Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Haha detta är ju för roligt....5 satser. det blir många spermier det. Och sen spara satserna i kylen. *skrattar högt*

MCT79: Japp inga kolhydrater, socker mjöl osv...ja du vet. vad spännande att du testat LCHF.Funderar på att köra vidare med det efterförlossningen. Hur tycker du den fungerade för dig? Gick du ner i vikt. Tack ör länken ska läsa där.  Vet ju att det blir restprodukt som du skriver när kroppen förbränner fett...men har det något med uttorkning att göra, för det var det Bm sa till mig. Och det är ju två helt olika saker. Men då är det inte alls någon fara med högt ketonvärde i urinen. jag tycker det bara låter posiyivt att kroppen förbränner fett

Hur mäter man insulin nivån?

• Happiness
    Muffe skrev 2011-02-21 15:45:38 följande:
    Happi, fick du ordning på era snyggobilder så man får se?
    Ja gud ja dessa bilder. Kollade snabbt på dem men de ser ju helt knäppa ut. . Eller rättare sagt sagt jag känner inte rikigt igen mig själv om vi säger så. Tycker det är så jobbigt med all denna vikt . Måste bli av med allt efter förlossningen för detta är inte bra.

Ska ändå se om jag inte kan visa något....så där i smyg. *hojtar*
    Vi har en mobil ovanförsängen. Den gillade sonen. Jag vred upp den en liten stund så snurrade den runt samtidigt. han gillade det.
  • Happiness
    MCT79 skrev 2011-02-21 17:35:07 följande:
    Mmm.. jag körde först cambrigde i ett antal veckor och tappade ca 16 kg, sen LCHF och tappade ytterligare 14 kg.. så visst funkar det! Dessutom är det ju ett rätt lyxigt sätt att äta.... fast jobbigt ändå om man är mackoman som mig. ;)
    Ketoner ska inte ha något med uttorkning att göra... visserligen blir ju värdet säkert högre om urinen är väldigt koncentrerad, kan hon ha menat något sånt? Intressant att hon inte kunde svara på en fråga om ketoner.. det hör liksom till grundutbildningen till syrra....
    Det finns säkert blodprover som mäter insulinnivån men jag vet faktikst inte. Gissningsvis så borde det ju stå i direkt relation till blodsockret kan man tycka. Ett högt blodsocker tyder ju på brist på insulin och vice versa.....?

Jag tror inte det är någon fara alls utan mer ett tecken på att din kropp just nu hämtar sin energi från fettdepåer istället för att bryta ner kolhydrater när du äter dem.
    Tjhoooohoooo nu bränner kroppen fett . Detta är ju underbart.... Om det är OK med dig så återkopmmer jag med lite frågor ang. LCHF efter förlossningen. Är du med i någon tråd här på FL där man kan få lite recept tips och så? Jag som är van vid olika svältdieter tycker ju detta är toppen. Tänk att det går att gå ner med grädde liksom. Grattis till din viktnedgång. Kanon duktigt av dig!
  • Happiness
    En fråga till er som ska föda snart och som har fött:

Har ni köpt baby kläder i storlek 50 eller hoppar ni på 56 direkt?
  • Happiness
    Nu har jag pratat med försäkringskassan ang förädraledighet och mammapenning....

De förklarade att jag skulle fått ett moderskapsintyg redan i 5:e månaden. Har ni andra fått erat? Hon sa att min BM har gjort fel som inte gett mig det. Ärendet kan tydligen ta en stund att handlägga och för att det inte ska bli något glapp så ska man skicka in det i god tid.

BM-misstag # 210. Haha!
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-21 19:15:18 följande:
    Jag fick mitt i v 26 eller så, men skickade in de förra veckan först.. v 31 ;) Haha.. härlig BM!
    Haha javisst är det underbart!!!! {#emotions_dlg.djavulsk}Gott att du fått in ditt....vi vill ju inte leva i misär när bebisen kommit.
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-21 21:42:46 följande:
    Happi: Vi har nästan bara kläder i stl 56, och det fungerade ju bra på dottern som var såpass stor när hon föddes (55cm, 4,6kg) Dock får nog det här barnet hålla till godo med samma kläder, hoppas det fungerar om man viker upp ärmar och ben lite...
    Precis...jag var ju van vid den storleken också, så för mig känns det helt meningslöst att köpa i storlek 50....men det finns ju en risk för att de kommer att se lite stora ut eller så blir de lagom direkt Har bara köpt kläder till tösen i storlek 56. Slog mig idag att det kanske kommer se lite kul ut Men jag vägrar köpa i 50 är bara så snål ibland
  • Happiness

Thjoooowoooooo nedräning bara 20 dagar kvar till BF!!!!!!!!!!!Baby

Nu sticker det i bröstvårtorna...tusen nålar.  Känner ni andra  något änav kommande mjölkproduktion? Lite råmjölksipprar också. Fick idag hem Melenda bröstmjölkuppsamlare..kan varmt rekommendera.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma