlas me mig för jag blir så irriterad o tycker han e dum i huvvet haha!
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:56:27 följande:
    Haha vad har man annars sambon till än att jävlas med en!

Keep me updated med hur det går med lägenheten! Spännande ju!
    Hahaha, jaa bra fråga ;) Speciellt min.. lite av vår grej är att jävlas me varann, dygnet runt ;D Men de är kul, mycke skratt hemma hos oss!

Absolut, det ska jag göra! Tycker också det, haha! Det är en 2a också, lika stor som den vi har nu, me balkong o badkar o allt, 300 kr dyrare men de är ju ingenting, o så har den två klädkammare (vi har en) och då kan man ju göra om ena till bebisen senare, så de vore perfa! Då behöver ja ingen 3a ;D

Förresten, svärmor va här nyss och hon vill köpa barnvagn till oss, vi ska åka o kolla imorn! ÅH! :D Och så vill hon köpa spjälsäng OCKSÅ.. gulle!

Svärmor betalar lite mer än halva vagnen vi ska köpa, hon ville betala hela ifall vi köpte en billigare men nu är vi säkra på en bugga så hon betalar 6000 på den. Igår bad hon om en lista på vad vi har kvar att köpa, typ allt förutom kläder så den mailade jag till henne igår. Verkar som om hon vill köpa allt, inte mig emot nu när jag bara får 80% av lönen! Svärmor är bra att ha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma