• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-11-17 22:25:35 följande:
    Men du vännen...du känner inte kanten där för kanten är ju faktiskt inte kvar där utan den finns nu högre upp
    Livmodern i sig brukar kännas mjuk (förutom där bebis ligger då eller om man har en sammandragning) så det är helt i sin ordning.

*kram*
    Hahahahahaha, förlåt.. men herregud vad jag är trögtänkt! SJÄLVKLART är det så! Det borde ju säga sig självt.. virrpanna jotack! TACK KLOKA FINA DU för att du fyller i tomrummen i min skalle! ;)

När jag är jättekissnödig är magen som sagt stenhård på vänstersidan, o mjuk på högersidan - och de är liksom som en bulle på vänstersidan då, haha.. skitcoolt! Som sagt ligger han där, de känns. Men ja undrar också, där man hör hjärtslagen, vad e de på honom då? För man hör väl inte de på hela honom? Med risk för o låta dum, haha. Men hur får 15-18 cm plats i min mage? Hjärtljuden är ju långt ner även om ja känner rörelser o buffar lite högre upp?

Hoppas du mår bra! Hjärta
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-18 02:13:23 följande:
    Hahahahahaha, förlåt.. men herregud vad jag är trögtänkt! SJÄLVKLART är det så! Det borde ju säga sig självt.. virrpanna jotack! TACK KLOKA FINA DU för att du fyller i tomrummen i min skalle! ;)

När jag är jättekissnödig är magen som sagt stenhård på vänstersidan, o mjuk på högersidan - och de är liksom som en bulle på vänstersidan då, haha.. skitcoolt! Som sagt ligger han där, de känns. Men ja undrar också, där man hör hjärtslagen, vad e de på honom då? För man hör väl inte de på hela honom? Med risk för o låta dum, haha. Men hur får 15-18 cm plats i min mage? Hjärtljuden är ju långt ner även om ja känner rörelser o buffar lite högre upp?

Hoppas du mår bra! Hjärta
    haha ställ den frågan i vår när det är 50 cm som ska få plats i din mage! :) Om hjärtljuden ligger långt ner så ligger han väl med huvudet ner just då. Och fötterna uppåt. Hjärtat sitter ju på rätt plats och vad jag vet så hör inte jag mina hjärtljud i fötterna! Flört
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 09:22:57 följande:
    haha ställ den frågan i vår när det är 50 cm som ska få plats i din mage! :) Om hjärtljuden ligger långt ner så ligger han väl med huvudet ner just då. Och fötterna uppåt. Hjärtat sitter ju på rätt plats och vad jag vet så hör inte jag mina hjärtljud i fötterna! Flört
    Hahahahaha, jotack.. jag har funderat på de också.. Drömmer Redan nu buffar han som fasen när ja sitter eller ligger ner! Inatt när ja gick o la mig rulla han runt eller vände på sig eller någe, kändes som fan skitlänge.. Fysjutton när de blir trängre! ;D Haha ja han kanske gillar o stå på huvvet den där.. men dom har väl en del plats o röra sig på änsålänge därinne så de flyttar sig väl därinne kan ja tänka mig ;D Och nä, de e nog inga hjärtljud i fossingarna, hahaha ;) You're right!

Va bra att ni e så mycke mer kvicktänkta än mig ibland, när ja läser de ja skrivit börjar ja undra hur hjärnkontoret fungerar (eller inte fungerar..) haha ;)
  • Smålands jänta i storstaden

Haha nu fick jag en så härlig bild i huvudet, när Ariel precis blivit människa och ligger utslagen på stranden och fiskmåsen skulle lyssna efter hjärtat och lyssnar på ena foten och beklagar! Haha miraclee tror inte heller att du finner några hjärtslag i fötterna *fnissar gott för mug själv med Arielbilden på näthinnan*

• Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-18 09:32:41 följande:
    Hahahahaha, jotack.. jag har funderat på de också.. Drömmer Redan nu buffar han som fasen när ja sitter eller ligger ner! Inatt när ja gick o la mig rulla han runt eller vände på sig eller någe, kändes som fan skitlänge.. Fysjutton när de blir trängre! ;D Haha ja han kanske gillar o stå på huvvet den där.. men dom har väl en del plats o röra sig på änsålänge därinne så de flyttar sig väl därinne kan ja tänka mig ;D Och nä, de e nog inga hjärtljud i fossingarna, hahaha ;) You're right!

Va bra att ni e så mycke mer kvicktänkta än mig ibland, när ja läser de ja skrivit börjar ja undra hur hjärnkontoret fungerar (eller inte fungerar..) haha ;)
    Ja nu har de mycket plats att rulla runt i! Sen ligger de ju mest och buffar på samma ställe. Men enligt de bm på rul:en vi var på sa att de kan redan nu ha hittat en favoritposition så skulle det buffas på ett ställe så kan det vara därför. Wilda låg med huvudet mot ryggraden, rumpan mot min navel och sparkade åt vänster. Det var hennes position och gjorde att vi fick två rul då de inte kom åt hjärtat och hjärnan och dess kontroller! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-18 09:41:55 följande:
    Haha nu fick jag en så härlig bild i huvudet, när Ariel precis blivit människa och ligger utslagen på stranden och fiskmåsen skulle lyssna efter hjärtat och lyssnar på ena foten och beklagar! Haha miraclee tror inte heller att du finner några hjärtslag i fötterna *fnissar gott för mug själv med Arielbilden på näthinnan*
    HAHAHAHA!! Drömmer Ibland ere bra trögt däruppe som sagt ;)

Vi köpte vagn idaaag! Blev inte alls de ja tänkt, blev en brio sing med 2010 års liggkorg i BRUN (älskar den och jag sa brun eller militärgrön vagn ville ja ha) för på 2011 års så va halva liggkorgen brun o halva svart, tycker icke de va lika fint! Men ja e så nöjd! Svart chassi o svart sittdel! :D Provkörde alla vagnar, klämde o kände o frågade - och den här passar oss! :D
  • Odetta

Tillbaka från TUL

Vår bebis är definitivt en pojke, och världens sötaste (ska lägga ut bilder strax) Han ligger numera +15,4% på tillväxtkurvan vilket innebär en vikt på uppskattade 1476 gram (förväntad vikt v28+1 är 1279 gr) Så fortfarande en liten tjockis Och så har vi fått ett preliminärt igångsättningsdatum: 26/1-11

Sedan fick jag svar på en massa frågor och jag vet helt ärligt inte vad jag tycker om den

I och med mina höga hb värden tyckte läkaren att jag ska äta Trombyl ända fram till förlossningen. OK. Bara det att om man äter Trombyl så länge, då får man tydligen inte ha epidural som bedövning och det kändes ju inte lika roligt. Epiduralen är den enda bedövningen jag vill ha när min andning inte räcker längre

Hon sa att jag kan ju sluta 2 veckor innan, men med mitt hb så ökar ju propprisken och det finns ingen chanse i världen att jag vill riskera det, bebis går faktiskt först. Så detta kommer att bli en helt naturlig förlossning igen då (hon föreslog PCB som bedövning men jag är tveksam) Jaja...jag har klarat det en gång och vet att jag fixar det, men jag har tyckt att epiduralen har varit så himlans bra...ingen anledning att ha ont i onödan liksom. Men men....ställer in mig på helt naturligt.

Nu ska jag lägga ut bilder och läsa ikapp

*kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Han är sååå söt! Tränade på att andas (man kunde se det jätte tydligt) och drack fostervatten (såg till och med tungan röra på sig när han svalde)

profilbilden vi fick:

hans lilla öra:

Och ingen tvekan alls....pojke:

• Odetta

Just det...en sak till Vi FICK en brio syskonvagn GRATIS av en barnbutik som säljer begagnat idag! Helt otroligt!!!!

Jag ville gå in där för dem brukar ha en hel hög med vagnar som är i fint skick och billigt och så stod det den här vagnen där med en prislapp på 349 kr (ja...trehundrafyrtionio)!!! Jag frågade om dem verkligen skulle ha så lite för den och det var rätt....så skulle jag klämma lite på den och insåg att handtaget inte gick att ändra, frågade och expediten kom och hon fick den inte heller...hon hämtade sin kollega som provade och så sa hon "Nä, vi får nog ta bort den från försälningen, det här går ju inte"

Då sa jag (faktiskt mer på sköj för jag trodde inte hon skulle gå med på det) "Vi kan ta den så slipper ni köra iväg med den! Och hon sa "ÅÅÅÅHHHH vad BRA!!! Här är alla sakerna till den, varsego!"

Väl vid bilen fick vi handtaget att funka och nu när vi kom hem insåg vi att vi hade fått sittdynor, skötväska, myggnät och regnskydd med. Svart och roströd är den...jättefin! Håller på att tvätta den i skrivande stund...lägger ut en bild när den är ren

Hihi vad kul va?

• Smålands jänta i storstaden

Odd: fiiiin och verkligen en kille du har växande i magen! Vilken tur ni har med vagn oxå! Kanske köpa en trisslott idag oxå?

Miraclee: underbart med vagn! Vill oxå beställa min/våran vagn NU!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma