• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Bjornis skrev 2010-11-16 21:28:59 följande:
    Ja, alltså jag är ju inte en liten tjej i vanliga fall vilket ju gjorde det svårt för folk att tyda om det var bebismage eller bara mer fett som kommit över mig. Hehe.
    Ost och vitt bröd. I know. Jag åt alltid grovt bröd förut, mkt skicka och allti mager ost. Nu är det skogaholmslimpa, 31% prästost osv. som gäller. Och sushi då. DET är iaf nyttigt. Men också det enda nyttiga jag frivilligt stoppar i mig. Grönsaker och frukt är mer ett tvång även om det är OK att äta men jag är totalt osugen på det. Varit lika hela graviditeten typ.
    Långfingret kanske kan komma att visas upp ett par ggr under förlossningen ja, misstänker detta.

Odd: Ah, så du har kört lite dyktekniken under dina förlossningar? Det är vad jag tänkt testa på. Härligt att höra att det funkat bra för dig!
    japp favoriten här är polarbröd eller hönökaka....ska kanske prova skogaholmen (åhh gott med ost och stort glas oboj!) ...mannen är orolig men när jag pratade med BM så skrattade hon och sa.... man kan faktiskt inte bli undernärd under en graviditet (pssss hon har inte träffat dig Miraclee ;) ) men det var nog mest allt mitt vita bröd hon syftade på..... frukt kan gå ner men grönsaker.....blääää första gången jag blev gravid så tålde jag inte fisk doft.... funkar nu men gott? Nej!

ja just ja...sängen var det ja....
    Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Tack igen Odd. Har förstått att andningen är a och o. Har läst lite av Signematerialet på nätet och ska kolla mer på det tänkte jag...

• annaj84

Hej tjejer! läser varje dag men är dålig på att skriva.
    Jag tänker på er som går igenom tuffa perioder nu och hoppas att det snart vänder för er.
    Har en fråga till er som mått illa. Har nu mått fruktansvärt illa i 3 dagar  och haft fruktansvärt ont i hela ryggen (vet det är en piss i nilen för er som mått dåligt nu bra länge :) ) men jag undrar om ni  tycker att lergigan funkar bättre än postafen? POstafen verkar inte alls fungera för mig.

Jobbade igår vilket inte alls gick bra (jobbar som sjuksköterska på en ganska tung avdelning). Det kanske är en vanesak också och man lär sig att leva med det, men som det känns nu blir det svårt att jobba om jag mår sådär. Funderar på att sjukskriva mig i resten av veckan för att se hur kroppen reagerar.

• mallanis

Idag är det neråt! 
    Brösten slutat värka är i 11+2 idag ... och jag blir...Livrädd! f-n vad jag hatar den här berg och dalbanan! Vill ju att allt ska vara bra ....

Tredje gången gillt!?
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-17 10:15:09 följande:
    Idag är det neråt! 
    Brösten slutat värka är i 11+2 idag ... och jag blir...Livrädd! f-n vad jag hatar den här berg och dalbanan! Vill ju att allt ska vara bra ....
    Det där med bröstvärk är bara båg! Jag slutade också få ömma bröst nån gång där. När jag var och tog kub-blodprovet så var jag i v 10+2 (kanske?) och då hade jag nästan inga ömma bröst heller men allt såg ju bra ut så. Ville bara säga att det betyder nada! Njut nu av en solig och fin dag Mallanis!
  • Muffe80

Jag har inte heller haft ömma bröst nån gång knappt, inte vad jag lagt på minnet i alla fall. Numera känns brösten som vanligt, kanske att man ser ådrorna lite mer, men inte ömma... det är ju ngt som är bra i alla fall

• mallanis
    Björnis och Muffe- Jag vet att ni kan ha rätt! Jag är bara så j-la trött på att fundera, tycker att jag klarat mig hyfsat hitills med tänket. Jag kan inget göra det blir som det blir...
    Men nu har man ju fått upp hoppet och brösten har varit ömma hela denna graviditeten (kanske ett par timmar en dag som de inte värkte) nu slutar mina bröst att ömma, det är det enda jag kan komma ihåg från mitt ma att brösten slutade ömma, det var mitt enda tecken på att någonting kunde vara fel... det var ungefär i v 10...

åhhh jag önskar man kunde snabbspola till juni.... åhh vad jag är knäpp!
    Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

God förmiddag tjejer!
    Laddar för lite baby shower i helgen med mina vänner. Fruktansvärt amerikaniserat, I know, men ack så mysigt. Det blir 8 tjejer, lite lekar, party favours och förhoppningsvis god mat och dricka. Nån som har bra idéer på goda smårätter som är lätta att tillaga?

I övrigt... HAPPINESS!!!!!!! Var är du? Har inte sett röken av dig på år och dar. Hoppas att allt är bra?!

Kram

• Dag och natt
    färnevik: Har bara läst lite snabbt om fk och allt och ville bara säga att jag tänker på dig och hoppas allt ordnar sig till det bästa och att du inte ska drabbas av någon depression den här gången. Förstår att du har det jobbigt och som du vet så är det bara att skriva i tråden så kanske du i vart fall känner att du får stöd och medkänsla av oss när det känns tungt! KRAM!!

annaj84
    : Jag tycker inte postafen hjälpt mig, jag blir bara illamående och trött av dom. Lergigan comp har lindrat många gånger men ibland tror jag att jag börjat spy även pga dessa (inom 45 min typ) innan jag eventuellt börjat känna mig lite hjälpt. Primperan stolpiller tycker jag har lindrat många gånger eftersom de tas upp så snabbt av kroppen. 

kajsalisa: Vi har alla dåliga dagar, så även du!! Och du får ha det minst lika mycket som nån annan, kan alltid vara skönt att få gnälla lite och bli lite ompysslad av oss i tråden. Glad Jag hoppas verkligen att du slipper bli sjuk! Odds kaka kanske gör susen, måste jag själv testa någon dag. Skickar massa kramar till dig iaf!! 

Ego: Nu ska ni få höra! Jag har inte spytt idag!! Visserligen är kl bara 11 och det kan hinna förändras men det var så skönt att inte spy innan jag ens klivit upp ur sängen. Och jag har inte alls känt mig illamående heller, börjar bli lite trött kanske så jag får passa mig och kanske ta mig något ytterligare att äta. Hade en riktigt jobbig dag igår och det har faktiskt hänt förut att när jag haft en riktigt jobbig dag kan jag må "jättebra" dagen efter... Vet inte varför det är så.

Idag går jag in i 17+0, känns otroligt att det gått så "lång" tid redan. Nästa vecka är det RUL dessutom. Glad Har känt den lilla massor sen flera veckor tillbaka, den stökar omkring där inne och fladdrar, några små kickar har det känts som men inte särskilt starka utan det är mer den här fiskfladdret jag känner. Jättemysigt!! Hjärta Längtar tills sambon också kan känna sparkarna...
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-16 20:18:03 följande:
    *kramisar till kajsalisa*

Vet du, det är OK. Du får också vara ynklig mellan varven, det heter...vänta....vad var det...jusst det, det heter att vara mänsklig

Hoppas att du slipper bli sjuk, för det är inte roligt att vara, varken som gravid eller icke gravid (fast blir du sjuk så är det mer synd om dig än alla icke.gravida ) Och att mannen kan vara hemma lite snart. Stånket och stönandet vid påklädning har jag inte så många tips mer än att ställ en pall i hallen, ha skor man inte behöver knyta och skohorn (världens bästa uppfinning)

Och slutligen. Du är gravid vännen....gå nu och gör en god mikrokaka (la ut ett gott recept i går ), sätt dig i soffan med en filt och bara va lite ynklig och tyck synd om dig själv. Helt i sin ordning och jag lovar att det kommer att kännas bättre i morgon!

*bamsekramisar*
    Haha du e bara så rolig när du skriver du e en ängel
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma