• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Tejj
    annaj84 skrev 2010-11-24 21:51:16 följande:
    Tejj grattis till Plus!!!

vi såg tydligt armarna på bebis samt att den rörde sig. Låg ihopkrupen med benen och man kunde börja se profil i ansiktet. Vi fick en bild men där ser den bara ut som en liten klump Glad. Man kunde tydligt se att ett litet hjärta slog. Det var helt underbart. Sedan är väl kanske uttrycket "levde rövare" lite väl att ta i ! Skrattande

Jag har inte heller mycket symtom. Har sviin ont i tittsen samt otroligt trött. Mådde ju illa förra veckan och fick lergigan utskrivet men kom på att illamåendet förmodligen berodden på förstoppning så det "löste" sig med lite plommompuré! Flört
    Haha.... förstoppning o grav.illamående... samma sak... nästan... lika jobbigt iaf ;)

Men Tack!! Känns för bra för att kunna ta ut nåt i förskott än, vara riktigt glad över Plus än kan jag inte vara.... ska på första UL om dryga 2v.... nästan i vecka 9 då.... hoppas det kan lugna ner sig... att få se ett hjärta o nån rörelse på den lill*..... blir mer verkligt då o kanske kan släppa lite av min oro då.... uss.... att detta ska vara så jobbigt..... =/
  • Smålands jänta i storstaden

Va jag är glad nu! Sambon åkte tidigt i morse med flyg till kund och kom hem nyss. Han hade köpt en present sa han och kom stolt ut med en påse till mig i soffan, plockade upp ett par byxor, ett par strumpor och 2 nappar från Lundmyr!! Älskar Lundmyr verkligen och han träffade helt rätt efter att ha varit ensam hela dagen! Sååå stolt var/är han nu!! Underbara sambo....

• Pancakes

Den där lilla Wilda låter ju alldeles underbar :)

Jäklar, vad många det är som är långt gångna nu.. Odd och Kajsalisa till exempel. Vecka 14 för mig idag! Inte så långt kanske men mår jättebra nu efter gårdagens ultraljud. Ska sluta noja mig nu!

Förresten, är det "farligt" för magen att ha tajta byxor som sitter åt lite för mycket runt magen? Har gått upp 3 kilo nu och vissa jeans sitter lite väl tajt tror jag. Men det är lite tidigt att köpa mammabyxor än, har knappt nån mage alls. Trivs bäst i kjol just nu men vill kunna ha byxor också.

• mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-25 08:22:33 följande:

Jäklar, vad många det är som är långt gångna nu.. Odd och Kajsalisa till exempel. Vecka 14 för mig idag! Inte så långt kanske men mår jättebra nu efter gårdagens ultraljud. Ska sluta noja mig nu!

Förresten, är det "farligt" för magen att ha tajta byxor som sitter åt lite för mycket runt magen? Har gått upp 3 kilo nu och vissa jeans sitter lite väl tajt tror jag. Men det är lite tidigt att köpa mammabyxor än, har knappt nån mage alls. Trivs bäst i kjol just nu men vill kunna ha byxor också.
    Ja nu får du njuta! Hur mår du annars...jag är lite piggare nu och inte lika "hungrig" hela tiden...kan också äte lite mer normalt inte längre bara vitt bröd...

Tror nog inte det är farligt men jag funderar på att köpa ett par snygga (för de finns ju de som ser helt ok ut!) mammajeans med mudd. Någon som har tips på bra ställe att handla på nätet? Just för att det ska bli lite bekvämare, men inte förrän jag sett knodden igen... Nedräkning pågår (om 12 dagar)....
    Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

4mom är en bra sida på nätet, köpte en snygg jeanskjol där

Jag har bara gått upp 1 kg än så länge, hm. Men det kanske kommer mer snart

Har ju börjat kräkas nu igen så.... hur är det med sig Miraclee, kräks du fortfarande upp allt eller får ngt stanna kvar nu?

Jag är så besviken över att jag tror mig sett könet på bilden från KUB, men man borde ju inte kunna se så tidigt säger ju alla så varför skulle jag bara genom att kolla snabbt på bilden se könet?!

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-25 08:29:25 följande:
    Ja nu får du njuta! Hur mår du annars...jag är lite piggare nu och inte lika "hungrig" hela tiden...kan också äte lite mer normalt inte längre bara vitt bröd...

Tror nog inte det är farligt men jag funderar på att köpa ett par snygga (för de finns ju de som ser helt ok ut!) mammajeans med mudd. Någon som har tips på bra ställe att handla på nätet? Just för att det ska bli lite bekvämare, men inte förrän jag sett knodden igen... Nedräkning pågår (om 12 dagar)....
    Är det vanligt UL du ska göra om 12 dagar? Spännande! Då kan du också vara lugn! Eller det kan du väl redan kanske, du är väl i vecka 13 nu va?

Skönt att du är piggare! Jag är definitivt piggare också. Jätteskönt. Mår faktiskt precis som vanligt just nu.

Ja, ett par mammajeans ska man väl köpa så småningom. Jag har inte kollat alls än. Ska kolla sidan Muffe nämnde. Hur är HM och Topshop annars, någon som handlat där?
  • mallanis

Mabaja - hoppas att du får hjälp med svampen och får en dunderkur som börjar verka direkt!

Smålands- Stolt som en tupp! Va gulligt =9

Tejj- Denna gång kommer det se bra ut!! Känns bättre när man sett den lill*! Du kommer förmodligen se massor i v 9...min stod på huvudet =) och helt plötsligt var den borta....så hon fick leta fram den igen....

Anna- Jag käkar plommon konstant, för jag knaprar  järntabletter...Så att magen inte ska stanna helt!  Kan rekomendera de ekologiska plommonen ...de är mumma!

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-25 08:34:43 följande:
    4mom är en bra sida på nätet, köpte en snygg jeanskjol där

Jag har bara gått upp 1 kg än så länge, hm. Men det kanske kommer mer snart

Har ju börjat kräkas nu igen så.... hur är det med sig Miraclee, kräks du fortfarande upp allt eller får ngt stanna kvar nu?

Jag är så besviken över att jag tror mig sett könet på bilden från KUB, men man borde ju inte kunna se så tidigt säger ju alla så varför skulle jag bara genom att kolla snabbt på bilden se könet?!
    Nej, vad jobbigt med kräkningarna. Trodde du skulle slippa det nu.

Åh, det där är jag också rädd för på UL. Vill inte heller veta könet. Men det är väl jättesvårt att se själv? Det kan ju vara som du inbillar dig bara.
  • kajsalisa

Vilken morgon!!! Tid hos bm 8.30 men ställde väckarklockan på åtta istället för sju. Hjärnsläpp!!! Det var bara att slänga på sig kläderna och rusa ut genom dörren med en macka i handen. Har varken duschat eller sminkat mig... Men, 10 minuter sen klev jag in hos bm och hann iaf kolla allt. Blodtryck bra 110/70, stackars bebis helt stressad med 148 i hjärtslag, det har legat mellan 130 och 140 senaste månaderna. Ligger fortfarande med huvudet nedåt med rörligt än så länge. S/f 32 och bara växt 1 cm sen sist, så nu blir det kontroll om 10 dagar igen. Förhoppningsvis är det inget konstigt alls utan bara lite ojämn tillväxt. Har dippat ner under medelkurvan nu...

• Mabaja
    mallanis skrev 2010-11-25 08:48:03 följande:
    Mabaja - hoppas att du får hjälp med svampen och får en dunderkur som börjar verka direkt!
    fick en tid i eftermiddag på bvc för att kolla upp mina bröst. om det är svamp eller bara sårigt. så nu är jag glad! sen har pengarna kommit idag så måste iväg och hitta nå kläder till morgondagens begravning, har massa svarta sommarkläder till begravning men på tok för kallt nu. och köpa present till mannen i huset.
    Pancakes skrev 2010-11-25 08:22:33 följande:

hon är alldeles underbart ljuvlig! min ögonsten!

tror inte att det är farligt alls. jag envisades med att ha mina jeans till v 38 och leggings hela tiden ut.. och än ser inte wilda tilltygad ut. hon var visserligen plattnosad när hon kom men bestämmer man sig för att komma ut med huvudet uppåt (titta i taket) och inte åt höger och sen en hand på kinden får man ta att näsan är lite platt. haha

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma