• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Redan hemma igen, det var snabba ryck nere på förlossningen, till skillnad från hur det brukar vara på gyn. Skönt att det är dit man vänder sig numera.

För min del är det värktabletter och vila som gäller nu, men bebis verkar iaf stanna där den är och mådde fint. Läkaren kollade väldigt noga på blodflöde osv, men hur han än trixade med ultraljudet så vägrade den lille envise att lägga sig så att han kom åt att göra en viktskattning. men allt såg iaf bra ut. Jag hade ngt förhöjt blodtryck (men inom det normala. Jag brukar dock ligga väldigt lågt annars), ngt uttorkad samt lite vita blodkroppar i urinet, annars var allt bra. Läkaren kontrollerade även mina njurar med ultraljud, och de såg bra ut också...

Dessutom lyckades vi hålla oss på vägen, och det var inte illa i ett väder som detta!

annaj84 och pancakes: Grattis till era lyckade ultraljud!

• Längtan efter liten

färnevik: skönt att allt såg bra ut.. nu får du vila upp dig ordentligt...

grattis till er andra som fått lyckade ultraljud och pluss på stickan :) GREAT!!!

Ego:
    går in i vecka 22 idag.. knasigt va? om 18 veckor har vi en till bebis :)

Längtan efter liten är stor
  • Smålands jänta i storstaden

Va skönt att höra färnevik! Nu är det vila som gäller för dig, kanske blodtrycket har med din oro att göra? Varje gång jag varit på gynakuten med mina blödningar har de sagt att blodtrycket varit lite högt men hos BM är det perfekt.

• Muffe80

Grattis pancakes till ul:et, visste att det skulle gå bra Njut nu! Nu kommer det gå bra!!

Själv är jag nyss hemkommen efter RUL!! Bebis lever, mår bra och bf blev den 6 maj... alltså 5 dagar flyttade framåt... Vilket lite lite segt, så nu går vi in i v 18 på fredag istället för måndagen som varit!

Hon fick jättebra bild på hjärtat som tickade på, men vet inte hur snabbt. Hjärna, mage och ben såg bra ut och när vi kom dit började bebisen med att vinka till oss, sedan lade han/hon benen i kors och detta fick vi bild på med oss hem

Vi såg inget kön, då vi heller inte ville veta.

Glömde fråga totala längden, men på bilden jag har med mig hem står det 16 cm, det låter väl rimligt?

Det är i alla fall en rätt så livlig krabat alla gånger som vi har kollat på den, hihi.

Allt gick fort och jag trodde nog de skulle kolla lite mer ingående på rygg, hjärta men hon sa att allt såg bra ut. tog ca 15 min med ultraljudet ungefär.

Lycka!!! Men, fortfarande overkligt att den ligger i min mage!!!

• Bjornis
    Muffe: Sånt här får du inte skriva när man är helt hormonstinn. Minns själv lyckan när vi var på ul i v 18 så nu sitter jag här och blinkar... Haha. Men GRATTIS till lyckat rul! Ha en fortsatt härlig dag!

Det med cm som står på bilden brukar va nåt annat har jag för mig, typ zoom eller nåt. För det har aldrig stämt på min kotte. Din kan nog va lite större än 16 men iofs skulle den nog kunna va 16. Ja, jag vet inte. Beror lite VAR på bilden det står. De brukar ju inte mäta hela längden på rul så. Utan mäter ju bara huvudet för att uppskatta ålder!
  • Muffe80

Aha, ja jag tyckte det verkade konstigt för hon mätte aldrig hela bebisen vad jag såg, vilket jag tyckte var konstigt efteråt för det var det jag trodde man gjorde på RUL, men det var ju huvud och lårben hon mätte för att uppskatta åldern!
    det stod exakt så här högst upp i mitten på bilden  15.9/1.7/31Hz. Ngn som kan tyda?

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-24 12:47:07 följande:
    Aha, ja jag tyckte det verkade konstigt för hon mätte aldrig hela bebisen vad jag såg, vilket jag tyckte var konstigt efteråt för det var det jag trodde man gjorde på RUL, men det var ju huvud och lårben hon mätte för att uppskatta åldern!
    det stod exakt så här högst upp i mitten på bilden  15.9/1.7/31Hz. Ngn som kan tyda?
    Det är inge längden på bebisen, de är något me frekvens o liknande :)

Grattis till lyckat RUL! :D Gött!
  • maria204

Vilken positiv dag det är än så länge! Grattis till alla lyckade UL!! 

Anna: Vad roligt att se bebisen vinka! Jag ska in på nästa UL på tisdag, är då i v.8+3. Hoppas att jag får se något liknande!

Idag är jag ensam hemma och tar det lugnt. Imorgon väntar jobbet igen. Jag passar på och tvätta och sticka ett par vantar till min mamma. Jag har alldeles för många och det börjar ta slut på mottagare:-s. Jag håller tummarna för att alla får en fortsatt bra dag och för att ni håller er inne om ni är drabbade av snöovädret. 

• Muffe80

Jaha... attans. Att jag inte frågade om längden. Vad borde den ha för längd i 16+5?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma