Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-19 18:14:50 följande:
    Mysigt, själv äger jag ingen kamera så jag kan inte ens ta kort på mina positiva test och nu visar inte CB digital gravid 3+ längre, det visas ju bara i 1 dygn.
    Vet att det finns superbilliga kameror på Tradera....där kan du fynda. Kan du inte ta ett kort med mobilen, även om det inte blir så bra kvalité. Men det är ju alltid kul att ha lite bilder på stickorna.
  • Happiness
    Sötfilur: Hade du inte lagt in lite bilder på dig? Gick in på din sida men där var mappen tom. Har jag missat något nu?
  • Happiness
    Muffe skrev 2011-02-19 18:41:37 följande:
    Happi, nu kan du se i mitt galleri. Men har bara en bild där nu
    Vilken fining mage du fått.....
  • Happiness
    telgebo skrev 2011-02-19 18:58:14 följande:
    Vad ligger preiset på en schyyst kamera på Tradera eller mer vad är rinligt att betala?

Jag har ingen fungerande mobil just nu men snart hoppas jag.

Vet sedan dock inte hur man överför dom bilderna från mobil och hit på den här omoderna åbäket (stationär dator med stor svart plastlåda med hårddisk)

Jo jag vill ha bilder som minnen av min graviditet både för egen del och sedan för att visa barnet när det blir äldre.
    Jag hade valt en kamera med självutlösare. Alltid jobbigt att be någon fotas åt en hela tiden....modell lite större digitalkamera ingen pocket. Priset får man välja efter plånbok och smak. Ska du bara ha web-bilder så behöver du ju heller inte så många pixlar. Fundera på vilka funktioner du vill ha först och främst sen går du in och kollar alternativen. Men som sagt det är ett överflöd av kameror just nu. Tekniken går i ett rasande tempo och folk byter prylar stup i kvarten  
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-19 19:16:03 följande:
    Pinklove: helt sjukt jobbigt att köra bil måste jag hålla med om! Tack och lov så kör sambon mest hela tiden men igår blev det lite öl till maten så jag fick köra. Men nu har jag sagt stopp, jag KAN INTE köra längre! Jag är ju helt livsfarlig om det skulle bli så igen, sambon bad mig stanna när tårarna började rinna på mig men envis som man är så fortsätter man! Men oj va orolig han var när vi kom hem och han fick bära sin gråtande sambo in... Väl i sängen skickade jag iväg honom till puben, ca 10 sms fick jag nog med frågan om det var okej, gullesambo!

Kan oxå rekomendera sjuds eller taxi till förlossningen, är nog ingen hitt att köra själv!

Men NU vill jag ha bebis!!! Längtar så otroligt mycket efter honom, min lille plutt som jag inte ens vet hur han ser ut!
    Hållr totalt med! Vi ska inte köra nu. Knappt så jag vill sitt bredvid. Känner varenda lite sten som körs över. Direkt kommer en krampliknande SD. Jobbigt! Brukar sitta och trycka fötterna i golvet för att liksom lyfta mig själv från sätet. Inte för att det hjälper. Märker att lillsnuttan trycker allt vad hon är värd i sidan så fort det guppar och far. Hon gillar nog inte när livmodern drar ihop sig och hon får mindre plats.

Har kraftiga SD idag...kan man ta lite Alvedon tror du? Hjälper det?

Vilken urgullig sambo du verkar ha. Han är verkligen mån om dig och plutten.
  • Happiness
    Småland och Pinklove: Har ni börjat fundera något på hur ni skulle vilja ha era förlossningar?

Jag har suttit och spånat upp några riktlinjer. Sen får man ju se hur det blir...men ändå en tanke. Om vi börjar med starten? Tror ni att ni kommer åka in direkt eller vill ni försöka vara hemma?

Där tänker jag som så att det skulle nog vara skönt att få vara hemma så länge som möjligt. Bara jag och mannen. Försöka andas och slappna av med bad,dusch,vila, rispåsar, Alvedon. Kämpa så länge det går. Så det har hänt något när vi kommer in. För mig hade varit jobbigt att behöva åka hem igen.

Vilken dröm det hade varit om man kommer in och de säger att man är öppen 6 cm. Men det är klart klarar jag mig inte utan bedövning ja då måste vi ju åka in....Vad har ni för tankar nu i slutskedet?
  • Happiness
    LittleJunia skrev 2011-02-19 19:48:18 följande:
    Ni som har kommit en bit på vägen, eller som redan fått, eller som vet sen tidigare barn. Kan ni själv känna hur er lilla där inne ligger.. alltså om huvudet är neråt?
    Nej jag kan nog inte känna huvudet...att det är just det som ligger neråt. Min BM sa det ganska tidigt. Sofia har legat neråt länge nu . Kan tydligt känna att magen sjunikt ner då jag har lättare för att andas. Men att jag är oftare kissenödig. Känner hur svullet allt blivit därnere. Är i v.37 och huvudet är fixerat.

Tror hon legat i samma ställning i flera månader. Huvudet neråt rygg och rumpa åt vänster. Sparkarna/trycket har kommit på höger sida hela tiden. Så har du en känsla av att huvudet ligger neråt nu, så är det säkert så. Be BM känna efter nästa gång.
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-19 20:08:19 följande:
    Happi: tänkte kika tillbaka på din sida men kommer inte in :,(
    Vet inte hur jag lyckats knasa till ditt nick på min sida men nu ska det funka.
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-20 19:24:38 följande:
    Marlyn; jo det är sant men min lille kille ville ut redan vid 22+0 men blev då stoppad så nu tycker jag att när mamma vill att han kommer så borde han lyssna

Är det BM eller läkaren på MVC som gör hinnsvepning? Någon som vet? Ska till läkaren imorgon nämligen men är det BM jag ska fråga så känns det onödigt att fråga läkaren ju!
    Frågade min BM i fredags...hon sa att det var läkaren (på MVC) som utförde det. Ska bli roligt att läsa om ditt besök imorgon. Så fråga läkaren imorgon.
  • Happiness
    Färnevik: Vad du är duktig.... Vad din dotter kommer bli glad för det i framtiden. Nu får vi andra skärpa till oss lite och göra likadana
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma