• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Saftmedbulle
    mallanis skrev 2010-11-23 19:44:07 följande:
    BULLEN! Åh vad jag hoppas att du kommer hit snart och stannar kvar!
    Tack! Vad gullig du är!
  • miraclee

Grattis till alla lyckade UL idag o senaste veckan! :) Så glad för er skull!

Är lite off just nu bara, mår inge vidare. blä! De gamla vanliga, huvudvärk, illamående..

Vecka 19 nu iallafall!

• Pancakes
    miraclee skrev 2010-11-24 14:39:06 följande:

Grattis till alla lyckade UL idag o senaste veckan! :) Så glad för er skull!

Är lite off just nu bara, mår inge vidare. blä! De gamla vanliga, huvudvärk, illamående..

Vecka 19 nu iallafall!

Usch, vad länge du mår dåligt stackare! När ska det vända för dig! Vad duktig och stark du är som alltid låter så positiv!

Saftochbulle, stort grattis och välkommen till tråden!
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-24 14:43:09 följande:
    Usch, vad länge du mår dåligt stackare! När ska det vända för dig! Vad duktig och stark du är som alltid låter så positiv!

Saftochbulle, stort grattis och välkommen till tråden!
    Jaa, de blev inga spökveckor för mig tyvärr :( Haha.. hade gärna haft dom faktist! Men men.. snart halvvägs, så om jag ska må dåligt hela min grav så äre ju bara lika lång tid kvar som jag gått, haha.. och de har ju gått fort ;)
  • Saftmedbulle

Pancakes: Tack så mycket för grattiset! Jag sparar det tills det blir plus ;)
    Har just varit på gynakuten på återbesök idag och fått veta att allt är ute (sen missfallet för två veckor sen), så vi väntar en cykel och sen får jag och mannen jobba på lite... Men! Jag tror absolut att plusset kommer snart, men lite till får vi vänta. Jag lyssnar och lär av er så länge :) Känner mig absolut välkommen i alla fall!

• Pancakes
    Saftmedbulle skrev 2010-11-24 14:48:01 följande:
    Pancakes: Tack så mycket för grattiset! Jag sparar det tills det blir plus ;)
    Har just varit på gynakuten på återbesök idag och fått veta att allt är ute (sen missfallet för två veckor sen), så vi väntar en cykel och sen får jag och mannen jobba på lite... Men! Jag tror absolut att plusset kommer snart, men lite till får vi vänta. Jag lyssnar och lär av er så länge :) Känner mig absolut välkommen i alla fall!
    Åh, sorry för att jag är helt förvirrad! Beklagar missfallet. Jag gillar din inställning verkligen! Du är på banan på nolltid igen ska du se. Kroppen anpassar sig fort. Vi är många levande bevis på det här inne.
  • Mabaja

Odd är inte här, hon har varit och fikat med mig! HAHA

Mallanis: Jag genomgick som sagt ingen mardrömsförlossning. Redan samma dag Wilda kom sa vi att "det här ska vi göra igen, hon ska få ett syskon".. och när man är helt jätteöm i underlivet och blöder som ett såll och är alldeles skakis pga blodförlust och ändå vill ha fler barn, ja då blev man nog inte avskräckt! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes

Ni som har barn sen tidigare.. Är jag alltför optimistiskt och orealistisk om jag tror att jag ska kunna gå på möhippa och/eller bröllop i samma veva som BF? Jag tänker att det kanske går om inte bebisen har kommit än och man har tillgång till bil och sjukhus nära och så?! Det är verkligen en av mina absolut bästa vänner så jag vill inte missa det :(

• Lallan
    Pancakes skrev 2010-11-24 15:11:12 följande:
    Ni som har barn sen tidigare.. Är jag alltför optimistiskt och orealistisk om jag tror att jag ska kunna gå på möhippa och/eller bröllop i samma veva som BF? Jag tänker att det kanske går om inte bebisen har kommit än och man har tillgång till bil och sjukhus nära och så?! Det är verkligen en av mina absolut bästa vänner så jag vill inte missa det :(
    Jag hade inte haft några som helst problem med det när jag väntade första. 2:a kom lite tidigare men hade lätt kunnat gå fram till dagren innan. Den här gången är ju lite speiell då jag väntar två men jag hade inte kunnat gå under sista månaderna gissningsvis. Svårt att säga då alla graviditeter är olika.

Grattis till lyckade UL

Ego: Har mått riktigt illa mellan kl 3 inatt och 11 på förmiddagen och campat inne på toa mne nu så känne rjag mig konstigt nog piggare än på länge.
  • kajsalisa

Åååh, fick precis reda på att en vän fick en dotter idag. Är man lite avis, eller??

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma