Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Alltså trailern till ODDS serie. Hittar jag bara inte. Letat...anytime hade ju för en tid sen något. Men då var ju inte ODD med. Vem var det som hade sett en trailer med ODD? vart hittar jag den?

• Happiness

Men färnevik, då blir ju ett par pytte små converse en baggis för dig....du är ju en drottning på att virka. Gud vad gulligt alltså... Är det du som säljer på Tradera föresten? En kändis till i tråden.

• Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 17:26:21 följande:
    Det såg inte alls svårt ut, kanske ska jag våga mig på att ta ner garnet från vinden? Kanske...

Jag lärde mig virka för att kunna gör bebisgrejer, men efter sista missfallet i april tappade jag lusten helt. Sedan dess har jag inte haft ngn som helst motivation, och har verkligen inte velat virka, det har enbart känts jobbigt faktiskt och alla grejer har förpassats till vinden. Så jag vill inte lova ngn att jag kan virka till er, men jag ska tänka på saken och kanske prova att virka ngt...
    Ja men ska jag köpa lite garn? Haha nu är jag eld och lågor...har du den virknålen som behövs? Garn: Vitt rosa och svart....det var väl bara det? betalar självklart...

Så öppnar jag posten och där ligger ett par oranga converse....Haha!!!!! ... Skämt åsido provvirka ett par till din dotter och se hur virkbeskrivningen faller ut. Vilken storlek var det beskrivningen var till? ska kolla.....
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 13:26:33 följande:
    Amningen förra gången, ja vad ska man säga... Jag trivdes på ngt sätt ändå med att amma, dottern älskade det också. Jag ammade faktiskt i 15 månader, men det räckte aldrig till med mjölken. Jag ammade hela tiden, gjorde inget annat typ, fick förlossningsdepp på det hela också. Vilket läkarna har sagt antagligen berodde på amningshormonerna, eftersom det lättade först när jag slutade amma.

Jag kommer försöka amma den här gången också, jag VILL amma, är för fri amning. Men om det kommer fungera återstår väl att se. Blir jag deprimerad ska jag sluta i alla fall. Läknna och BM har denna gången föreslagit att jag ska överväga att inte amma alls, men jag VILL ju! Så jag tänker i alla fall prova...
    Har missat en hel del inlägg idag märker jag så här 6 timmar senare....

Jag fick ju också någon form av depression eller baby blues...många säger ju att det hänger ihop med amningen och att man blir avrådd från att amma.

Nu tänker jag så här...nu vet jag hur det känns och även det har jag tagit mig igenom. Jag och sonen mår bra idag. Inga som helst men...Nu kan jag detta med depression. Vet att det går att  ta sig igenom och ut på andra sidan. Så OK får jag det igen så får jag det...överlever ändå och får underbara barn ändå...
    Så kom igen med då, dumma dep. om du nu vill jäklas med mig igen...då blir det andra bullar...HAha! Vill ha revanch och upprättelse
  • Happiness

Ja så är det nog...Sofy och Färnevik är varandras motpooler i mycket. Häftigt! Men ändå tycker jag mig skönja en viss  liknelse.... viljestyrka. Slår vad om att ni kan vara väldigt envisa ( positivt) bägge två. Haha!

• Happiness
    Safireee skrev 2011-02-23 17:52:07 följande:
    Vet inte om nån här kommer ihåg mig, men jag var med och skrev fram tills för ett år sedan ungefär. Jag känner igen många av era namn i alla fall.

Jag är gravid igen efter tre tidiga missfall och är nu i vecka 5+3. Ska på VUL om några veckor och håller tummarna för att det äntligen ska lyckas (det är 18 månader sedan vi började försöka och jag har gjort 15 försök). Har BF 22 okt (typ samma som min dotter som fyller 4 år i höst).

Happiness: jag har ingen inloggning till din presentation och har inte lyckats få kontakt med dig. Men sen såg jag att du håller till här! Är lite nyfiken på hur det går för dig.  
    Men GUD i himmeln....Safiree!!!!!!!!! Nä nu får jag tårar i ögonen. ÄNTLIGEN! Gud jag börjar gråta.....är det SANT??????

Min damer........här har ni tjejen som VÄNTAT  längst i hela tråden från BEV allra första TRÅD...Helt fantastiskt! Vilken resa du gjort. Tror många känner igen dig!!!!! Är så himla glad för din skull. Du är den jag haft längst kontakt med, och den jag pratade med först. Tänk att du fixade det till slut...

Detta måste ju BEV bara få höra...kan du inte inboxa henne???? Så underbart....och så kommer du bara här och skriver detta och jag som är så super känslig just nu. Haha! *tårarna sprutar* Sicken fajt, sicken kamp...är så himla imponerad. Vilket år och datum var det egentligen du startade din babyverkstad? *bugar och bockar*

Lägger till dig till min adressbok direkt...Haha vilken chock. Du kommer trivas här i tråden...på ett sätt så känner jag att detta är din tråd.
     Glömde: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!Hjärta{#emotions_dlg.flower}GravidSkål 
  • Happiness
    Prommis: Var hos Sjukgymnast för foglossning...hon sa att man inte skulle ta vanliga bentag. Du vet som groda. Utan simma på rygg och bara sprattla med benen. Liten röröelse upp och ned annars skulle det tydligen blir för stor belastning och förvärring av smärtan i bäckenet.

Mabaja: Tack för ditt svar. Det låter ju kanon då kan du ju vara hemma rikigt länge med Lilla Wilda. ja man får passa på de är bara små en gång och den tiden kommer ju inte tillbaka

Jag har nu hittat ett recept på kladkaka med Canderel ikväll ska det lyxas till . Inglorious Basterds och sockerfri kladdkaka. Rena lyxen!!!!!
  • Happiness
    Rontgen...visst är det så roligt med Safireee Vi höll ju ihop ett bra tag där. Nä nu finns det nog ingen mer. *sitter och ler*

Hoppas du mår bra och att du inte har fått  några mörka ringar än Att vara en är INTE detsamma som att vara två...

En tjej med man och 2 småbarn sa till mig en gång när jag var levde ensam med sonen:
    -" Om vi skulle jämföra vem som har det jobbigast du och jag...så är det du. Vi skulle stå på jämn fot (arbetsbördemässigt) om jag hade 3 barn tillsammans med min man".

Tänkte på det många gånger
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2011-02-23 20:42:31 följande:
    Grattis och VÄLKOMMEN Safiree. Tom jag tror jag kommer ihåg dig! Även om jag var och frispelade lite kort bara innan jag gick "vidare"...
    Haha ja det var ju nästan lite fusk där ...du bara var inne och gästspelade lite. Sen vinkade du lite glatt och sprang vidare. Härligt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma