• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Tack fina 2barnsmamma. Det var precis det jag gjorde igår kväll, satt i soffan och åt godis och tyckte synd om mig själv. Idag är jag på banan igen och livet är åter i sin ordning. Kram till er alla som skriver fina, uppmuntrande ord när man behöver det!!!

• Lallan

Hinner inte läsa igenom allt jag missat just nu utan komenterar bara sista sidan. Härligt med sponsring av barnvagnsköp, hade önskat det med till första, inte av ekonomiska själ utan just för det visade intresset som vi saknade. Miraclee: Funkar näringsdrycken eller får du ändå inte i dig ngt? Ego: Varit på koll idag och konstaterat att dom ligger bra till i vikt. 2400g var i v 35+0. Blodtrycket börjar bli högt 140/90 och båda ligger fortfarand ei säte så snittdatum är nu satt till den 2 december!

• miraclee

Lallan;

Har inga näringsdrycker kvar, ska till dietisten imorn o få fler och nya utskrivna, samt diskutera mitt matintag som är sämst.. tyvärr! Men vad ska man göra när man inte kan äta? :/ Jag dricker massa te o äter nån macka då o då, men de är de enda.. får inte alls i mig mycket, idag en rostmacka me prickig korv, o te.. that's it. Men kroppen är ju helt paj, gått ner så mycke i vikt, vart sjuk till o från hela tiden o nu lunginflammation, illamående o ingen aptit pga det, så jag känner liksom inge sug alls eller hunger.. de e så svårt :(

Åh! Då är de ju bara 3v kvar nu, knappt det, SPÄNNANDE!!! :D

• miraclee

Ni kloooka brudar därute.. kan ni svara på de här? ;)

Livmodern ja kände ovanför blygdbenet för nån vecka eller två sen och där jag då var hård är jag nu MJUK! Känner inte alls kanterna där längre, hm? Men däremot om jag är kissnödig blir jag stenhård nästan ända upp till naveln, på vänstersidan där han ligger är de hårt iallafall o mjukare på högersidan (uppifrån sett..)

Men varför e ja mjuk där ja kände livmodern som hård förut? Hajjar icke! ;)

Och neej ja e inte orolig! Bara undrar..

Kram på er!

• Cat79

Rontgensyrran: Då var även din bebis runt 2 kg på TUL. Jag var i v 32+1 när det gjordes och som du skrev så hamnar säkert liten på ca 3500 g.

Kajsalisa: Stor kram till dig, skönt att du känner dig bättre! I denna tråd får man vara både negativ och positiv. Mysigt med babyshower. Om du orkar baka så finns det goda matmuffins eller småpajer eller tunnbrödsrullar med gott innehåll (skagen el tonfiskröra?). Du hittar säkert på nåt.

Lallan: Inte länge tills du har tvillingarna hos dig, mysigt!!

Har inte läst på så länge och orkar inte heller kommentera allas inlägg.

Ego: Helt sjukt att man har gått 33 fulla veckor.... imorgon är det BM som gäller så vi får hoppas alla värdena är lika bra. Det är inte klokt vad bebis grejar i magen :) ibland lite för bra. Har mått så bra hittills men nu börjar det kännas lite i rygg samt lite i bäckenet men det är ju inte konstigt.

Kram till er alla och extra stor till er som inte mår så bra!

• Lallan

I början kan ju hela livmodern flytta lite på sig beroende på om du tex legat på ena sidan eller inte. Dessutom så känns ju livmodern mest när man har sammandragningar vilket man ofta får då man är kissnödig även om du inte känner av det på annat sätt än just att livmodern är hård.

miraclee skrev 2010-11-17 18:09:56 följande:

Livmodern ja kände ovanför blygdbenet för nån vecka eller två sen och där jag då var hård är jag nu MJUK! Känner inte alls kanterna där längre, hm? Men däremot om jag är kissnödig blir jag stenhård nästan ända upp till naveln, på vänstersidan där han ligger är de hårt iallafall o mjukare på högersidan (uppifrån sett..)

Kram på er!

• Mabaja

Kommer in och gnäller lite, hoppas att det är ok. Jag har ju nu inga gravhormoner men däremot amningshormoner som gör mig låååg och ledsen...

Skulle idag åka och hämta vagnen som varit på lagning. När jag hämtar den så dubbelkollar jag att allt är ok men självklart så är den inte det. Den har varit inlämnad för att handtaget är höj och sänkbart även i åtdraget läge! Serviceteamet säger att det är mitt eget fel som dragit åt för hårt och fått den att hoppa ur läge, men nej så är det inte enligt mig själv.. Så iaf dubbelkollar jag handtaget och höger är hur bra som helst men vänster är fortfarande glapp! Så nu ska min vagn skickas ner till Emmaljunga för ytterligare bedömning och det kommer ta flera veckor innan den är hemma igen. och på papprena står det att jag gått i trappor med min vagn! Och det är nåt jag INTE har gjort, har inte ens åkt rulltrappa. Vi har ett steg upp till vårt hus i ungefär samma höjd med en trottoarkant (vilket var så jag upptäckte att handtaget var trasigt och har berättat det för serviceföretaget). Så jag börjar skälla på dem att det köper jag inte eftersom för nåt år sen så tog de upp det på programmet PLUS med Sverker och där det visade sig att det inte går på garanti.. Så det är nåt jag verkligen gått efter!

Ungefär 40 min senare när jag är ute på jakt efter en ny overall till W (hon har vuxit ur sin 56a och 62an är tokstor så måste ha ett mellanting) så får jag kommentaren "när ska du ha?"... Vänta nu, om inte jag minns fel så födde jag barn för fem veckor sen! Jag blev iaf jätteledsen och ännu mera förbannad.  Jag mår tillräckligt dåligt över hur jag ser ut nu efteråt så jag vill inte ha en sån fråga...

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-11-17 18:09:56 följande:

Kram på er!

Men du vännen...du känner inte kanten där för kanten är ju faktiskt inte kvar där utan den finns nu högre upp
    Livmodern i sig brukar kännas mjuk (förutom där bebis ligger då eller om man har en sammandragning) så det är helt i sin ordning.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-17 21:56:33 följande:
    Kommer in och gnäller lite, hoppas att det är ok. Jag har ju nu inga gravhormoner men däremot amningshormoner som gör mig låååg och ledsen...

Skulle idag åka och hämta vagnen som varit på lagning. När jag hämtar den så dubbelkollar jag att allt är ok men självklart så är den inte det. Den har varit inlämnad för att handtaget är höj och sänkbart även i åtdraget läge! Serviceteamet säger att det är mitt eget fel som dragit åt för hårt och fått den att hoppa ur läge, men nej så är det inte enligt mig själv.. Så iaf dubbelkollar jag handtaget och höger är hur bra som helst men vänster är fortfarande glapp! Så nu ska min vagn skickas ner till Emmaljunga för ytterligare bedömning och det kommer ta flera veckor innan den är hemma igen. och på papprena står det att jag gått i trappor med min vagn! Och det är nåt jag INTE har gjort, har inte ens åkt rulltrappa. Vi har ett steg upp till vårt hus i ungefär samma höjd med en trottoarkant (vilket var så jag upptäckte att handtaget var trasigt och har berättat det för serviceföretaget). Så jag börjar skälla på dem att det köper jag inte eftersom för nåt år sen så tog de upp det på programmet PLUS med Sverker och där det visade sig att det inte går på garanti.. Så det är nåt jag verkligen gått efter!

Ungefär 40 min senare när jag är ute på jakt efter en ny overall till W (hon har vuxit ur sin 56a och 62an är tokstor så måste ha ett mellanting) så får jag kommentaren "när ska du ha?"... Vänta nu, om inte jag minns fel så födde jag barn för fem veckor sen! Jag blev iaf jätteledsen och ännu mera förbannad.  Jag mår tillräckligt dåligt över hur jag ser ut nu efteråt så jag vill inte ha en sån fråga...
    har inte någon större inspiration till att skriva nått bra och upplyftande, men vill ge dig en stor kram! Bra att du står på dig angående vagnen för herregud, ni har ju knappt hunnit använda den ens ju! Och den där som frågade när det r dags...skit i henne. Världen är full av idioter.

***bamsekramisar till världens bästa Mabaja***
  • Odetta

Lallan:

shiiiiit...2.december??? Det är ju jätte jätte snart ju!!!! Wooohooo, då blir det bebisar

*kramkramkram (en till Lallan, en till bebis1 och en till bebis 2)*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma