• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-11-24 07:34:41 följande:
    Natten här har varit skitjobbig, har haft så jäkla ont och har många gånger tänkt väcka maken och försöka ta oss in. Nu har det dock lugnat sig, har fortfarande "mensvärk", men mkt svagare, och är öm i magen som om jag fått en regäl smäll. Jag åker in och kollar ändå för säkerhets skull nu när jag ändå har en tid, även om det är bättre nu... Annars kan man ge sig tusan på att de blir värre igen när det är mörkt eller har börjat snöa igen, och vi saknar barnvakt...

Bebis är iaf vid liv, för den sparkar och har sig som vanligt. Håll nu tummarna att allt ser bra ut!
    Det är säkert helt normalt! Jag har också haft molvärk till och från många gånger under denna gravidteten och detta har varit helt okej! Håller tummarna för dig! Det är ju ett bra tecken att bebis rör sig för fullt Hjärta
  • annaj84

Färnevik: håller tummar och tår att allt är som det ska. Det är säkert ingen fara, lillen har det säkert jättebra! Ego: idag har jag fått sett liten. H*n vinkade och levde rövare. Hjärtat tickade på så fint och allt runt omkring såg jättefint ut. Vilken känsla!!! Är helt salig. Vi fick boka in en ny tid efter lucia så vi får se att allt är bra då den mest kritiska tiden är över. Är enligt henne i v 9+4 vilket stämmer överens med vad jag trott. Hoppas ni alla får en fantastisk dag!

• rontgensyrran
    annaj84 skrev 2010-11-24 10:15:51 följande:
    Färnevik: håller tummar och tår att allt är som det ska. Det är säkert ingen fara, lillen har det säkert jättebra! Ego: idag har jag fått sett liten. H*n vinkade och levde rövare. Hjärtat tickade på så fint och allt runt omkring såg jättefint ut. Vilken känsla!!! Är helt salig. Vi fick boka in en ny tid efter lucia så vi får se att allt är bra då den mest kritiska tiden är över. Är enligt henne i v 9+4 vilket stämmer överens med vad jag trott. Hoppas ni alla får en fantastisk dag!
    Stort grattis!!! Härligt med en aktiv bebis :) Denna gången kommer det gå kanon! Kram
  • kajsalisa

Hej tjejer!
    Är dålig på att skriva, men läser allt ni skriver. Det finns mycket att kommentera, men jag får nog nöja mig med senaste tidens inlägg. Minnet är bra men kort... Flört

Tejj: Fantastiskt, underbart kul att du har plussat igen. Håller tummarna så hårt jag kan att det ska gå vägen den här gången...

Färnevik: Hoppas att allt är grönt hos läkaren idag. Bra att du kollar upp det tycker jag...

annaj84: Skööönt att allt såg bra ut. Det är en sån grym lättnad när man får bekräftat att pyret mår bra därinne...

Hoppas att alla ni andra mår bra också. Stor kram till er!

Ego: För mig händer det inte så mycket och massor på en gång. Tiden går supersnabbt, halvvägs in i v 35 nu, och jag mår fortfarande bra. Plutten därinne sparkar (eller kör friskispass snarare) så det står härliga till och det märks att det börjar bli trångt. Sparkar ju skithårt emellanåt...
    Flyttlasset till nya lägenheten går på lördag, bil är köpt förra veckan och barnvagnen har kommit, men är inte uthämtad. Längtar sååå till att få installera mig i nya lägenheten och börja göra iordning babyrummet... Solig
    Imorgon är det dags för besök hos bm igen. Alltid lika spännande att se hur plutten därinne mår och hur mycket man har växt sen sist...

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-23 16:38:28 följande:
    Pancakes- åhhh jag förstår precis hur du känner och hoppas att du får super pepp och kvalificerade argument från tråden (så tänker jag suga i mig lite också) jag har samma tankar som dig!!!
    Min kvalificerade gissning är att risken är liten..... men har ingen fakta som hjälper upp....

Kom igen tråden....peppa nu stackars PC ;)
    Gulliga ni! Det hjälpte! Ultraljudet gick jättebra och man såg tydligt alltihopa! Det ligger rätt still och vilar, ingen vilde precis men hjärtat slår och handen och benet rörde sig lite.

Nu är jag äntligen glad på riktigt! Ska fira med julmys och pepparkakor ikväll. Kram på er!
  • Pancakes

Färnevik, tänker på dig och hoppas allt går bra på sjukhuset! En kompis till mig som fick barn i våras hade så där hela graviditeten från och till och det hela gick bra och bebisen föddes inte för tidigt. Kram!

• Pancakes
    annaj84 skrev 2010-11-24 10:15:51 följande:
    Ego: idag har jag fått sett liten. H*n vinkade och levde rövare. Hjärtat tickade på så fint och allt runt omkring såg jättefint ut. Vilken känsla!!! Är helt salig. Vi fick boka in en ny tid efter lucia så vi får se att allt är bra då den mest kritiska tiden är över. Är enligt henne i v 9+4 vilket stämmer överens med vad jag trott. Hoppas ni alla får en fantastisk dag!
    Åh, grattis! Visst är det en underbar känsla? Man tror liksom aldrig att man ska hamna där när man är deppig efter missfall men DET GÖR MAN :)
  • mallanis

Anna- Grattis till lyckat ul!!!

Pancakes- Nu får du slappna och NJUUUUTA! tjooohooo!

Mabaja- det låter lovande att du som är nyligen förlöst redan har siktet inställt på fler... man kanske inte behöver oroa sig så mycket för förlossningen ändå...(man glömmer väll fort ;) )

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma