Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-10-08 14:06:34 följande:
    jo men det är segt att vänta när man inte kan göra nåt. får inte träna, får inte jobba... har visserligen en sjuk katt här hemma men en måste hålla i honom för att den andre ska kunna ge medicin och tvätta såret. sen är jag så less så orkar inte bry mig om att jag bor i en svinstia! så för en stund sen gick jag och drog täcket över huvudet och tyckte synd om mig en stund!
    Blä, segt! Det får väl bli mycket film och läsa böcker för dig just nu då.
  • Pancakes

Sofy, fy sjutton vilket rötägg till svärfar! Förstår att du blir ledsen och trist att ert barn ska få en sån farfar. Hoppas farmor, mormor och morfar blir bättre i alla fall!

Tjejer, ni gör fin reklam för Göteborg nu. Man vill ju nästan bo där själv. Gillar att åka till er skärgård på sommaren och frossa i skaldjur :) Men jag blir fast i Stockholmsområdet. Håller på att bygga hus här nu. Men om man blir jätterik en dag ska jag ha en sommarstuga på västkusten!

• Pancakes
    Bjornis skrev 2010-10-08 16:19:58 följande:
    Hehe. Ja, att man kan äta billiga räkor (i år har det dock varit dyrt) är himla gött med götet. Kan dock tänka mig att göra som du. Jag är ju östkustare från början och kan tänka mig att flytta tillbaka (typ Uppsala) och sen ha sommarhus här nere. Men ja, då får jag hosta upp lite cash först. Ehum och med våra jobb kommer det dröja ett tag. Hehe.

Mmm, räkor! Och alla goda röror kan jag äta mig fördärvad på!
    Ja, det lär nog dröja med sommarstuga för oss också. Att bygga hus i stockholmsområdet är inte helt gratis.. har jag inte fått missfall så hade bebisen kommit om några veckor. Snacka om kaos det hade blivit mitt i byggandet. Så det här plusset hade egentligen mycket bättre timing. Man får väl tänka att det var ödet kanske Flört

• Pancakes

Hej kära vänner!

Har legat lite lågt på FL-fronten. Känner att jag bara stressar upp mig just nu och vill försöka tänka på annat fram till UL som är om drygt en vecka.

Hoppas ni mår bra!

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-13 11:53:36 följande:
    Det gör du rätt i. Ska bli kul att höra av dig efter du har vart på ditt UL :) Kommer nog att gå kanon!
    Jag hoppas det....men är förberedd på det värsta. Har tagit ledigt från jobbet och avsagt mig alla sociala aktviteter så att jag bara kan vara hemma om det skulle gå illa. Snacka om pessmistisk.. Men det minskar stressen innan i alla fall.

Hur mår du?
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 12:03:43 följande:
    jag udrar VARFÖR tänker du så då ?
    Du ska inte tänka på otäcka saker utan bara NJUTA {#emotions_dlg.flower}
    Anledningen att jag stressar upp mig här på FL är att jag läser om allas symtom och hur illa folk mår etc och då blir det desto tydligare avsaknaden av mina egna symtom och då blir jag orolig. Men jag vet att jag borde njuta! Det känns liksom inte verkligt än bara. Har fått ett plus på stickan bara, men bebis känns väldigt avlägset liksom.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-13 12:22:23 följande:
    Pancakes- Jag har inte heller mycket symptom! I stort sett bara svullna bröst. Försöker att intala mig att allt är bra ändå ;) Har mitt första vul i morgon på 6+3 så jag hoppas iaf att se en hinnsäck men vågar ännu inte hoppas att se ett hjärta.

Önskar egentligen att jag hade tid först nästa vecka så jag var inne i v 7... Ni som varit på VUL i v 6 har ni fått se hjärtat?
    Åh, vad spännande! Jag tror säkert de kan se nåt! Det är ju flera här som sett hjärtat då.
    Skönt att du också är ganska symtomfri. Svullna bröst är ju i alla fall ett tydligt symtom! Jag har bara den där molvärken som kommer och går + flytningar. Men det är svårt att "njuta" av dessa symtom eftersom de tillsammans känns som missfall hela tiden.

Jättestort lycka till imorn! Vad avis jag är! Mitt är inte förrän om nio dagar!
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 12:14:28 följande:
    Vilken vecka är du då i om jag får fråga ?
    Du ska skita i vad vi har det och hur vi mår utan du ska bara tänka på dig själv ochvi ska kunna hjälpa varandra gott.
    Du ska inte gå omkring och tänka på något annat utan det ska bara varaen underbar graviditet.
    Alla våra bebisar är normala och friska och mår toppen
    Du ska bara se åt ljuset och bara njuta snart är det jul oxå gumman min Hjärta
    Åh, vad du är gullig! Man påminner sig om varför man hänger här. Alla härliga stöttande tjejer!

Går in i vecka 8 imorn så det är fortfarande rätt tidigt.
  • Pancakes

Har inte läst tillbaka så långt i tråden, men hur går det för Mabaja? Har det kommit nån bebis?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-13 12:44:13 följande:
    Ja hon fick en flicka den 101010
    Men åh, vad kul! Var inne och kollade bilden, vilken sötnos! Vilket födelsedatum också, coolt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma